232977

نظر ٥ کارشناس درباره داورى سپاهان - استقلال

دنیای معدن- دیدار تیمهای استقلال و سپاهان در حالی با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت که طلایی پوشان تک گل خود را از روی نقطه پنالتی و در حالی به ثمر رساندند که سیدحسین حسینی روی محمدرضا حسینی خطا کرده بود. در این صحنه بازیکنان سپاهان معتقد بودند که داور باید گلر استقلال را از زمین اخراج کند.

به گزارش دنیای معدن؛ در دقیقه 75 بازی نیز شوت امید نورافکن به بدن بازیکن استقلال خورد و در این صحنه سپاهانی‌ها به شدت نسبت به داور موضع‌گیری کردند و با فریادهای اعتراضی اعتقاد داشتند که مستحق یک پنالتی دیگر هستند.

 

صحنه پنالتی روی محمدرضا حسینی (دقیقه 14- درستی پنالتی و جریمه دروازه‌بان):

 

میرزابیگی: پنالتی و اخطار کاملا درست است. برخی اعتقاد دارند این صحنه اخراج دارد اما اینطور نیست. توپ هنوز در یک متری بازیکن است و بازیکنان می‌توانند از توپ استفاده کنند و به همین دلیل فقط اخطار کافی است اما اگر توپ در منطقه بازی نبود چون بازیکن با دست خطا کرده باید اخراج می‌شد.

نوذر رودنیل: پنالتی و اخطار کاملا درست بود و چون جدال بر سر توپ بود بازیکن استقلال نباید اخراج می‌شد.

 

نوید مظفری: طبق قانون چون موقعیت آشکار گل بود، پنالتی درست بود اما چون دروازه‌بان تلاش می‌کند با توپ بازی کند اخطار کافی بود. فقط در شرایطی که هل دادن، گرفتن و خطای هند مدافع اتفاق بیفتد چون تلاشی برای بازی با توپ نیست بازیکن باید اخراج شود و در غیر این صورت اخطار کافی است.

 

حیدر سلیمانی: اعلام پنالتی کاملا درست بود اما چون جهت مهاجم مستقیم سمت دروازه نبود و بعد از دریبل به سمت گوشه محوطه جریمه می‌رفت، کارت زرد کاملا صحیح بود. اگر جهت مهاجم مستقیم سمت دروازه بود، داور می‌توانست با کارت قرمز بازیکن را جریمه کند اما در این شرایط کارت زرد درست است.

 

غلامرضا جباری: دروازه‌بان استقلال با بی احتیاطی مانع پیش‌روی بازیکن سپاهان می‌شود و جریمه آن اعلام ضربه پنالتی به سود تیم سپاهان و کارت زرد به دروازه‌بان استقلال می‌باشد و تصمیم داور درست بود. چون دروازه‌بان برای مهار توپ می‌رود ولی در محاسبات دچار اشتباه می‌شود و با پای چپ بازیکن سپاهان برخورد می‌کند نیازی به اخراج نبود.

 

حسین عسگری: در صحنه آهسته مشخص است مهاجم خیلی حرفه ای خودش را برای گرفتن پنالتی پرتاب می‌کند و با زدن پایش به دروازه‌بان از داور پنالتی می‌گیرد. دروازه‌بان هیچ خطایی انجام نمی‌دهد. البته در صحنه آهسته قابل تشخیص است و در صحنه عادی هر کسی فکر می‌کند خطا اتفاق افتاده است. هرچند داور به صحنه نزدیک بود اما به اشتباه پنالتی اعلام کرد.

 

* صحنه مشکوک پنالتی (دقیقه 74- برخورد توپ به دست و پنالتی؟)

 

ابراهیم میرزابیگی: دست روی بدن بازیکن است و هیچ فضایی را اشغال نکرده و ادامه بازی بهترین تصمیم ممکن است که داور گرفت.

 

حیدر سلیمانی: توپ به دست بازیکن استقلال برخورد کرد اما دست بازیکن فضایی اشغال نکرده بود و بدنش را بزرگتر از حالت عادی نکرده بود، این برخورد هند محسوب نمی‌شود و ادامه بازی توسط داور صحیح بود. خود آقای بنیادی فر هم صحنه را دید اما ادامه بازی داد.

 

نوذر رودنیل: در محوطه جریمه استقلال هندی را نداد و ادامه بازی کاملا درست بود.

نوید مظفری: توپ به دست برخورد کرد اما دست بازیکن در حالت طبیعی بود و هندی رخ نداد. این صحنه برخورد توپ با دست بود و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را خطای هند اعلام کرد.

 

هادی دزفولی: تصمیم داور درست بود و خطایی رخ نداد. در این بازی بعد از مدت ها در یک بازی داوری بسیار خوبی را توسط موعود بنیادی‌فر شاهد بودیم./ورزش سه

 

دیدگاهتان را بنویسید