229994

۵ بازی تا قهرمانی حتمی استقلال

دنیای معدن- شاگردان فرهاد مجیدی اگر بتوانند ۵ بازی پیش‌روی خود را هم با موفقیت پشت سر بگذارند، فاصله چندانی تا برپایی جشن قهرمانی خود در لیگ بیست و یکم ندارند.

به گزارش دنیای معدن، استقلال با تصاحب آمارهای فنی برتر در پارامترهای مختلف از کسب بیشترین برد، کمترین باخت، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده و سرانجام کسب ۴۴ امتیاز و صدرنشینی در جدول، شانس اول قهرمانی در لیگ بیست و یکم به شمار می‌رود؛ اما شاگردان فرهاد مجیدی به مقطعی از فصل رسیده‌اند که مشابه آن را در نیم‌فصل نخست با امتیازسوزی فراوان به پایان بردند.

استقلال حدفاصل هفته چهارم تا هشتم لیگ امسال و در دوئل با تیم‌های فجرسپاسی، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس از ۱۵ امتیاز ممکن موفق شد تنها ۵ امتیاز کسب کند و مهم‌ترین فرصت‌سوزی شاگردان مجیدی در لیگ بیست و یکم، در همین برهه از فصل بود.

البته که در ادامه، حکم انضباطی با گل‌گهر صادر شد و حضور غیرقانونی بازیکن گابنی در ترکیب سیرجانی‌ها باعث شد تا روند امتیازگیری استقلال از ۵ به ۷ امتیاز برسد.

حالا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، آبی‌پوشان پایتخت به دشوارترین مرحله از نیم‌فصل نخست رسیده‌اند؛ ۵ بازی حساس با رقبایی که در دور رفت هیچکدام‌شان در زمین مسابقه امتیاز کامل را به استقلال ندادند و شاگردان مجیدی نتوانستند در زمین مسابقه مقابل آن‌ها جشن پیروزی بگیرند.

از میان این ۵ مسابقه تنها دیدار با نساجی در مشهد انجام می‌شود و ۴ مسابقه‌ی دیگر برای آبی‌ها در ورزشگاه آزادی است و یکی از این ۵ مسابقه هم دوئل ۶ امتیازی با پرسپولیس است، که مضاف بر حساسیت دربی، حساسیت جدولی هم دارد.

با این وصف اگر شاگردان فرهاد مجیدی بتوانند روند فوق‌العاده ۵ بازی گذشته خود را که منتج به کسب ۱۵ امتیاز شد، حفظ کنند و از ۵ بازی پیش‌روی بتوانند حداکثر امتیاز را کسب نمایند، بدون‌تردید فاصله استقلال تا جام قهرمانی لیگ بیست و یکم به حداقل خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید