230984

خیز استقلال و پرسپولیس برای خلق یک رکورد جدید

دنیای معدن- استقلال در صورت کسب ۱۴ امتیاز دیگر می‌تواند رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل را بشکند و البته پرسپولیس نیز شانس این را دارد تا رکوردشکنی کند.

به گزارش دنیای معدن- ایرنا نوشت: ستقلال تهران جمعه شب در چارچوب هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و با یک گل به برتری رسید تا با ۵۴ امتیاز، جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی را تثبیت کند و فاصله ۶ امتیازی با پرسپولیس حفظ شود.

آبی‌پوشان تهرانی در این ۲۲ هفته هنوز باختی را نداشته‌اند. آنها می‌توانند به رکورد ۲۶ بازی بدون باخت پرسپولیس برسند؛ به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شوند که باختی را در یک فصل نداشته است و همچنین از لحاظ تعداد گل خورده نیز می‌توانند صاحب بهترین عدد شوند.

البته که این تمام ماجرای استقلالِ مجیدی نیست. آنها تا به اینجای کار از ۶۶ امتیاز به ۵۴ امتیاز دست پیدا کرده‌اند. به عبارتی آنها ۸۱ درصد امتیازات لازم را به خود اختصاص داده‌اند و حالا می‌توانند به یک رکورد بزرگ دیگر نیز دست یابند.

تا به حال ۶۷ امتیاز، بیشترین امتیازی بوده که یک تیم در لیگ برتر به خود اختصاص داده است. سپاهان(لیگ نهم)، سپاهان(لیگ یازدهم)، استقلال(لیگ دوازدهم)، پرسپولیس(لیگ نوزدهم) و پرسپولیس(لیگ بیستم) موفق به کسب این تعداد امتیاز شده‌اند که البته به جز پرسپولیس، الباقی در لیگ‌های ۱۸ تیمی این تعداد امتیاز را اندوخته داشتند.

حالا استقلال و البته پرسپولیس این فرصت را دارند تا این رکورد را بشکنند. آبی‌پوشان اگر ۱۴ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن را هم به دست بیاورند ۶۸ امتیازی خواهند شد و صاحب بهترین رکورد از این حیث می‌شوند. البته ممکن است با این تعداد امتیاز قهرمان نشوند چرا که پرسپولیس با آنها ۶ امتیاز فاصله دارد و ممکن است شاهد سبقت تیم یحیی باشیم. استقلال در بهترین شرایط می‌تواند به امتیاز تاریخی ۷۸ هم برسند.

سرخپوشان تهرانی اما در حال حاضر ۴۸ امتیاز اندوخته دارند. آنها از ۲۴ امتیاز باقی مانده اگر ۲۰ امتیاز را به دست بیاورند رکورد تعداد امتیاز را می‌زنند. قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر کار بسیار دشواری پیش روی خود دارد. آنها در بهترین شرایط می‌توانند به ۷۲ امتیاز برسند.

باید دید در پایان فصل کدام تیم یا تیم‌ها رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر و فوتبال ایران را می‌شکنند. آبی‌ها فعلا شانس بسیار بیشتری برای این کار دارند اما هنوز هشت هفته و ۲۴ امتیاز دست نخورده باقی مانده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید