229475

افت عجیب گزینه مدنظر پرسپولیس

دنیای معدن- اگرچه گل‌ محمدی به‌تازگی دو بازیکن تاجیک را برای سمت راست خط دفاعی و میانی تیمش به‌خدمت گرفته، اما بعید است در ادامه فصل تنها روی این دو بازیکن کم‌تجربه حساب کند.

رامین رضاییان گزینه مدنظر پرسپولیس

به گزارش دنیای معدن، رامین رضائیان، مدافع راست سابق پرسپولیس و تیم ملی این روز‌ها در حال‌وهوای بازگشت به تیم سابقش به سر می‌برد و به‌دنبال این است که شاید دوباره سرخپوش شود. با وجود اینکه فرصت زیادی تا پایان نقل‌وانتقالات نیم‌فصل در فوتبال ایران باقی نمانده است، خرید رضائیان می‌تواند یکی از مشکلات تیم در سمت راست خط دفاعی را حل کند، به‌خصوص اینکه یحیی گل‌محمدی به‌تازگی نامه عدم نیاز مهدی شیری را نیز به باشگاه ارائه کرده و به‌نظر می‌رسد از یافتن جانشین او مطمئن است. اگرچه گل‌محمدی به‌تازگی دو بازیکن تاجیک را برای سمت راست خط دفاعی و میانی تیمش به‌خدمت گرفته، اما بعید است در ادامه فصل تنها روی این دو بازیکن کم‌تجربه حساب کند و به همین دلیل رضائیان یکی از اولویت‌های اوست.

رضائیان پیش از پایان فصل شانزدهم لیگ برتر و درحالی‌که پرسپولیس با سرمربی کروات خود نخستین قهرمانی از پنج‌گانه خود را قرار بود، جشن بگیرد با دریافت رضایتنامه از این باشگاه جدا شد. او فصلی پرحاشیه را در جمع قرمز‌ها پشت سر گذاشت و یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی‌اش اختلافاتی بود که با برانکو ایوانکوویچ در آن مقطع داشت. درنهایت او که گفته می‌شد ممکن است با داریوش شجاعیان، بازیکن آن زمان گسترش فولاد تبریز معاوضه شود، ترجیح داد مبلغ رضایتنامه‌اش را شخصا به باشگاه پرداخت کرده و رسما جدا شود. مقصد بعدی رضائیان لیگ بلژیک و تیم اوستنده بود، اما پس از یک‌سال حضور در اروپا دوباره به خاورمیانه برگشت و این بار در نیمه فصل ۱۹-۲۰۱۸ راهی لیگ قطر شد.

الشحانیه نخستین تیمی بود که رضائیان پیراهن آن را در لیگ ستارگان به تن کرد و از قضا در همان نخستین بازی تیمش در لیگ برابر الدحیل موفق به گلزنی شد. اگرچه تیمش درنهایت بازی را ۵ بر یک باخت. او در این نیم‌فصل در هر ۱۱ بازی باقی مانده تیمش در ترکیب اصلی قرار داشت و در دو هفته پایانی ۳ گل زد تا آمار قابل قبولی در اولین حضورش در این رقابت‌ها از خود به‌جای بگذارد. این مدافع که در آن زمان هنوز ملی‌پوش بود فصل بعد هم یکی از بازیکنان اصلی الشحانیه بود و به‌جز یک مسابقه که به‌دلیل ۴ اخطاره شدن غایب بود، در ۲۱ دیدار دیگر فصل مدافع یا وینگر راست تیمش بود و با توجه به تبحری که در زدن ضربات ایستگاهی و همچنین پنالتی دارد توانست ۱۲ گل و یک پاس گل به ثبت برساند.

با وجود اینکه رضائیان نیمی از گل‌های تیمش در آن فصل را به ثمر رساند، اما الشحانیه با تنها دو برد، ۱۰ تساوی و ۱۰ باخت در رده آخر جدول قرار گرفت و به دسته پایین‌تر سقوط کرد. این درحالی بود که در این فصل اکرم عفیف و یاسین براهیمی با زدن ۱۵ گل عنوان آقای گلی رقابت‌ها را به‌دست آوردند و رضائیان با وجود بازی در پست مدافع در برخی دیدار‌ها فاصله کمی با آن‌ها داشت.

همین درخشش درطول فصل سبب شد الدحیل به‌عنوان یکی از باشگاه‌های مطرح و پرستاره قطری برای خرید او دست به‌کار شود و رضائیان فصل ۲۱-۲۰۲۰ را در این باشگاه آغاز کرد. الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشت و رضائیان خوشحال بود که دوباره فرصت بازی در این تورنمنت را به‌دست آورده است. شروع این مدافع راست در تیم جدیدش باز هم با اثرگذاری روی گل همراه بود و در اینجا هم با پاس گل کارش را آغاز کرد.

رضائیان در الدحیل بیشتر مدافع راست بود و پس از دو بازی در لیگ، تیم راهی رقابت‌های آسیایی شد که نکته جالب آن هم‌گروهی باشگاه قطری با پرسپولیس بود و او قرار بود با همبازیان سابقش روبرو شود. در این فصل، بازی‌ها به‌دلیل شیوع کرونا به‌تعویق افتاده بود و رضائیان درحالی به تیم اضافه شد که آن‌ها دو بازی نخست گروهی خود را انجام داده بودند. او در هر سه مسابقه بعدی تیمش ازجمله مصاف برگشت با پرسپولیس که با برتری یک بر صفر الدحیل همراه بود در ترکیب اصلی قرار داشت، اما بازی آخر تیمش با التعاون را به‌دلیل دو اخطاره شدن از دست داد و با باخت در این مسابقه، تیمش شانس صعود به دور حذفی را از دست داد.

دوران افت در السیلیه

در بازگشت به لیگ قطر و تا هفته هشتم او همچنان یکی از بازیکنان اصلی الدحیل بود و دو گل هم برای تیمش به ثمر رسانده بود، اما در سه بازی آخر پیش از نیم‌فصل نیمکت‌نشین شد و مجموعا ۲۸ دقیقه بازی کرد. پس از این اتفاقات مدیران باشگاه تصمیم گرفتند او را به‌صورت قرضی به السیلیه منتقل کنند و به این ترتیب ادامه فصل را در باشگاه جدیدش سپری کرد. رضائیان علاوه‌بر دو بازی در جام امیر قطر که با دو پاس گل همراه بود و دو بازی در جام ستارگان، ۱۱ بازی هم در لیگ انجام داد و در همه بازی‌های نیم‌فصل دوم تیمش فیکس بود. او با لباس السیلیه هم ۳ گل زد تا فصل را با مجموع ۶ گل و یک پاس گل به پایان برساند.

رضائیان در فصل جاری همچنان در السیلیه ماند و عملکرد نسبتا خوبی هم در این تیم از خود به‌جای گذاشت، اما این بار نیمکت‌نشینی در برخی دیدار‌ها را نیز تجربه کرد. در جام ستارگان قطر او ۶ بار به میدان رفت که در یکی از دیدار‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و درمجموع توانست ۲ گل و یک پاس گل داشته باشد. در لیگ هم از ۱۳ مسابقه‌ای که برای السیلیه انجام داد ۱۱ بار در ترکیب اصلی قرار داشت و ۲ گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رسید. به این ترتیب روند نزولی گلزنی‌های او در لیگ همچنان ادامه داشت و پس از اینکه در آخرین بازی تیمش در نیم‌فصل در فهرست السیلیه قرار نگرفت با اتمام قرارداد قرضی‌اش دوباره به الدحیل برگشت.

پرسپولیس و فولاد به‌دنبال رضائیان

در هفته‌های اخیر بار‌ها نام او به پرسپولیس لینک شد، اما پس از اینکه رسانه‌های قطری از تصمیم احتمالی الدحیل برای انتقال قرضی دوباره او به السیلیه خبر دادند، به‌نظر می‌رسید بازگشت او به فوتبال ایران فعلا منتفی است. بااین‌حال ظاهرا قرمز‌ها مذاکراتی را با تیم قطری برای گرفتن رضایتنامه او آغاز کرده‌اند و شاید در فرصت باقی‌مانده بتوانند این مدافع راست ۳۱ ساله را پس از نزدیک به ۵ سال دوباره به تیم خود برگردانند. هرچند گفته می‌شود از فولاد خوزستان هم پیشنهاد جدی دارد.

رضائیان که سابقه انتقالی ناموفق و جنجالی به ریزه‌اسپور ترکیه را نیز در کارنامه دارد پس از دیدار‌های دور رفت مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی در منطقه آسیا دیگر برای تیم ملی به‌میدان نرفت و آخرین بازی‌هایش را زیرنظر مارک ویلموتس بلژیکی برگزار کرد. حالا شاید با تلاش برای بازگشت به لیگ برتر خلیج‌فارس امیدوار است بتواند بیشتر مقابل چشم دراگان اسکوچیچ قرار بگیرد تا با درخشش احتمالی در ترکیب این تیم بتواند دومین جام جهانی عمرش را تجربه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید