231535

مدل استقلال، ایتالیایی شده است/فرهاد اگر بر حواشی غلبه کند با اختلاف امتیاز بالا قهرمان می‌شود/مبادا استقلالی‌ها مغرور شوند

دنیای معدن- مدافع سابق استقلال گفت: استقلال شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد و امیدوارم امسال مزد زحمات خود را بگیرد. تیم خیلی منطقی‌تر حرکت می‌کند و اگر وارد حاشیه نشود،‌ به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن؛ هادی شکوری از جمله مربیان استقلالی شاغل در فوتبال ایران است. او که زودتر از اغلب همبازیان خود وارد دنیای مربیگری شد از جمله پیشکسوتانی است که برایش فرقی نمی کند چه کسی روی نیمکت استقلال باشد و در اظهارنظرهایش درباره این تیم جانب انصاف و عدالت را رعایت می کند. شکوری معتقد است مهم ترین دلیل موفقیت استقلال در لیگ امسال هماهنگی و همدلی تمام ارکان باشگاه است. از مدیریت و کادرفنی گرفته تا بازیکنان که همگی متحد شده اند برای موفقیت استقلال. مدافع سابق استقلال که سابقه همبازی بودن با فرهاد مجیدی را هم دارد معتقد است یکی از بهترین تصمیم هایی که فرهاد برای استقلال گرفته انتخاب دستیار قدرتمند و با فکری مثل گابریل پین است که در اوج حرفه ای گری توانسته ارتباط خوبی با ایرانی ها برقرار کند.

در ادامه با هادی شکوری شرایط استقلال در سال 1400 را بررسی کرده ایم.

*از سالی که بر استقلال گذشت شروع کنیم.

فروش ویژه کرم صورت بمب آبرسان حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین سی با عصاره لیمو 200میل کامان در خانومی

استقلال در سال 1400 شرایط متفاوتی داشت. صعود از گروه سخت لیگ قهرمانان آسیا آن هم در روزهایی که فرهاد تازه سکان هدایت تیم را در دست گرفته بود اتفاق بسیار خوبی بود. در ادامه هم استقلال لیگ را خوب پیش برد و توانست با غلبه بر تیم هایی مثل پرسپولیس و گل گهر به فینال جام حذفی برسد اما متاسفانه به خاطر سهل انگاری های کوچک قهرمانی از دست رفت. بعد از آن هم شکست مقابل الهلال و حواشی که پیش آمد روزهای ناخوشایندی را رقم زد اما تغییر مدیریت معادله را در استقلال تغییر داد. با آمدن سردار آجرلو واقعا شرایط تغییر کرد و معلوم شد که چرا استقلال در سال های اخیر این همه مشکل داشت و از کجاها آسیب می دید. مدیریت در فوتبال امروز نقشی انکار نشدنی دارد و یکی از پازل های اصلی موفقیت برای یک تیم داشتن مدیریت قدرتمند است. در ادامه هم درایت و تدبیر کادرفنی و زحمت بازیکنان باعث شد استقلال روزهای خوبی در لیگ بیست و یکم داشته باشد. سال گذشته استقلال نسبت به سال‌های گذشته سال بسیار خوبی داشته و با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برای آبی‌ها افتاده، آن‌ها سال خوبی را گذرانده‌ و بهترین استقلال این سال‌ها استقلال 1400 بوده است. باز هم تاکید می کنم یکی از مهمترین نکات در این زمینه تغییر تیم مدیریتی استقلال بود. تیم مدیریتی قدرتمندی پشت تیم استقلال 1400 بوده و کادر فنی هم برای اولین بار خودش توانست تیم ببندد و نتیجه‌ اش هم مشخص است. همه این مسائل دخیل بوده تا هواداران استقلال سالی بهتر از سال‌ های گذشته داشته باشند.

*اما استقلال امسال هم چندان از گزند انتقادها در امان نبود. خیلی ها می گفتند تیم فرهاد مجیدی خوب بازی نمی کند.

در سال‌ های گذشته شرایط طوری بود که استقلال خوب بازی می ‌کرد اما نتیجه نمی‌ گرفت. همه می‌ گفتند ما خوب بازی کردن نمی ‌خواهیم و نتیجه می ‌خواهیم. هرچند برعکس انتقادها، از نظر من استقلال خوب بازی می ‌کند و کاری که کادر فنی می ‌خواهد انجام می‌ شود و از تک موقعیت‌ ها بهره می ‌برند. کارهای دفاعی تیم هم خیلی خوب است و بهترین خط دفاعی لیگ را دارند و با این شرایط برخی انتقادها بی ‌جاست و خیلی نباید به آن توجه کرد. اتفاقا به نظر من فرهاد هم دقیقا دارد همین کار را می کند و به جای اینکه مدام حواسش به این باشد که دیگران چه می گویند کار خودش را می کند و این برای سرمربی استقلال بهترین کار ممکن است. مگر می شود تیمی خوب نباشد و این همه هفته با این تعداد گل خورده و بدون باخت در صدر باشد؟

*برخی فکر می کردند رفتن سیاوش یزدانی و مرادمند که از ستون های خط دفاعی استقلال بودند این تیم دچار مشکل می شود اما این اتفاق رخ نداد.

بله دقیقا همینطور است.این نکته را باید منتقدان استقلال و فرهاد مجیدی در نظر بگیرند. ریشه و شاکله اصلی تاکتیکی استقلال مشخص شده و کادرفنی این موضوع را برای همه نفرات به خوبی جا انداخته هر فردی در هر پستی قرار می گیرد به خوبی خواسته‌ های کادر فنی را اجرا می ‌کند. در چنین شرایطی معمولاً می‌ گویند پازل تاکتیکی تیم تکمیل است و حالا هم می‌بینیم با اینکه دو مدافع اصلی استقلال به علت سربازی از این تیم جدا شدند ولی نفرات جایگزین با همان خوبی و قدرت برای استقلال به میدان می ‌روند. این یعنی استقلال بهترین تیم لیگ است و از همه تیم های برای قهرمانی شایسته تر است.

*بعد از تساوی در دربی هم خیلی ها شانس استقلال را برای قهرمانی بیشتر می دانند.

قبلا هم گفتم اگر استقلال خودزنی نکند و مورد سنگ ‌پرانی‌ ها قرار نگیرد می‌تواند سال بسیار خوبی را در پیش داشته باشد. همیشه برای استقلال یک سری اتفاقات می‌‌افتد اما اگر امسال این اتفاقات مدیریت شود می‌توان امید داشت این تیم به قهرمانی برسد. در سال های گذشته واقعا در حق استقلال ظلم می شد. البته تیم امسال هم از سال های گذشته بهتر است و امیدوارم استقلالی ها در شرایط فعلی دچار غرور نشوند و فکر نکنند کار تمام شده.

*نقش گابریل پین مربی ایتالیایی استقلال را در موفقیت این تیم چقدر می بینید؟

قطعا پین تاثیر زیادی در موفقیت استقلال داشته است. به نظرم فرهاد مجیدی در ابتدای فصل بهترین انتخاب را کرد که این مربی ایتالیایی را کنار دستش گذاشت. او راهی را می‌رود که استراماچونی رفت. مربی ایتالیایی تاکتیک‌های خودش را که بر پایه گل نخوردن است به خوبی در تیم جا انداخته و استقلال با یک طرز فکر کاملا ایتالیایی فوتبال بازی می‌کند. در شرایط فعلی هم استقلال به شرایطی رسیده که دیگر برایش فرقی نمی‌کند چه حریفی روبرویش می‌ایستد. بالا و پایین جدول هم ندارد. این تیم مثل یک تانک از روی همه رد می‌شود و فوتبال قابل تقدیری را به نمایش می‌گذارد . به نظر من اگر استقلال بر حواشی غلبه کند، می‌تواند اختلاف خود را با پرسپولیس افزایش دهد. اکنون پرسپولیس و استقلال دو تیم مدعی هستند و همین موضوع، کیفیت لیگ را بالا می‌برد. استقلال شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد و امیدوارم امسال مزد زحمات خود را بگیرد. تیم خیلی منطقی‌تر حرکت می‌کند و اگر وارد حاشیه نشود،‌ به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید