229319

دوباره جواد دوباره یحیی؛ سپاهان و تیر در تاریکی/ فردای سوپرجام چه خبر است؟

دنیای معدن- فولاد و نکونام که با تیم های دیگر لیگ برتر، تفاوت های آشکاری دارد منظم می دود، سریع توپ را جا به جا می کند و از تلف کردن وقت هم عادتاً بدش می آید و تبری می جوید.

به گزارش دنیای معدن؛ البته که صلاح مملکت خویش خسروان دانند! ولی گاهی خسروان‌ها هم چیزی بیش از بقیه نمی‌دانند و تیر در تاریکی می‌اندازند شایر مثل حکایت آن کودک کم دان به غلط زند بر پهلوی هدف یک تیری و اینجاست که داستان آهنگر بلخی و مسگر شوشتری، به تکرار در می‌آید. عیناً شبیه اقدامات عملی شونده از سوی خیلی از تیم‌ها و باشگاه‌ها که آخرینش را در صلاح اندیشی فاقد مصلحت سپاهان می‌بینیم و انگشت حیرت به دندان می‌گزیم.

سپاهان، یکی سری گل زن‌های گل نزن و فرصت خراب کن دارد که امان از دروازه خالی! ولی برای جبران مافات گلر عوض می‌کند! مغانلو و شهباززاده با دروازه لج افتاده و آن وقت برای تلافی یک گلر قیمتی و گران بهاء هم می‌خرند تا ببینیم مسئله چگونه حل خواهد شد. به خودی خود یا با حسن تدابیر...

نکونام که در مربیگری، الگوی مناسبی را ملکه ذهن خود نموده است، در عمل یک تا قسمتی چند، ضریب خطا دارد! فولاد، اهواز بد بازی نمی‌کند ولی، فولاد کجا و آتلتیکو مادرید کجا! فوتبال نفسگیر و نفس بر تیم سیمونه چه می‌گوید و چه می‌خواهد و از مجموعه حرکات تیم جواد چه نتایجی به دست می‌آید.

فولاد و نکونام که با تیم‌های دیگر لیگ برتر، تفاوت‌های آشکاری دارد منظم می‌دود، سریع توپ را جا به جا می‌کند و از تلف کردن وقت هم عادتاً بدش می‌آید و تبری می‌جوید.

ولی افکار و اهداف و مهارت حرکتی و مهارت تکنیکی آتکتیکو مادرید بحث دیگری دارد! همانطور که اعمال فشار و پرسینگ خرد کننده تیم دوم مادریدی‌ها، که در ذهن و روح و باورهای یقین خود، یک لحظه هم باخت به حریفان را سزاوار خویش نمیداند، ساخته شده است برای باخت گریزی و خود را مغرور می‌داند و خود را در حد رئال مادرید و بارسلونا دانستن!

جواد با تسامح و اندکی اغماظ شاید بکوشد که آتلتیکو مادرید و سیمونه باشد! مردی که برای جنگیدن صدایش هم جور دیگری است.

 

پرسپولیس- فولاد! قهرمان لیگ برتر نه علیه بلکه رو در روی فاتح جام حذفی!

دو تیم بلازده و مصیبت پذیر امسال! دو تیمی‌که سال پیش را، بهتر و تماشائی تر آغاز کردند و به پایان بردند! دو تیمی‌که بازی «سوپر جام» فوتبال ایران را برگزار می‌کنند.

پرسپولیس- فولاد! دو تیمی‌که در راه ساخته شدن و کامل شدن، هنوز باید بروند. هنوز باید بدوند. هنوز باید بخواهند. پرسپولیس، برای بهتر شدن، می‌داند که ریش و قیچی را در دست‌های خود دارد، باید خط حمله پرسپولیس را ساخت. باید مهدی ترابی را ساخت باید مهدی عبدی را هم ساخت، ساخته تر و فرصت طلب تر و زیرک تر و دروازه شناس تر به میدان فرستاد!

باید بازیکن سازی کرد! باید مهاجم پروری نمود! باید مهدی و مهدی را مکمل هم خواست.

یحیی راهش را، راست تر و مستقیم تر پیش برد! تیم مهاجم، مهاجم‌های درجه اول می‌خواهد و دارد که باید بسازدشان.

فردای سوپر جام، یک بازی از جنس سخت و سفتش به معرض نمایش گذارده می‌شود! پیکان- استقلال در جام حذفی!

یک بازی که حسابش دیگر است! یک بازی که کتابش از اول تا آخر، متفاوت است!

پیکان، بسته بودنش را به رخ می‌کشد و با این رویه میزان بپز بودن و دندان شکن بودن خود را اعلان می‌دارد!

فرهاد مجیدی که برای وارد شدن به میدان کری خواندن و «رجز» خوانی خیلی زود شروع کرده است، باید از پس فوتبال بد قلق پیکان در آید! کاری که برابر هوادار انجامش داد! پیکان- هوادار، مسلما! که یکی نیستند! حتما که پیکان خیال‌های دیگری در سر دارد! می‌گویند دفاع استقلال، زیر فشار و پرس خود ساخته ای است! می‌گویند عامل فشار بیشتر دفاع مجیدی از تیمش است.

به حق چیزهای نشنیده و ندیده و نخوانده! فرهاد از دفاعش دفاع می‌کند و زیر فشار میرود؟ عجب اهرم فشاری!

 

دیدگاهتان را بنویسید