230059

آقای مجیدی پرسپولیس از رگ گردن به تیمت نزدیک تر است/چرا فرهاد چنین رفتاری با کاپیتانش می کند؟/ تنبیهی سخت تر از اخراج می شد برای وریا در نظر گرفت

دنیای معدن- منصور رشیدی دروازه بان و مربی اسبق دروازه بانان استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حواشی رخ داده در تمرین تیم استقلال و اخراج کاپیتان این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

از حاشیه‌های تمرین استقلال خبر دارید؟

باعث تاسف است که چنین اخباری در چنین روزهایی از اردوی تیم استقلال به گوش می‌رسد. الان درست همان وقتی است که استقلال بیش از همیشه به آرامش نیاز دارد اما می‌شنویم که دو عضو مهم تیم به جان هم می‌افتند.

به نظر شما کاپیتان مقصر بوده یا سرمربی؟

کاپیتان قطعاً باید تحملش را در تمرینات بیشتر کند ولی گاهی ممکن است یک بازیکن جوان ضربه‌ای به بازیکن باتجربه‌ تیم مثل کاپیتان بزند و کاپیتان هم حرفی به زبان بیاورد و یا گلایه بکند. به هر حال او بزرگتر تیم است و توقع دارد بازیکن جوان مراقب شدت برخوردهایشان باشند. نمی دانم چه شده که وریا غفوری تا این اندازه ناراحت شده ولی وقتی صحبت های وریا را شنیدم که گفته مجیدی بدون اینکه سوال کند چه شده، او را از تمرین اخراج کرده تعجب کردم!

از اقدام فرهادمجیدی تعجب کردید؟

بله! فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی باید به کاپیتان احترام بگذارد. البته که فرهاد مجیدی در تمرین حرف اول و آخر را می‌زند و همه باید مطیع باشند. ولی در چنین شرایطی که استقلال نباید به بحران نزدیک شود مجیدی می‌توانست وریا را کناری بکشد و با او صحبت کند. اگر غفوری دوباره تمکین نمی کرد و آرامش تیم را به هم می ریخت او را در اختیار باشگاه می‌گذاشت.

چرا چنین اتفاقاتی در استقلال رخ می‌دهد؟

این‌ها همه اثرات بیماری کروناست. کرونا بدن بازیکنان را تحلیل برده و این تحلیل بدنی به روحیه و اعصابشان زده. دیدیم سیاوش یزدانی چطور مثل بچه ها توپ را درون ۱۸ قدم قل داد و کارت قرمز گرفت و اخراج شد! بعد مجیدی آمد و علیه اسکوچیچ حرف زد دوباره خودش عذرخواهی کرد! حالا آمده و با کاپیتان تیمش این وضعیت را به وجود آورده!

اما مجیدی قبلاً هم بابک مرادی را از تمرین اخراج کرده بود. به یاد دارید؟

بله یادمان هست اما بابک مرادی با کاپیتان متفاوت است. بابک مرادی از دستور کادر فنی تمرد کرده بود ولی کاپیتان بابت یک خطا عصبانی شده. ای کاش مجیدی با تحمل و گذشت بیشتری رفتار می کرد.

نظر شما درباره اخراج وریا غفوری چیست؟

اصلاً نباید این کار را انجام بدهند. بدترین جریمه برای بازیکن جریمه نقدی است. باشگاه می‌تواند غفوری را ۵ درصد از کل قراردادش جریمه کند. چون هیچ چیزی برای بازیکنان فوتبال بدتر از جریمه مالی نیست. آنها روی تک تک تومان های پولشان حساب کرده‌اند و وقتی از یک قرارداد ۹ میلیاردی، ۵ درصد آن را کسر کنید چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون به بازیکن ضرر می خورد. چرا وقتی جریمه مالی هست باید تیم را از نبودن یک بازیکن مؤثر مثل وریا غفوری محروم کرد؟

با توجه به وضعیت بالای جدول برای ایجاد آرامش در تیم چه کار باید کرد؟

از آجرلو خواهش می کنم به تمرین تیم برود. با بازیکنان و کادر فنی صحبت کند. او حکم پدر این مجموعه را دارد. باید برود و درباره شرایط بحرانی لیگ برتر و جدول رده بندی با مجیدی و بزرگترهای تیم حرف بزند. بگوید صبر و بردباری شان را بیشتر کنند. الان پرسپولیس از رگ گردن به استقلال نزدیکتر است و با یک لغزش وضعیت روحی بازیکنان از این هم بدتر می‌شود.

حرف باقی‌مانده؟

باز هم می‌گویم؛ آجرلو باید برود و با اعضای تیمش حرف بزند. تجربه شصت ساله من در فوتبال این را می گوید که “چهار کلام حرف، اثرش بیشتر از یک ماه تمرین است”. نباید بگذارد زحمات خودش و مجموعه اش با این جر و بحث های کوچک از بین برود.

 

دیدگاهتان را بنویسید