233015

قبلا به استقلال در خصوص این سبک بازی هشدار داده بودم!/ فرهاد یک موضوع را خیلی زود استارت زد!

دنیای معدن- محسن بیاتی نیا، کارشناس و بازیکن اسبق فوتبال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره کسب سومین تساوی متوالی استقلال در لیگ برتر و نزدیک شدن پرسپولیس به لحاظ امتیازی به این تیم، همچنین در ارتباط با بازی مقابل تیم شهرخودرو اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال در اصفهان مساوی کرد. این بازی را چطور ارزیابی کردید؟

این مسابقه از دو منظر مثبت و منفی قابل بحث است. سپاهان در کوران مسابقات آسیایی بود و به لحاظ شرایط ذهنی و جسمی آمادگی بیشتری برای بازی با استقلال داشت. از طرفی استقلال در شرایط مسابقه نبود و پس از چند هفته تعطیلی آمد و در نقش جهان یک مساوی گرفت. این نقطه مثبت بازی استقلال بود.

نقطه منفی اش را کجا دیدید؟

من حدود ۶ هفته پیش گفتم پیروزی های استقلال با گل زده کم، آرام‌آرام به مساوی های تکراری تبدیل شده و در نهایت ممکن است منجر به باخت استقلال شود. این تیم گرچه هنوز شکست ناپذیر است ولی با ریسک زیادی جلو می‌رود. با اتفاقات هفته بیست و پنجم دیدیم که شش امتیاز اختلاف حاشیه امنی نیست و حالا این فاصله به ۴ امتیاز کاهش پیدا کرده. قطعاً رقیبی مثل پرسپولیس در این شرایط بیکار نخواهد بود.

به نظر شما تعطیلی یک روزه تمرین استقلال به معنی دست کم گرفتن شهرخودرو نیست؟

خیر! من با این موضوع موافق نیستم. ما باید ببینیم استقلال در هفته چندم مسابقات است. وقتی ۲۵ هفته از لیگ گذشته یعنی فشار زیادی روی بازیکنان است و قطعاً کادر فنی استقلال تصمیم داشته با استراحت دادن به نفراتش آنها را شاداب تر مقابل شهرخودرو به زمین بفرستد. این اصلاً به مفهوم دست کم گرفتن شهرخودرو نیست.

با توجه به تعطیلی دو، سه هفته ای استقلال، چرا تک بازی مقابل سپاهان ۲۴ ساعت استراحت نیاز داشت؟

شاید بازی با سپاهان به لحاظ فشاری که روی بازیکنان ایجاد کرده اینقدر برای کادرفنی مهم بوده که خواسته یک روز به آنها استراحت بدهد. اینها همه به کادرفنی و نگاه آنها ربط دارد.

بازی شهر خود را چطور پیش بینی می کنید؟

من بازی های اخیر شهر خودرو را دنبال کردم. این تیم پنج هفته است که نباخته و ثابت کرده برای رقبایش زنگ تفریح نیست. این تیم شخصیت فوتبالی خوبی دارد و نشان داده اگر هم برنده نمی‌شود وقتی گل می خورد گل مساوی را می‌زند و یا برعکس، گاهی زودتر هم به حریفانش گل می‌زند. بنابراین قطعاً بازی آسانی پیش روی استقلال نیست. شاید شهر خودرو که هجومی فوتبال بازی می کند اگر کمی بیشتر روی دفاع تمرکز می کردند حالا امتیازات بهتری هم گرفته بود.

قبلا به استقلال در خصوص این سبک بازی هشدار داده بودم!/ فرهاد یک موضوع را خیلی زود استارت زد!

نزدیک شدن پرسپولیس به استقلال تا چه اندازه باعث افزایش فشار روحی روی تیم فرهاد مجیدی می شود؟

هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده. چرا قصاص قبل از جنایت می کنید؟ استقلال همچنان با اختلاف چهار امتیاز در صدر است و پرسپولیس هم مثل همیشه که برای استقلال یک رقیب بوده، تلاش می‌کند تا خودش را بالا بکشد. اما نکته نگران کننده در استقلال همان موضوعی است که در ابتدای صحبت‌هایم گفتم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

متاسفانه استقلال مدیریت کردن مسابقاتش را کمی زود استارت زده است. من استقلال را شبیه به کشتی‌گیری می بینم که از حریفش پیش است و در ثانیه های پایانی به رقص پا مشغول شده تا کشتی را مدیریت کند. این رفتار از سوی تیمی که از هر نظر به قهرمانی نزدیک است خطرناک به نظر می رسد.

چطور؟

چون فوتبال بارها و بارها ثابت کرده در آخرین دقایق همه را غافلگیر می کند.

توصیه تان به استقلال چیست؟

به جای مدیریت کردن مسابقات، بیشتر روی موقعیت سازی و گلزنی تمرکز کنند. استقلال باید برنده شود و با ۳ امتیازها خودش را قهرمان کند. کسب مساوی و تکرار این نتیجه ممکن است کار دست تیمی بدهد که در بهترین شرایط می تواند راحت قهرمان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید