231282

رای کمیته استیناف آبکی بود!/ مصلحت این بود که کنعانی‌زادگان بازی کند/ برای منافع خودشان قوانین را زیر پا گذاشتند

دنیای معدن- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: افرادی که انتقاد می‌کردند چرا کنعانی‌زادگان تنها از دو بازی رسمی محروم شده الان خودشان کاری مشابه آن‌ها کردند، در هر صورت هر گروهی مصلحت و منافع خودش را در نظر می‌گیرد.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم قاسمپور در خصوص دو بازی پیش روی تیم ملی در فروردین ۱۴۰۱ اظهار داشت: یکی از بازی ها سخت و دیگری راحت است ولی در همان بازی سخت هم پیروزی دور از دسترس نیست.

وی افزود: صعود ما قطعی شده و دیگر استرس و اضطرابِ چه کنم چه کنم را نداریم. ضمن اینکه همیشه در زمین کره جنوبی نتیجه گرفته‌ایم. کره جنوبی فوتبالی باز را ارائه می‌دهد. در زمین خودشان هم که می‌خواهند از اعتبارشان دفاع کنند مطمئنا می‌آیند که یک فوتبال تهاجمی به نمایش بگذارند. خوشبختانه ما ابزار لازم را برای تقابل با کره داریم. درگذشته هم نشان دادیم که از نظر روحی روانی روی آن‌ها مسلط بودیم.

کارشناس فوتبال در مورد بازی با کره جنوبی تصریح کرد: این حریف ما به مراتب نسبت به تیم‌های دیگر گروه قویتر است. بازیکنان لژیونری دارد که تجربه شان در این بازی کمک می‌کند. با اینحال ما هم ابزار لازم برای موفقیت در این بازی داریم. لژیونرهای ما تجربه زیادی از بازی در اروپا دارند و این مساله می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد. هرچه نتایج مان بهتر باشد و تیم اول گروه شویم، برای سید بندی جام جهانی شرایط مان بهتر می‌شود و امیدواریم این اتفاق

قاسمپور در خصوص بازی با لبنان گفت: آن‌ها شانسی برای صعود ندارند اما اینگونه تیم‌ها که احساس می‌کنند ضعیف‌تر هستند بازی بسته و تدافعی را ارائه می‌دهند. این مساله، کار را سخت می‌کند ولی تیم زهرداری نیستند. درست است که یکبار در لبنان نتیجه را واگذار کردیم اما در مجموع همیشه تیم برتر بودیم و شانسمان به مراتب بیشتر ازلبنان است. تنها سختی این بازی این است که چیزی برای از دست دادن ندارند.

وی در مورد لیست اعلامی تیم ملی اظهار داشت: به هرحال هر مربی بر مبنای تفکرات و تاکتیکی که دارد، نفراتش را انتخاب می کند. برخی بازیکنانی که در لیست قبلی بودند و روی آن‌ها حساب می‌شد الان در لیست نیستند. از طرفی برخی بازیکنان در لیست قبلی نبودند و به لیست اضافه شده‌اند. در هرصورت اعلام لیست در حیطه اختیارات هر مربی است. معمولا هر انتخابی تعدادی مخالف و موافق دارد اما این مربی است که حرف اول و آخر را می‌زند.

کارشناس فوتبال در خصوص دعوت حسین کنعانی‌زادگان که تیم قبلی فدراسیون او را از دو بازی رسمی محروم کرده بود ولی تیم جدید که به آن حکم شدیدا انتقاد داشت، این حکم را به دوبازی تقلیل داد و این تناقض انتقادهایی را در پی داشت، گفت: این تناقضات همیشه برای ما وجود داشته چون سعی می‌کنیم منافع خودمان را در نظر بگیریم. مصلحت اندیشی همیشه حرف اول و آخر را زده و منفعت طلبی همیشه جایگزین حق و حقوق شده است. تعدادی هستند که از این مساله انتقاد و تعدادی هم هستند که از آن استقبال می‌کنند.

وی افزود: در هرصورت شک و شبه‌هایی وجود دارد که چرا در رای دادن باید تا این حد اختلاف و تناقض وجود داشته باشد. بازی پرسپولیس و استقلال را هم که ببینید هر دو طرف ناراضی هستند با اینکه بازی هم مساوی شده، این نشان می‌دهد که ما همیشه به دنبال منافع خودمان هستیم. در مساله کنعانی‌زادگان هم مسئولین ذیربط فکر منافع و مصلحت خودشان بودند تا قوانینی که باید اجرا شوند. در گذشته هم همینطور بوده، در زمان مدیریت قبلی هم وقتی این اتفاق برای کنعانی‌زادگان افتاد او بازی کرد. زمانی او را از دو بازی رسمی محروم کردند که صعود تیم ملی قطعی شده بود.

قاسمپور تصریح کرد: الان هم که تبدیل به دو بازی دوستانه شده به خاطر اعتبار خودشان و اینکه باختی در کارنامه‌شان نوشته نشود، است. در هر صورت هر دو طرف برای منافع خودشان قواعد و قوانین را زیر پا گذاشتند. افرادی که انتقاد می‌کردند چرا تنها از دو بازی رسمی محروم شده الان خودشان کاری مشابه آن‌ها کردند. در هرصورت هر گروهی مصلحت خودش را در نظر می‌گیرد. آن‌ها مصلحتشان این بود که کنعانی زادگان بازی کند و بعدا تصمیمی بگیرند. این‌ها هم مصلحتشان در این است که رای آبکی بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه جریمه ای برای مدافع تیم ملی مناسب تر بود، عنوان کرد: هرچه من و امثال من بگوییم هیچ تاثیری در روند این کارها ندارد. پس بهتر است چیزی نگوییم. کما اینکه خیلی ها گفتند باید چگونه جریمه می‌شد. در گذشته افراد دیگری، بدتر از این کار را هم کردند و هیچ برخوردی با آن‌ها نشد. من خودم با ایوویچ در تیم ملی بودم. مسائلی پیش آمد که بدتر از این بود اما هیچ اتفاقی نیفتاد. پس بهتر است حرفی نزنیم. آن‌ها که تصمیم گیرنده هستند باید جوابگو باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید