230007

لطفی: بهتر از ژستد هم در فوتبال ایران داریم/ نتیجه‌گرایی، فوتبالِ زیبا را از بین می‌برد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال باید سبک بازی خود را عوض کند؛ زیرا ممکن است با این سبک در آینده با مشکل مواجه شویم.

به گزارش دنیای معدن، سعید لطفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: استقلال برد ارزشمندی را کسب کرد، اما از نظر فوتبالی بازی زیبایی را شاهد نبودیم و هر دو تیم بازی جذابی را به نمایش نگذاشتند. دو تیم هم سطح هم بازی کردند و بیشتر بازی را در میانه میدان مشاهده کردیم.

وی در رابطه با انتقادات از سبک بازی استقلال عنوان کرد: هر تیمی سبک بازی خودش را دارد و این تفکرات مربی است که باید به آن احترام بگذاریم. سال‌های گذشته استقلال فوتبال تهاجمی بازی می‌کرد مخصوصاً زمان استراماچونی که استقلال چشم نواز و روان بازی می‌کرد، اما اکنون فوتبال زیبا نمی‌بینیم.

*آمانوف آینده خوبی در استقلال خواهد داشت

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: کل فوتبال ما این مشکل را دارند که اگر نتیجه ضعیف کسب کنند با انتقادات و یا حتی اخراج مواجه می‌شوند و برای اینکه زیر فشار نباشند، به بُرد‌های این چنینی بسنده می‌کنند. حیف است که تیم‌های فوتبال ایران نتیجه‌گرا باشند؛ زیرا زیبایی فوتبال از بین می‌رود.

لطفی درباره عملکرد خارجی‌های استقلال تصریح کرد: ژستد بازیکنی قابل احترام است و برای استقلال زحمت می‌کشد، اما ما در ایران بازیکن به مراتب بهتر از او هم داریم و می‌توانیم همان پول را به یک بازیکن داخلی باکیفیت بدهیم. یامگا در این فصل عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و در استقلال موثر ظاهر شد. آمانوف را در یک بازی نمی‌شود قضاوت کرد، اما سبک بازی او نشان می‌دهد آینده خوبی در استقلال خواهد داشت.

*تیم مجیدی پتانسیل شناور بازی کردن را دارد

وی با انتقاد از شیوه و سبک بازی استقلال گفت: باید تغییراتی در سبک بازی استقلال ایجاد شود. اگر با این رویه ادامه بدهیم ممکن است در آینده دچار مشکل شویم. اینکه با ترس پیش برویم و فقط گل نخوریم به ضرر ماست. تیم مجیدی پتانسیل این را دارد که شناور بازی کند و گل‌های بیشتری در طول بازی به ثمر برساند.

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: زمان استراماچونی استقلال بازی‌های چشم نوازی به نمایش می‌گذاشت و امتیازات را به خوبی جمع می‌کرد، اما او را نگه نداشتند تا آن فصل استقلال قهرمانی را بدست آورد. امیدوارم استقلال از این بهتر شود تا در بازی‌های بعدی که حکم فینال را برای استقلال دارد پیروز شویم و قهرمانی این فصل را کسب کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید