231712

ستاره افول کرده استقلال در مسیر بازگشت؟

دنیای معدن- مهدی قایدی و همسرش وقتی به امارات سفر کردند، آن قدر در فضای مجازی غرق شدند که بیرون آمدن از آن برایشان سخت و تا حدی غیر‌ممکن بود، اعتیاد حضور در فضای مجازی به اندازه همه اعتیادهای دیگر مخرب بود و این ستاره ریز‌نقش را از اوج دور کرد

به گزارش دنیای معدن، چمدان‌هایش را بسته بود و دیگر قصد ماندن نداشت، رؤیای باشوی کوچک استقلال اما به نظر کوچک بود؛ بازی کردن در امارات! تنها چیزی که این رؤیا را توجیه می‌کرد پولی بود که قرار بود نصیب خودش و باشگاه استقلال شود.

روزی که قایدی رفت هواداران با حسرت به گام‌های او نگاه می‌کردند، بازیکن ریزنقش استقلال این همه عزت و احترام را مدیون اعتماد استرا بود، مربی ایتالیایی روزگار قایدی را در استقلال تغییر داده بود و او هم خیلی خوب از این اعتماد استفاده کرده بود اما روزهای اوج مهدی قایدی مصادف شد با نتیجه نگرفتن‌های استقلال!

 این بازیکن تصور می‌کرد در امارات زندگی دیگری برای خودش می‌سازد و شروع زندگی مشترک هم این تصور را در او قوی‌تر می‌کرد، اما قایدی و همسرش وقتی به امارات سفر کردند، آن قدر در فضای مجازی غرق شدند که بیرون آمدن از آن برایشان سخت و تا حدی غیر‌ممکن بود، اعتیاد حضور در فضای مجازی به اندازه همه اعتیادهای دیگر مخرب بود و این ستاره ریز‌نقش را از اوج دور کرد، آن قدر قایدی از خود واقعی‌اش دور شد که حالا باشگاه الاهلی رغبتی به ماندنش ندارد، اما قرار‌داد طولانی مدت (پنج ساله) با این باشگاه اماراتی ریش و قیچی را به دست مدیران الاهلی داده است تا آنها تصمیم نهایی را بگیرند.

در روزهایی که قایدی در امارات افت کرده و حتی پیراهن تیم ملی را از دست داده است، استقلالی‌ها از حضور این بازیکن برای بازگشت استقبال می‌کنند. این روزها فضای مجازی پر شده از اخبار مربوط به بازگشت قایدی، اما هنوز این بازیکن واکنش جدی به این مسأله نداشته و شاید هم خیال بازی کردن در تیم‌های اروپایی را در سر دارد. البته بازیکنانی نظیر قایدی در کنار بحث فنی، باید زندگی شخصی خود را نیز حرفه‌ای پیش ببرند.

اما به نظر می‌رسد این بازیکنان به محض اینکه پای خود را بیرون از مرز می‌گذارند با تصور اینکه همه چیز تمام شده، خودشان را غرق در فضای مجازی می‌کنند و اینگونه است که از اصل ماجرا دور می‌شوند! با کمی مرور در فضای مجازی کاملاً مشخص می‌شود که چه دلیلی پشت افت فنی این بازیکن نهفته است. در میان زندگی غیر حرفه‌ای که تعدادی بازیکن جوان برای خودشان درست کرده‌اند، حدس اتفاقات احتمالی اصلاً سخت نیست. می‌توانستی توقف قایدی را نیز در همین راستا حدس بزنی. حالا اما هر چه که اتفاق افتاده در ادامه می‌تواند خیریتی برای تیم استقلال شاید با بازگشت قایدی داشته باشد.

در فصلی که فرهاد و شاگردانش خودشان را نزدیک سکوی قهرمانی می‌بینند، حضور بازیکنانی مثل قایدی می‌تواند رسیدن به جشن قهرمانی را سهل‌الوصول کند. قایدی حالا به مرز بیست و شش سالگی رسیده است و باید برای زندگی ورزشی خود درست تصمیم بگیرد، کمی غفلت او را دوباره در ورطه نابودی قرار دهد!

قایدی شاید بدون تفکر و با غرور کاذب به امارات رفت اما می‌تواند با تدبیر برگردد و تمام آنچه طی چند وقت اخیر با بی‌دقتی از دست داده دوباره به دست آورد. این بار چمدان‌های مهاجم ریز‌نقش در امارات بسته شده تا با یک پرواز به وطن برگردد. از این طرف هم باشگاه استقلال از مهاجم سابق خود استقبال می‌کند.

 این روزها همه چیز برای بازگشت قایدی مهیا است و همه چیز به تصمیم نهایی او بستگی دارد و آنچه باشگاه الاهلی برای او در نظر دارد. قایدی هم به دور از هر گونه هیجان‌زدگی باید به فکر راهی باشد که در بهترین روزهای فوتبالی خود تصمیم غلطی نگیرد که بعد حسرت همین روزها را بخورد!

 

دیدگاهتان را بنویسید