227593

واکنش گزینه وزیر به حضور در پرسپولیس

دنیای معدن- عضو فوتبالی شورای شهر تهران می‌گوید از سال 76 مصوبه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تایید شده اما به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش دنیای معدن، حبیب کاشانی با وجود اینکه یک مدیر در شهرداری است و اکنون نیز در عضویت شورای شهر تهران قرار دارد، اما برای فوتبالی ها نیز یک فرد شناخته شده است. او که سال ها مدیریت پرسپولیس را برعهده داشته و در باشگاه سایپا و تیم ملی امید هم مدیریت کرده، امروز در مسابقه دوستانه و خیرخواهانه پیشکسوتان فوتبال حضور یافت.

کاشانی در حاشیه این مسابقه دوستانه که به یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: همه اقشار جامعه، یک حس بدهکاری به سردار سلیمانی دارند. ورزشکاران هم از این قشر عقب نیستند و امروز احساس کردند با برگزاری یک دیدار نمادین، دین و بدهکاری خودشان به شهید سلیمانی را ادا کنند.

او با اشاره به تجلیل از فوتبالیست های ارامنه در حاشیه این مسابقه تاکید کرد: همزمان با سال نوی میلادی، تجلیلی از هفت فوتبالیست ارامنه صورت گرفت که پیش از شروع بازی، توسط آقای چمران رئیس شورای شهر رقم خورد. امیدوارم در فرصت‌های مختلف این اتفاقات رخ بدهد و جامعه ورزش بتوانند دین خود را به شهدا ادا کنند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا گفت: من هم مانند هواداران علاقه‌مند هستم و موضوع را دنبال می‌کنم. خواهشی که دارم، این است که مسئولان پیش از قطعی شدن حذف از آسیا، به جامعه ورزش و هواداران شوک وارد نکنند. سیر فوتبال دنیا همین است و بخش خصوصی باید وارد شود و خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد.

کاشانی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: از زمانی که خودم خاطرم هست، از سال 1376 مصوبه هیئت دولت برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه وجود داشته و بیش از 20 سال گذشته و اتفاقی رخ نداده است. همه وزرایی که آمدند، قول دادند، قول خود را عملیاتی نکردند و فصل به فصل وعده دادند و دوره وزارت‌شان تمام شد و اتفاقی رخ نداد. امیدوارم در این دوره، آقای سجادی که از جامعه ورزش است، فرصت را غنیمت بداند و واگذاری دو باشگاه صورت بگیرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا صحبتی درباره مدیرعاملی پرسپولیس با او انجام شده، گفت: خیر، دو سه هفته پیش با آقای سجادی بودیم که در رابطه با بحث دانشگاه پسرم و استاد راهنمای او بود، اما درباره پرسپولیس صحبتی با من نشده است.

کاشانی درباره درخواست داریوش مصطفوی از رییس جمهور برای پرداخت 500 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال گفت: درباره جزئیات 500 میلیون یورو خبر ندارم، اما به نظرم رقم معقولی نیست. من کارشناس این رشته نیستم، اما دوستانی که آمدند و کاندیدا شدند برای ریاست فدراسیون فوتبال، از همه مشکلات آگاه بودند. اگر آگاه نبودند که بد است بدون آگاهی در انتخابات شرکت کردند و اگر هم آگاه بودند که حتماً راهکار دارند.

او صحبت‌هایش را اینطور به پایان برد: باید فرصت بدهیم دوستانی که در رأس کار هستند، با راهکارهایی که در ذهن‌شان است و آنها را برای دوستان در مجلس و رسانه‌ها مطرح کردند، به قول خود عمل کنند. این دوستان باید کارهایی که توانایی انجامش را دارند، انجام دهند تا فوتبال با آرامش جلو برود و در بازی عراق شاهد صعود تیم ملی به جام جهانی باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید