230444

تلنگر یحیی به ستاره پرسپولیس ؟!

دنیای معدن- هافبک اسبق پرسپولیس گفت: هنانوف در کنار سیدجلال با اعتماد به نفس کامل و هوش بالا، بازی روانی را به نمایش گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم اسدیدر خصوص برد پرگل پرسپولیس مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: خدا را شکر بچه‌ها سرحال بودند. مس رفسنجان هجومی بازی کرد که باعث شد پرسپولیس بازی خودش را راحت انجام بدهد و سه امتیاز را کسب کند. با این برد به استقلال نزدیک شدیم. استقلال هفته آینده با گل‌گهر بازی دارد. هرچه به این تیم نزدیک‌تر شویم بچه‌ها کارشان را راحت‌تر انجام می‌دهند و با انگیزه دو چندان می‌توانند به راه خودشان ادامه بدهند.

وی در خصوص کیفیت کنونی تیم پرسپولیس پس از عبور از سختی‌های گذشته عنوان کرد: پرسپولیس بازی‌ها و نیم‌فصل سختی را پشت‌سر گذاشت. این مسائل از نظر جسمانی و روحی تأثیر زیادی روی تیم دارد. در چند هفته قبل آلومینیوم در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را تحت فشار گذاشت. بازی روانی را به نمایش گذاشت و پرسپولیس را به لاک دفاعی فرو برد. اما الان پرسپولیس از لحاظ روانی، از آن شرایط خارج شده، یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری و دیگر اعضای کادر فنی با آنالیزی که داشتند توانستند روند پرسپولیس را رو به رشد کنند.

هافبک پرسپولیس افزود: پرسپولیس الان شکل تیمی خوبی دارد. رامین رضائیان که به تیم اضافه شده، نسبت به دو بازی قبل عملکرد خیلی بهتری داشت و به اصطلاح راه افتاده است. همچنین هنانوف در کنار سیدجلال با اعتماد به نفس کامل بازی روانی را به نمایش گذاشت. احمد گوهری برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس بازی می‌کرد و به هر حال بازی در آزادی شرایط خاص خودش را دارد. او برای اینکه با اعتماد به نفس بیشتر و بهتری کار کند نیاز به زمان دارد.گل‌محمدی اواخر بازی چند بازیکن جوان را به زمین فرستاد تا بتوانند شرایط لازم را به دست بیاورند. اینکه از این جوان‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و آنها تجربه لازم را به دست بیاورند خیلی به نفع پرسپولیس خواهد بود.

 

اسدی در مورد تغییر دروازه‌بان در این بازی و اینکه آیا ممکن است این اتفاق باعث ایجاد تزلزل در دروازه سرخ‌پوشان شود، عنوان کرد: این تعویض تلنگری برای حامد لک بود که به خودش بیاید و با انگیزه بیشتری درون دروازه کار کند. این تلنگر برای حامد لک لازم بود. البته نباید بگوییم او گلر بدی است. نه، وجود یک رقیب با انگیزه در تمرینات و همچنین شرایط مسابقه‌ای، باعث می‌شود حامد لک برای بازی‌های آینده به خصوص دربی آمادگی بهتری پیدا کند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه این تیم اکنون به سه امتیازی صدر جدول رسیده و آیا می‌تواند به ششمین قهرمانی متوالی برسد، اظهار داشت: ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد. لیاقت پرسپولیس خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. پایه‌ها و ارکان اصلی تیم را در اختیار داریم. بازیکنانی مانند ترابی، امیری، سیدجلال، هنانوف که بدون اشتباه و با هوش بالا در این چند بازی به سیستم دفاعی کمک کرد، کمال کامیابی‌نیا و ... می‌توانند شرایط خودشان را حفظ کنند. پرسپولیس لیاقت قهرمانی را دارد. این تیم می‌تواند سه امتیاز را در دربی جبران کند.

وی در خصوص بازی بعدی پرسپولیس مقابل نفت آبادان گفت:‌ بازی با تیم‌هایی مانند صنعت نفت همیشه برای ما سخت بوده است. آنها با آنالیزی که از پرسپولیس دارند، می‌آیند و خیلی محکم بازی می‌کنند تا بتوانند نتیجه خوبی بگیرند. طبیعتاً علیرضا منصوریان برنامه‌های خاص خودش را دارد. تلاش می‌کند تا در تیمش انگیزه را بالا ببرد تا این بستر فراهم شود که مقابل پرسپولیس بتوانند عرض اندام کنند. با این حال پرسپولیس با آرامشی که دارد از لحاظ جسمانی به شرایط ایده‌آل رسیده، ان‌شاءالله بتوانیم صنعت نفت را شکست بدهیم که بچه‌ها در دربی با خیال راحت‌تر حاضر شوند. طبق تجربه‌ای که در گذشته کسب کردم؛ تیمی که در دربی انگیزه بالاتری داشته باشد می‌تواند راحت‌تر نتیجه بگیرد.

اسدی با اشاره به اهمیت دربی آخر سال با توجه به رقابت نزدیک سرخابی‌ها برای کسب قهرمانی، عنوان کرد:‌ این دربی حکم فینال اصلی بازی های لیگ را دارد. امیدوارم پرسپولیس با شرایط خوبی که دارد بتواند با نتیجه خوب این بازی را پشت سر بگذارد و آخر فصل ششمین قهرمانی را هم به دست بیاورد. ما مستحق این قهرمانی هستیم. استقلال با بردهای یک بر صفر به صدرجدول رسیده، نباید کاری به شرایط این تیم داشته باشیم. بچه‌هاباید بازی‌های خودشان را آرام و بدون دغدغه پشت سر بگذارند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه آیا ممکن است شرایط خاص این دربی و حساسیت آن باعث جنجالی شدن مسابقه شود، گفت: به نظرم آن شرایط جنجالی و اسفناکی که در گذشته به وجود می‌آید را شاهد نباشیم. بازیکنان آنقدر باهوش هستند که بدانند چه زمانی و در چه منطقه‌ای خطا یا پرس یا حفظ توپ کنند. کاردفنی پرسپولیس هم خیلی باتجربه‌‌تر و باهوش‌تر از این حرف هاست که بخواهد به این شرایط فکر کند و اهمیت بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید