228410

ستوان وظیفه یزدانی آماده جدایی از استقلال؟

دنیای معدن- حذف سیاوش یزدانی از میان ملی‌پوشان فوتبال ایران آینده او در استقلال را با خطراتی مواجه خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، در تاریخ 28 دی ماه بود که ایران ورزشی به احتمال حذف بازیکنان استقلال از تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد. خبری که بعد از چند روز توسط سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأیید شد.

این تصمیم به‌دلیل جلوگیری از ابتلای دیگر ملی‌پوشان به ویروس کرونا اتخاذ شده و از آنجا که دو تا سه بازیکن از استقلال نیز مد نظر سرمربی تیم ملی بودند تا در این اردو نیز حضور داشته باشند، این تصمیم اتخاذ شد تا دیگر بازیکنان با بیماری مواجه نشوند و اردوی تیم ملی با کمترین خطر مواجه باشد. به این ترتیب هیچ بازیکنی از استقلال در اردوی تیم ملی حاضر نخواهد بود.

غیبت استقلالی‌ها در اردوی تیم ملی شاید به خودی خود در این برهه مسأله آنچنان حادی تلقی نشود، بخصوص اینکه اگر بازیکنی از استقلال نیز به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد، قطعاً شانس آنچنانی برای بازی در ترکیب تیم ملی نداشت. مسأله این است که حذف سیاوش یزدانی از میان ملی‌پوشان فوتبال ایران آینده او در استقلال را با خطراتی مواجه خواهد کرد.

طبق خبرهایی که در ماه‌های اخیر منتشر شده این بازیکن فقط تا یکم اسفند‌ماه می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند که اگر این قانون همچنان ادامه داشته باشد، یزدانی به‌دلیل حذف از اردوی تیم ملی باید بعد از آن تاریخ اعلام شده خودش را به نظام وظیفه معرفی کند و دوران سربازی را پشت سر بگذارد. البته در روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی درباره اینکه یزدانی به طور قطع بعد از این تاریخ مشمول است، منتشر شد. برخی از منابع خبری بدون اینکه اسنادی رو کنند مدعی شدند بازیکنانی که از این قانون استفاده کردند می‌توانند یک سال دیگر را نیز از حوزه نظام‌وظیفه فرصت بگیرند اما هیچ یک از مسئولان ارشد این حوزه تا کنون این موضوع را تأیید نکرده‌اند. با این تفاسیر باید منتظر کسب تکلیف از نهادهای مرتبط بود و یزدانی نیز باید تا آن روز منتظر بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید