232924

سپاهان و نویدکیا روی لبه تیغ؛ شرایط اردوگاه زرد در آستانه نبرد سرنوشت‌ساز

دنیای معدن- سپاهان در شرایط سخت و دشواری به مصاف استقلال می‌رود و به دلایل زیادی این بازی و نتیجه‌اش تاثیر زیادی در سرنوشت طلایی پوشان و نیمکت این تیم دارد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایلنا، سپاهان در شرایطی که با حذف از مسابقات آسیایی وارد بحران جدیدی شده، دیدارهای حساسی در 6 هفته پایانی لیگ برتر دارد که هم جنبه حیثیتی داشته و هم به تثبیت جایگاه سومی این تیم نقش بسزایی دارد و با توجه به شرایط حال حاضر این تیم، نتایج شش دیدار آتی تاثیر بسزایی در آینده نیمکت این تیم دارد.

 

وضعیت بغرنج در اردوگاه زرد

تیم فوتبال سپاهان بعد از ناکامی در رقابت با پرسپولیس در لیگ بیستم، با محرم نویدکیا، سرمربی جوان خود در فصل بیست و یکم ادامه همکاری داد و کادر مدیریت باشگاه تلاش کرد تا با رفع نیازهای کادرفنی و تقویت تیم در پنجره تابستانی، به ناکامی 6 ساله این تیم در رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ پایان دهد و شرایط در ابتدای فصل به قدری برای طلایی پوشان اصفهانی خوب به نظر می‌رسید که اکثر کارشناسان و فوتبالدوستان از این تیم به عنوان مدعی اصلی قهرمانی یاد می‌کردند. با این حال شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حالا در فاصله 6 هفته مانده به پایان بازی ها نه تنها این تیم مدعی قهرمانی محسوب نمی‌شود که حتی احتمالاً در تکرار رتبه فصل قبل خودش یعنی نایب قهرمانی هم ناکام خواهد ماند و این موضوع موجب خشم هواداران این تیم شده و به قدری از نتایج این تیم در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عصبانی هستند که آتش این خشم دامن اسطوره محبوب این تیم، محرم نویدکیا را هم گرفته است.

 

اعمال فشار با تغییر دستیار

در روزهایی که شرایط سپاهان خوب نبود و فشارهای اولیه روی کادرفنی باعث استعفای نویدکیا در دو مقطع شده بود، فشارهایی روی وی برای تغییر دستیارش و عبور از نام علیرضا مرزبان ایجاد شد که با وجود مخالفت محرم با این مورد در نهایت مخالفان مرزبان به خواسته خود برای کنار رفتن او از نیمکت رسیدند و این مربی با تجربه که نقش مهمی در تیم داشت از کنار نویدکیا رفت و در ادامه یک مربی رزومه دار پرتغالی به کادرفنی اضافه شد تا در کنار محمود کریمی و تکسیرا به محرم کمک کند ولی این موضوع تا اینجا اثر مثبتی نداشته و حداقل اینکه اثراتش را در دیدارهای آسیایی دیدیم. مشکلات دفاعی کما فی السابق به قوت خودش باقی است و نتایج ضعیف روی روحیه تیم اثر منفی گذاشته است. کم کم هواداران سپاهان روی اعتراض خود را به سرمربی تیم یعنی محرم نویدکیا آورده‌اند. اتفاقی که با توجه به روحیات سرمربی سپاهان بعید است در صورت تداوم این روند نتیجه ای جز کنار رفتن وی از نیمکت داشته باشد.

 

دو دیدار حساس و شش بازی حیاتی

سپاهان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد ولی این نگاه واقع بینانه‌ای به شرایط لیگ ایران نیست که این تیم را دارای شانس قهرمانی بدانیم. از طرفی آنها توانایی رسیدن به جایگاه دوم جدول را هم دارا هستند و 5 امتیاز فاصله با پرسپولیس برایشان در صورت کسب نتایج قابل قبول در ادامه مسابقات در دسترس است. آنها دیدار مستقیمی هم با پرسپولیس دارند که سه امتیاز آن این فاصله را به شدت کاهش خواهد داد. دیدار این هفته طلایی پوشان با استقلال هم اهمیت زیادی دارد. استقلالِ شکست ناپذیر بازی با سپاهان را یکی از چند چالش جدی به سمت قهرمانی می‌داند و امتیاز گرفتن از شاگردان مجیدی و بهتر از آن کسب پیروزی در این بازی اعتبار دوباره ای به اردوی سپاهان خواهد بخشید و شرایط روحی تیم را هم تا حد زیادی بهبود خواهد داد. از سوی دیگر شکست در این دیدار ادامه ناکامی و افزایش فشار افکار عمومی و بدتر شدن اوضاع در 5 بازی بعدی لیگ را به همراه دارد. به همین جهت این بازی به شدت حیاتی و مهم است و در ادامه 5 بازی دیگر هم در پیش است که هرکدام می‌تواند حکم یک فینال برای سپاهان را داشته باشد. سپاهان علاوه بر اینکه شانس صعود دارد ممکن است در ادامه راه، خطر نزدیک شدن فولاد و حتی گل گهر و مس را هم حس کند. یعنی پایان فصل با رتبه‌ای حتی ضعیف‌تر از سوم جدولی، چیزی در حد فاجعه.

 

تکلیف نیمکت سپاهان

سپاهانی‌ها به با برنامه بودن شهرت دارند و همیشه جلوتر از اتفاقات پیش رو حرکت می‌کنند و برای همین قطعاً سناریوهای مختلف در شرایط مختلفی برای پایان فصل این تیم طراحی شده است. احتمالاتی که ممکن است به ادامه همکاری با نویدکیا بری فصل سوم منجر شود یا مدیران را مجبور به انتخاب دیگری کند. انتخابی که بدون شک اگر جواب مثبت ندهد عواقب سنگینی برای خود مدیران باشگاه خواهد داشت و یک جورهایی شاید آخرین فرصت آنها باشد.

از گوشه و کنار صحبت از مذاکره با گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی به گوش می‌رسد، یک سرمربی ترک تبار در کنار نام‌هایی مثل برانکو ایوانکوویچ و فیلیس ماگات آلمانی مطرح است و 3 گزینه مطرح داخلی هم به نیمکت سپاهان لینک شده اند ولی هنوز تا زمانی که کار نویدکیا روی نیمکت به پایان نرسیده است مذاکرات جدی شکل نخواهد گرفت و نتایج دیدارهای آینده تعیین می‌کند که سپاهان در پایان فصل تغییر سرمربی خواهد داشت یا نه.

 

شرایط در آستانه بازی حساس

بازی با استقلال حساسیت بالایی برای دو تیم دارد. استقلال با عبور از این گردنه گام بلندی به سمت قهرمانی بر خواهد داشت و پرسپولیس هم چشم امیدش به سپاهان و متوقف کردن استقلال است. این بازی برای خود سپاهان از لحاظ جدولی و حیثیتی هم اهمیت بسزایی دارد. محرم نویدکیا تیم کاملی در اختیار دارد و بازی‌های آسیایی باعث شده این تیم در شرایط بازی باشد و از این جهت شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد. از سوی دیگر امتیاز میزبانی و حضور تماشاگران هم کمک دیگری به طلایی پوشان در این بازی است ولی مشکل بزرگ شرایط روحی تیم است.

کادرفنی در روزهای اخیر جلسات متعددی با بازیکنان داشته و سعی داشته بیشتر روی مسائل روحی و روانی بازیکنان کار کند تا با فراموشی شکست های تلخ آسیایی تقابل خوبی با استقلال داشته باشد. این بازی در هر صورت خیلی تعیین کننده است. هم برای سپاهان و هم برای پرسپولیس و استقلال.

 

دیدگاهتان را بنویسید