230661

از محرومیت و کسر امتیاز تا درخشش و کسب امتیاز؛ خارجی‌ها نقش اول دیدار استقلال گل‌گهر

دنیای معدن- بازیکنان خارجی استقلال و گل گهر در این فصل داستان‌های خاصی به همراه داشته‌اند.

به گزارش دنیای معدن - تیم‌های فوتبال استقلال و گل‌گهر سیرجان امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. تقابل‌های فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی در این مدت همواره آبستن حوادث و حواشی زیادی بوده است که دیدار رفت این دو تیم در فصل جاری هم هم از این قاعده مستثنی نبود. آبی‌پوشان پایتخت ۳ آذر ۱۴۰۰ در ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان مهمان حریف متمول خود بودند که آن دیدار با وجود بهره بردن هر دو تیم از ستارگان پرتعداد، با نتیجه بدون گل و با یک فوتبال سرد و کم موقعیت به پایان رسید. در بازی رفت دو تیم بازیکنان خارجی نقش اساسی را ایفا کردند آن هم نه در نتیجه و سبک بازی بلکه در اخبار حاشیه‌ای و جنجال‌های قبل و بعد از مسابقه!

چند ساعت مانده به سوت شروع بازی بود که به مجیدی خبر داده شد نمی‌تواند از دو بازیکن خارجی خود یعنی کوین یامگا و رودی ژستد که پیش از این در چند بازی به میدان رفته بودند، استفاده کند. این خبر باعث عصبانیت سرمربی شد آبی‌ها شد و او مجبور به تغییراتی در خط حمله خود شد. در سوی دیگر میدان قلعه‌نویی از یک بازیکن اهل کشور گابن به نام اریک باگناما در ترکیب خود بهره برد که این بازیکن مهلک‌ترین ضربه را به نتایج این فصل گل گهر زد و به دلیل مجاز نبودن او برای حضور در ترکیب گل گهر، سه بازی این تیم از جمله دیدار با استقلال با نتیجه ۳ بر صفر به سود حریفان شد.

پس از مدت‌ها جنجال بررسی حکم بازی گل‌گهر با استقلال، سپاهان و پیکان و ثبت ۳ شکست سه بر صفر در کارنامه سیرجانی‌ها، آن‌ها اقدام به جذب کی‌روش استنلی مهاجم سابق تیم‌های ذوب آهن و سپاهان و آقای گل لیگ هیجدهم کردند. کی‌روش در همین مدت کوتاه موفق به ثمر رساندن ۲ گل برای شاگردان قلعه‌نویی شده که یکی از آن‌ها به پرسپولیس بود و باعث کسب یک امتیاز مهم خانگی برای آن‌ها شد. او همچنین در بازی هفته پیش مقابل صنعت نفت آبادان یک پاس گل برای سعید صادقی فراهم کرد و نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.

در اردوی استقلال شرایط با بازی رفت بسیار متفاوت شده است و حالا یامگا و ژستد هفته‌هاست در ترکیب استقلال به صورت ثابت بازی می‌کنند. یامگا با ۸ گل بهترین گلزن استقلال در این فصل است و رودی ژستد هم مجیدی را راضی نگه داشته و با وجود آمار پایین گلزنی نقش مهمی در سبک فوتبال مجیدی دارد. از سوی دیگر عزیزبک آمانوف در نیم فصل به ترکیب آبی‌پوشان اضافه شده و بازیکنی تکنیکی و موثر نشان داده است.

استقلالی‌ها با از دست دادن مرادمند و یزدانی به فکر جذب یک مدافع آزاد خارجی افتادند و رافائل سیلوا به زودی جذب این تیم خواهد شد، اما شانسی برای بازی با گل‌گهر نخواهد داشت. باید دید بازی برگشت استقلال و گل‌گهر با حضور پرتعداد بازیکنان خارجی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت، آیا این نفرات یک بازی پرگل در سطح نام این دو تیم رقم خواهند زد یا همچون بازی رفت هواداران دو تیم ناامید خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید