227818

ابراهیمی: پرسپولیس مقابل پدیده با عجله کار کرد/ دلال‌ها بازیکنان متوسط را با مبالغ بالا به تیم‌ها پیشنهاد می‌کنند

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبال ایران به جز ۱۵ لژیونر تیم ملی و نهایتاً چند بازیکن از لیگ برتر هیچ بازیکن شاخصی ندارد.

به گزارش دنیای معدن- ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر، اظهار داشت: سرمربیان یک مسابقه فوتبال را به ۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم می‌کنند که در هر ۶ قسمت بازی، برتری و مالکیت توپ در اختیار پرسپولیس بود، اما در ۱۸ قدم حریف برنامه‌ای برای پاس‌های آخر و ضربات تمام کننده نداشتیم. این بازی اگر همچنان ادامه پیدا می‌کرد باز هم پرسپولیس به گل نمی‌رسید.

وی ادامه داد: در ۱۵ دقیقه آخر فقط به ارسال از جناحین روی آوردیم و با وجود مالکیت توپ در یک سوم دفاعی حریف بازی بی روح و بی هیجانی را نظاره‌گر بودیم. پدیده با تعداد نفرات بالا دفاع می‌کرد و پرسپولیس باید حفظ توپ بیشتری انجام می‌داد و در حمله کردن عجله نمی‌کرد. باید کمی توپ را عقب‌تر می‌آوردیم تا پدیده هم از دفاع خارج شود، در این بازی‌ها صرفاً حمله کردن و جلو رفتن گره از کار باز نخواهد کرد.

*پرسپولیس در حال حاضر یک طراح خلاق و خوش فکر ندارد

ابراهیمی افزود: در این دیدار خط هافبک پرسپولیس در پاسکاری و حفظ توپ ضعیف عمل کرد، آن‌ها برای رسیدن به یک سوم دفاعی حریف عجله داشتند. در بازی مقابل تراکتور هم چنین شرایطی را شاهد بودیم، پرسپولیس و استقلال هر فصل ۳۰ بازی سخت دارند، زیرا همه تیم‌ها برای نشان دادن آمادگی و توانایی خود با انگیزه مضاعف مقابل آن‌ها حاضر می‌شوند. حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا هم قطعاً روی عملکرد تیم تاثیر داشت و آن‌ها شاداب نبودند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره انتقاد به سبک فوتبال این تیم عنوان کرد: یکی از دلایل عمده این وضعیت جدایی بازیکنان اصلی تیم بوده است. همانطور که در بدن انسان کمر عضو بسیار مهمی است و کمردرد دردی طاقت فرسا و سخت، هر تیم هم کمر دارد که یک سوم میانی است. بیشتر اتفاقات مهم و طراحی حملات در تمام دنیا در این قسمت از زمین اتفاق می‌افتد و اینجاست که باید پاسکاری و حفظ توپ را به خوبی انجام داد، اما پرسپولیس در حال حاضر یک طراح خلاق و خوش فکر ندارد.

*فوتبال ایران به جز ۱۵ لژیونر هیچ بازیکن شاخصی ندارد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: فوتبال ایران به جز ۱۵ لژیونر تیم ملی و نهایتاً چند بازیکن از لیگ برتر هیچ بازیکن شاخصی ندارد و اگر این لژیونر‌ها نباشند تیم ملی حتی در آسیا هم به مشکل بزرگ خواهد خورد. باشگاه‌ها چشم انداز بلندمدتی برای آینده خود ندارند و روی تیم‌های رده پایه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و متاسفانه دلال‌ها بازیکنان متوسط را با مبالغ بسیار بالایی به تیم‌ها پیشنهاد می‌کنند که تاثیری بر روند آن‌ها ندارند.

وی افزود: مدافعان کناری پرسپولیس عمق دفاع را پوشش نمی‌دهند، هنگامی که مدافع چپ نفوذ می‌کند باید مدافع راست بماند و بلعکس و یا هافبک دفاعی به قلب دفاع اضافه شود. بضاعت فوتبال ما همین است و به طور کلی در لیگ برتر بازیکنان خوبی نداریم و بیشتر گل‌ها روی اشتباهات فردی به ثمر می‌رسند. پرسپولیس در این دیدار تنوع تاکتیکی نداشت و مدام در سمت چپ و با مهدی ترابی حمله می‌کرد.

ناصر ابراهیمی در رابطه با تقابل پرسپولیس و فجرسپاسی در هفته پانزدهم لیگ برتر تصریح کرد: اگر بخواهیم با همین روند پیش برویم مقابل فجر هم به مشکل خواهیم خورد. همه تیم‌ها با انگیزه زیادی مقابل پرسپولیس حاضر می‌شوند و تمام بازی‌ها سخت است. در لیگ برتر حریف ضعیف و آسان نداریم و اتفاقاً پرسپولیس مقابل تیم‌های پایین جدول کار سخت‌تری هم دارد. بازی تیم‌های شهرستانی با استقلال و پرسپولیس تنها دیداری است که پخش زنده سراسری دارد و بازیکنان این تیم‌ها برای معرفی خود به فوتبال ایران تلاش زیادی خواهند کرد و نباید تیم حریف را دست کم بگیریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید