231420

انتقاد دروازه‌بان استقلالی از دفاع تیم ملی!

دنیای معدن– دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال با بیان اینکه تمرکزی در خط دفاع این تیم وجود نداشت، گفت: مدافعان ما برابر کره پراشتباه ظاهر شدند.

به گزارش دنیای معدن، منصور رشیدی در خصوص شکست بحث‌برانگیز تیم ملی ایران برابر کره از مرحله مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: پس از ۱۱ سال یکبار دیگر برابر کره شکست را پذیرا شدیم، هر دو تیم به جام‌جهانی صعود کرده و هیچ نگرانی از این بابت نداشتند. حضور پرشمار تماشاگران کره‌ای نشان داد که این بازی برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. کره‌ای‌ها نمی‌خواهند تیم ملی کشورشان برابر ایران بازنده باشد.

وی ادامه داد: نیمه اول را پراشتباه ظاهر شدیم، کره‌ای‌ها کاملاً بر بازی مسلط بودند و توانستند بر اثر اشتباه دروازه‌بان ما گل اول را وارد دروازه ایران کرده و با آرامش بیشتری به نیمه دوم فکر کنند.

رشیدی افزود: خط دفاع ما پراشتباه بود، نبود چند ملی‌پوش به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا باعث شد تا تغییراتی که در تیم ملی به وجود می‌آید نتواند برای فوتبال ما چاره‌گشا باشد. یک شوت پرقدرت از بازیکن کره و اشتباه عابدزاده در دفع توپ باعث شد در دقایق پایانی نیمه اول، گل اول را دریافت کرده و به رختکن برویم. خیلی‌ها انتظار داشتند با شروع نیمه دوم، صحبت‌های اسکوچیچ در بین دو نیمه تأثیر مثبتی بر روند تیم ملی داشته باشد و ملی‌پوشان دروازه کره را باز کنند. اگرچه ملی‌پوشان ما در نیمه دوم نسبت به نیمه اول بهتر بودند اما باز هم این کره‌ای‌ها بودند که از غفلت خط دفاع ما استفاده کرده و گل دوم و پیروزی‌بخش خود را وارد دروازه ایران کردند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: بر روی گل دوم کره‌ای‌ها عابدزاده اصلاً مقصر نبود، خط دفاع ما پراشتباه ظاهر شد، مانند یک تماشاچی تنها نظاره‌گر حرکات بازیکنان کره بود و این اشتباهات باعث شد تا برابر کره پس از ۱۱ سال شکست را پذیرا شویم.

وی اظهار داشت: درست است که به جام‌جهانی صعود کردیم و هیچ نگرانی از این بابت نداریم، اما حالا کادر فنی باید درباره این شکست پاسخگو باشد؛ اینکه چرا از دروازه‌بان باتجربه‌تری استفاده نکردیم و نسبت به یک تعداد بازیکن در تیم ملی اصرار داریم و نمی‌خواهیم از آماده‌های لیگ استفاده کنیم!

رشیدی تصریح کرد: برد مقابل سوریه، لبنان و امارات باعث شده تا اسکوچیچ فکر کند می‌تواند همه تیم‌ها را به راحتی ببرد. هرگز نباید تیم‌های ضعیفی چون سوریه و لبنان را با کره جنوبی مقایسه کرد. یادمان باشد در جام‌جهانی بهترین‌ها حضور دارند؛ تیم‌هایی که با تمام امکانات و بهترین بازی‌های تدارکاتی به میدان خواهند آمد تا بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کرده و بر افتخارات فوتبال کشورشان بیفزایند بنابراین لازم است که ما هم از کشورهای صاحب‌نام فوتبال الگوبرداری کنیم تا بتوانیم شروعی خوب و موفق در جام‌جهانی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر به دنبال موفقیت در جام‌جهانی هستیم، باید نکات زیادی را رعایت کنیم؛ بازی‌های تدارکاتی، برگزاری اردوهای مناسب و داشتن تمامی امکانات برای موفقیت در جام‌جهانی البته نیاز است که به این کادر فنی که قرار است تیم ملی را در جام‌جهانی هدایت کند، نفرات قوی‌تری اضافه شود تا شاهد یک کادر فنی خوب در تیم ملی باشیم که بتوانیم نتایج قابل قبولی در جام‌جهانی کسب کنیم.


 

دیدگاهتان را بنویسید