233973

تمام رکوردهای لیگ‌برتر در اختیارِ استقلالِ افسانه‌ای مجیدی

دنیای معدن- تیم فوتبال استقلال فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر را با رکوردهای بی‌نظیر به پایان رساند.

به گزارش دنیای معدن – تیم فوتبال استقلال در حالی امشب در آخرین دیدارش در فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل دست یافت که رکوردهای بی‌نظیری را در تاریخ لیگ برتر از خود بر جای گذاشت.

*بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم

استقلال با تساوی مقابل نفت‌مسجدسلیمان توانست رکورد بیشترین تعداد امتیاز یک تیم در فوتبال ایران را بشکند. پیش از این پرسپولیس (۲ بار)، سپاهان (۲ بار) و خود استقلال یک‌بار توانسته‌ بودند با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ برتر شوند، اما شاگردان مجیدی این فصل به حد نصاب ۶۸ امتیاز رسیدند تا به تنهایی این رکورد را در اختیار داشته باشند.

*بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر

استقلال در فاز دفاعی یک‌فصل استثنایی را سپری کرد. آنها فقط در یک بازی و مقابل مس رفسنجان در استادیوم آزادی بیش از یک گل دریافت کردند و در ۳۰ بازی برگزار شده، تنها در ۸ بازی دروازه خود را باز شده دیدند و در ۲۲ مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

استقلال با ۱۰ گل خورده رکورد کمترین گل‌خورده در طول تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد تا مستحکمترین تیم تاریخ لیگ لقب بگیرد و یک رکورد افسانه‌ای را از خود به‌جای بگذارد.

اما رکوردهای استقلال مجیدی به همینجا ختم نمی‌شود چراکه آنها بدون شکست لیگ را با کسب عنوان قهرمانی به پایان رساندند تا تنها تیمی باشند که بدون باخت لیگ را تمام می‌کنند.

از سوی دیگر استقلال با ثبت ۱۸ کلین شیت از حیث بسته نگه داشتن دروازه خود نیز رکورددار شدند. بیرانوند، لک و نیازمند پیش از این رکورد ۱۷ کلین شیت در طول یک فصل را ثبت کرده بودند که حسینی با ۱۸ بازی بدون گل خورده، رکوردار جدید فوتبال ایران در این زمینه نام گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید