232146

توجهی به ادعای فرهاد نکنید/ خیلی ها می خواستند خودشان را پایین پرت کنند/ قهرمانی شاید به تیمی جز استقلال برسد!

دنیای معدن- با علیرضا واحدی نیکبخت پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص شرایط این روزهای این تیم و شکست مقابل نساجی در جام حذفی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

به گزارش دنیای معدن، استقلال بالاخره در این فصل شکست خورد و از گردونه رقابت های جام حذفی کنار رفت. بازی با نساجی را چطور دیدی؟

من فکر می کنم نمایش استقلال خوب بود و موقعیت های زیادی را در طول بازی از دست داد. استقلال می توانست در همان ۹۰ دقیقه و یا حتی در وقت های اضافه کار را تمام کند ولی کمی بدشانسی و بی دقتی باعث شد تا استقلال به گل نرسد. در ضربات پنالتی هم دیگر پیش می آید که بزرگترین بازیکنان دنیا پنالتی خراب کنند و یا بهترین تیم های دنیا شکست بخورند. استقلال صدرنشین لیگ است و چیزی را با این باخت از دست نداده است. بچه ها و کادرفنی باید خیلی زود دیدار مقابل نساجی را فراموش کنند و به فکر بازی های باقی مانده در لیگ باشند.

بعضی ها معتقدند ، استقلال مشکل گلزنی دارد. مثلا در ۳ بازی این فصل خود مقابل نساجی موفق نشد که دروازه حریف را باز کند. این موضوع را قبول داری؟

نه من این موضوع را قبول ندارم. به هرحال استقلال امتیازات خوبی را جمع کرده که صدرنشین لیگ است. این تیم در لیگ باختی نداشته و هم در خط دفاع و هم در خط حمله عملکردش خوب بوده است. به نظرم این صحبت ها برای بی ارزش نشان دادن کار استقلال در این فصل است. عده ای از مجیدی خوششان نمی آید و منتظر بودند تا استقلال ببازد و فرهاد را بکوبند.

۶ بازی تا پایان لیگ مانده و استقلال حاشیه امنیت نسبتا خوبی در صدر جدول دارد. ادامه لیگ را برای استقلال چطور می بینی؟

به نظرم  این ۶ امتیاز با توجه به بازی های باقی مانده استقلال در لیگ ، اصلا نمی تواند حاشیه امنی ایجاد کند. شک نکنید که کار سخت است و خود فرهاد هم به خوبی این موضوع را می داند. استقلال اگر در این بازی ها باهوش نباشد و با تمام توان و تمرکز بالا بازی نکند، قطعا صدر را از دست می دهد و قهرمانی به تیم دیگری می رسد. بچه ها باید خیلی مراقب بازی های باقی مانده باشند و همه تمرکزشان را روی تمرینات و بازی ها بگذارند.

بعد از بازی با نساجی اعتراض شدید فرهاد مجیدی و وریا غفوری را شاهد بودیم. در این خصوص چه صحبتی داری؟

واقعیت این است که وضعیت داوری ما خوب نیست و همه ناراضی هستند. این موضوع فقط به استقلال مربوط نمی شود و تا وقتی که وی ای آر به فوتبال ما نیاید ، اوضاع به همین شکل خواهد بود. نمی دانم چرا وی ای آر را نمی آورند. اگر این اتفاق بیفتد ، خود داوران به آرامش می رسند و تا این حد به آن ها توهین و بی احترامی نمی شود.

حتی کار به جایی رسید که فرهاد مجیدی اعلام کرد، اگر صحنه گل آرمان رمضانی خطا باشد، مربیگری را کنار می گذارم.

شما به این مصاحبه ها خیلی توجه نکنید. فرهاد چون فشار زیادی روی خودش حس می کند، این حرف ها را زد. ضمن اینکه قبلا هم خیلی ها ادعاهای عجیبی مطرح کردند ولی عملی نشد. بعضی ها می خواستند خودشان را از برج میلاد پرت کنند ، آیا این کار را کردند؟.این چیزها در فوتبال وجود دارد و نباید این حرف ها را که از روی فشار و ناراحتی زده می شود، جدی گرفت و به آن پرداخت.

در مورد قرعه ایران در جام جهانی چه صحبتی داری؟

به نظرم گروه خوبی است و من از این قرعه کشی خوشحالم. می توانست به مراتب گروه تیم ملی از این سخت تر باشد. من فکر می کنم دوستان در فدراسیون اگر خوب برنامه ریزی کنند، تدارک خوبی ببینند، تیم ملی ما با این بازیکنان حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. نظرم این است با این تیم ملی ، اگر آماده سازی خوبی انجام شود، تیم ملی می تواند به صعود از مرحله گروهی فکر کند. باید هم تفکر ما و برنامه ریزی ما برای صعود باشد، نه اینکه برویم ۳ بازی انجام دهیم و خیلی زود به ایران برگردیم.

بعضی ها می گویند تیم ملی به مربی بزرگتری نسبت به اسکوچیچ نیاز دارد. نظر تو در این رابطه چیست؟

من اصلا نمی خواهم موضوع را شخصی کنم. اسکوچیچ را از نزدیک نمی شناسم ولی نتایج فوق العاده ای با تیم ملی گرفته است. باید به او فرصت داد و اعتماد کرد تا نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم. نمی دانم اگر به قول بعضی از دوستان ، اگر اسکوچیچ ضعیف است ، چرا تیم ملی را به او دادند و چرا همان موقع از این حرف ها نمی زدند. اسکوچیچ در بدترین شرایط تیم ملی که در حال حذف بود، را تحویل گرفت و زودترین صعود ما را به جام جهانی رقم زد. من نظرم این است که اسکوچیچ در جام جهانی هم باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند و این فرصت به او داده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید