227879

در جلسه استیناف بازیکن غیرمجاز گابنی گل‌گهر چه گذشت؟

دنیای معدن- جلسه کمیته استیناف بازیکن غیرقانونی گل‌گهر سیرجان با حضور نمایندگان باشگاه‌های درگیر این ماجرا برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن- باتوجه به درخواست تجدیدنظر خواهی باشگاه گل گهر سیرجان نسبت به رای صادره کمیته انضباطی مبنی بر استفاده از بازیکن خارجی غیرمجاز، جلسه رسیدگی ساعت ۱۶ امروز، سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در محل کمیته استیناف و با حضور نمایندگان حقوقی باشگاه‌های استقلال، پیکان و سپاهان برگزار شد.

مهدی دادرس بعد از برگزاری جلسه کمیته استیناف در مورد اعتراض باشگاه گل‌گهر به کسر امتیاز از این تیم اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*اجازه ندارم درباره جزییات صحبت کنم. هنوز رای گیری نشده و صحبت هم نشده ما فقط استماع کردیم. 

*دفاعیات باشگاه‌ها را گوش کردیم و اتفاقی نیفتاده است. فقط حرف‌ها را گوش کردیم، ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه نشستیم حرف‌ها را گوش کردیم. 

*زمان اعلام رأی؟! صالحی سخنگو و رئیس کمیته استیناف صحبت خواهند کرد. الکی که نباید حرف بزنیم رئیس کمیته باید صحبت کند.

*نمی‌توانم جزئیات جلسه و ریز اطلاعات را بگویم و فقط در طول جلسه به دفاعیات گوش کردیم و نباید اسیر احساسات شویم و باید بررسی ها انجام شود.

فغانپور: موضوع جدیدی در کمیته استیناف مطرح نشد

صفی‌الله فغان‌پور، نماینده باشگاه پیکان نیز اظهاراتی به شرح زیر داشت:

*جلسه خوبی بود و طرفین دفاعیات را انجام دادند، اما به نظر می‌رسد چیز جدیدی از سوی گل‌گهر مطرح نشد. همان موضوعات سابق و گذشته تکرار شد. جلسه به خوبی از سوی کمیته استیناف اداره شد و بحث‌های چالش‌برانگیزی هم وجود نداشت. به نظر می‌رسد که جلسه در کمال آرامش برگزار شد.

*اگر نیاز به استعلام دیگری نداشته باشند و پرونده کامل باشد طبیعتاً باید ظرف یک هفته رأی بدهند، اما باید بررسی شود و ببینند آیا نیاز به استعلام جدید است یا خیر.

*در جلسه امروز موضوع جدیدی مطرح نشد که نیاز به استعلام جدید داشته باشد. همان موضوعات گذشته بود. بحث استعلام از پلیس فتا بود که قبلاً در حدود ۵۱ صفحه پلیس فتا گزارش داده بود و وضعیت ایمیل‌ها را مطرح کردند.

*فکر می‌کنم ۹ ایمیل‌ زده شده بود که ۷ ایمیل جعلی بود. از کمیته‌های مختلف هم استعلام گرفته و اظهارات مسئولان کمیته اخذ شده بود. چیز جدید مطرح نشده بود که نیاز به استعلام جدید داشته باشد،‌ باز هم به نظر اعضای کمیته استیناف بستگی دارد که آیا پرونده کامل است یا خیر.

*سمیعی: انتظار ما تأیید رأی انضباطی در کمیته استیناف است

فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهاراتی به شرح زیر داشت:

*این جلسه بر اساس درخواست باشگاه گل‌گهر برگزار شد که این باشگاه بدواً دفاعیات خود را مطرح کرد و سه باشگاه (استقلال، سپاهان و پیکان) نیز پاسخ‌های خود را ارائه کردند. دو نوبت این مسئله تکرار شد، اما چیز جدیدی که مستند باشد و بخواهد در جلسه طرح شود، طرح نشد.

 *مطالب مطرح شده در جلسه کمیته استیناف چیز جدیدی نبوده و تکرار مکررات بود. کمیته استیناف اعلام کرده پرونده را بررسی می‌کند که شاید خیلی زود رأی بدهند و شاید هم بخواهند وقت بیشتری بگذارند، استعلام بگیرند و با افراد دیگری صحبت کنند که زمان ببرد. از نظر بنده چیز جدیدی نبود و همان موارد سابق بود.

*صدور رأی نهایی خیلی زمان نخواهد برد، اما آنکه تشخیص می‌دهد، مسئولیت دارد و صالح است، کمیته استیناف بوده و آنها تشخیص می‌دهد.

*انتظار، درخواست و خواسته بنده تأیید و تنفیذ این رأی است، اما باز هم مسئولیت به عهده استیناف است و ما نمی‌توانیم تعیین و تکلیف کنیم و مانند باشگاه‌های دیگر بگوییم که باید رأی اینگونه یا آنگونه شود. اعضای کمیته استیناف مستقل و افراد با تجربه‌ای هستند. ان‌شاءالله آنچه خواسته ماست، اتفاق بیافتد.

*سربازی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند و شکایت باشگاه فولاد خوزستان؟! باشگاه فولاد شکایتی نکرده، بلکه نامه‌ای برای سازمان لیگ ارسال کرده بود و قصد استعلام داشت و حتی در زیر نامه قید شده بود که هیچ اتهامی را به استقلال نمی‌زنند و شکواییه‌ای در میان نیست و فقط سؤال دارند. از طرف دیگر سازمان لیگ هم پاسخ داد که ملزم به ارائه اسناد تیم‌های دیگر نیست، چون اگر این اتفاق رخ می‌داد، این مسئله به میان می‌آمد که همه تیم‌ها اسناد تیم‌های دیگر را بخواهند و سوال کنند. اگر واقعاً نسبت به این موضوع بحثی دارند، باید شکواییه مطرح می‌کردند که باشگاه فولاد در زمان مقرر شکایتی مطرح نکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید