230037

استقلال زودتر به فکر جایگزین دو مدافع سربازش باشد/ گل‌گهر می‌تواند با شکست پرسپولیس امیدوار شود

دنیای معدن- پیشکسوت تیم استقلال گفت: جدایی دو مدافع چالش مهمی برای استقلال است و نباید به این موضوع بدبین باشد.

به گزارش دنیای معدن، محسن گروسی، ضمن دفاع از شکل بازی استقلال در این فصل عنوان کرد: برخلاف دیدگاه بسیاری از کارشناسان که معتقد هستند بازی‌های تیم فرهاد مجیدی تماشاگرپسند نیست و آبی‌پوشان بازی‌های زیبایی را ارائه نمی‌کنند، معتقد هستم که استقلال بازی‌هایی منطقی انجام می‌دهد و اگر بد بازی می‌کرد در پایان هفته هجدهم بدون شکست باقی نمانده بود. ضمن اینکه ۱۳ پیروزی و ۵ تساوی داشته و هفته‌های زیادی را به عنوان صدرنشین پشت سر گذاشته است. تیم مجیدی کاملاً فرصت‌طلب بازی می‌کند و قبل و بعد از گل برتری هم در کارهای تدافعی کاملا ًحساب شده و منطقی بازی کرده است. این تیم می‌تواند با روندی که در پیش گرفته در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر برد به شرطی که از فرم خوبی که دارد خارج نشود.

وی افزود: کسب نتایج مطلوب برای استقلال تبدیل به عادت شده است و این تیم نباید ترک عادت کند. کسب سه امتیازهای متوالی مسیر رسیدن به جام قهرمانی را کوتاه خواهد کرد و استقلال کار سختی دارد تا خود را در این مسیر حفظ کند. دیدار با فجرسپاسی شیراز بسیار سخت خواهد بود. این تیم در خطر سقوط قرار دارد و به همین دلیل با تمام توان بازی خواهد کرد تا دست خالی از تهران خارج نشود. بازیکنان جوان و دونده‌ای دارد و برابر صدرنشین لیگ برتر بهترین نمایش خود را ارائه می‌کند. این تیم در بازی رفت هم به خوبی توانست یک امتیاز بگیرد و برای آنکه شایستگی‌های خود را ثابت کند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود. برای عبور از این تیم که انگیزه‌ای زیادی دارد باید بازی‌های منطقی استقلال ادامه پیدا کند و اجازه هر گونه قدرت‌نمایی از فجرسپاسی گرفته شود تا سه امتیاز دیگر کسب کرد.

پیشکسوت تیم استقلال درباره سرباز شدن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بیان کرد: نباید به این موضوع بدبین باشیم. شاید راهکار قانونی وجود داشته باشد و در آخرین لحظه با حضور این دو بازیکن در استقلال موافقت شود اما اگر با ادامه حضور آنها تا پایان فصل موافق نشد باید با جایگزین‌های مناسب مانع از بر هم خوردن نظم سازمان دفاعی تیم شد. بازی‌های سختی در انتظار استقلال است و باید برای چالش‌های متعددی که مقابل تیم ایجاد می‌شود بهترین تصمیم را گرفت و به مرحله اجرا درآورد. به جای آنکه به فکر آن بود که امکان از دست رفتن نتیجه وجود دارد باید بهترین تدابیر را داشت و به فکر بهانه نبود. استقلال بدون توجه به عملکرد رقبا باید پیش برود و هرگز خود را اسیر اتفاقات و مسائل بیهوده نکند. باید به حوادث غیرقابل پیش‌بینی هم به چشم فرصت نگاه کرد تا تیم بتواند حسرتی نداشته باشد. کسب ۴۴ امتیاز از ۱۸ بازی عملکرد بسیار خوبی است و نباید صدر جدول را به دلیل مسائلی هر چند سخت از دست داد.

گروسی در مورد تقابل تیم‌های رقیب استقلال خاطرنشان کرد: سپاهان از کورس قهرمانی فاصله گرفته و ۱۱ امتیاز کمتر از استقلال دارد. تعلل پیش از حد باعث شد تا این تیم بخت کمی برای قهرمانی داشته باشد و این هفته هم در دربی اصفهان بازی دشواری خواهد داشت. ذوب‌آهن هم نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و در این بازی همه تلاش خود را می‌کند تا شکست دیگری را متحمل نشود. پرسپولیس هم برای آنکه از استقلال جا نماند باید در خارج از خانه نتیجه بگیرد. گل‌گهر سیرجان با وجود کسر ۷ امتیاز، هنوز هم می‌تواند برای رسیدن به سهمیه آسیایی امیدوار باقی بماند. این تیم از کادر فنی خوبی بهره می‌برد و در دو هفته اخیر هم برنده شده است. با این حال برای کسب سهمیه آسیایی باید در مصاف با پرسپولیس هم برنده شود. البته که مسابقه ساده‌ای برای هیچ‌کدام از دو تیم نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید