231357

منصور ابراهیم‌زاده: شکست دادن اسکولاری بهترین نوروز فوتبالی‌ام را ساخت

دنیای معدن- ​پیشکسوت فوتبال سال گذشته را سال رشد فوتبالی می‌داند و انتظار دارد بازیکنان تیم ملی قدرت خود را در جام جهانی قطر نشان دهند.

به گزارش دنیای معدن؛ منصور ابراهیم‌زاده، پیشکسوت فوتبال، در خصوص اتفاقات سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به شناختی که از تیم ملی از لحاظ توانایی‌های بازیکنان و کادر داشتیم انتظارمان بود که تیم به جام جهانی برود و این اتفاق هم افتاد. اتفاق بد را هم می‌توانیم عدم حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بدانیم که به دلیل ضعف‌های مدیریتی در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها شکل گرفت.

سرمربی اسبق تیم ذوب‌آهن درباره عملکرد کلی باشگاه‌ها در سال قبل گفت: مثل همیشه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد از بهترین‌ها بودند که امسال مس رفسنجان هم به جمع‌شان اضافه شد. در فوتبال البته دو دسته تیم داریم. یک دسته تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند و در دسته دوم هم تیم‌هایی چون پدیده و تراکتور را داشتیم که درگیر تصمیمات اشتباه مدیریتی و مشکلاتی اساسی بودند. در کل اما رشد فوتبالی را تایید می‌کنم و بازیکنانی جدید به فوتبال معرفی شدند.

پدیده‌ها و برترین‌های سال گذشته از نظر منصور ابراهیم‌زاده چه کسانی هستند؟ او اینگونه پاسخ داد: تیم برتر را طبیعتا با توجه به شرایط نامساعد پیشین استقلال می‌دانم. بازیکن برتر سال را طبق آمار و عملکرد مهدی مهدی‌پور را می‌دانم و شرایطش بسیار خوب بوده است. پدیده امسال را همان تیم مس رفسنجان می‌دانم که بسیار خوب فوتبال بازی می‌کردند. از دیگر بازیکنان درخشان هم می توانم به سعید صادقی از گل گهر و علیاری از مس رفسنجان اشاره کنم. متاسفانه سلمانی از سپاهان آسیب دید اما می توانست یکی از پدیده‌های مهم فوتبال باشد.

ابراهیم‌زاده درباره اینکه سال آینده فوتبال ملی را چگونه ارزیابی می‌کند و توقعش از تیم ملی چیست، گفت: توقع و انتظار ما از تیم ملی ایران این است با توجه به تعداد بازیکنان لژیونری که داریم و امکاناتی که در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد نشان بدهد که آنها تا چه اندازه قدرتمند هستند و پیشرفت‌شان چگونه بوده است.

سرمربی ذوبی‌ها خاطره خوشی از یکی از نوروزهای فوتبالی‌اش دارد. او می‌گوید: زمانی که در ذوب آهن سرمربی بودم، چهارم فروردین ۸۹ با تیم بنیادکار بازی داشتیم و مجبور بودیم در اردو باشیم. بازی در اصفهان بود و در اردو سفره هفت سین داشتیم. اسکولاری سرمربی رقیب بود و ریوالدو در تیم‌شان بازی می‌کرد اما ۳-۰ آنها را شکست دادیم. هفته بعد برای بازی برگشت به ازبکستان رفتیم و آنجا هم موفق شدیم. آن نوروز یکی از بهترین روزها بود که با نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان همراه شد.

ابراهیم‌زاده با آرزوی موفقیت برای مردم گفت: جا دارد یادی کنیم از دست اندرکاران ذوب‌آهن کنار ما تلاش کردند تا به آن موفقیت دست پیدا کنیم. ‌برای همه مردم ایران آرزوی موفقیت دارم و عید را تبریک می‌گویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید