227231

تفکرات انتحاری نویدکیا، بلای جان سپاهان/ نایب قهرمانی هم فایده ندارد

دنیای معدن- تیم فوتبال سپاهان اصفهان با وجود انجام بازی‌های هجومی مقابل حریفانش در کسب نتیجه ناموفق بوده است.

به گزارش دنیای معدن - تیم فوتبال سپاهان با باخت مقابل پرسپولیس سومین شکست متوالی و چهارمین شکست فصل خود را تجربه کرد؛ این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد این تیم با ستاره‌های خود بتواند مدعی اصلی قهرمانی در لیگ باشد؛ هر چند نمی‌توان گفت که سپاهانی‌ها دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند؛ چرا که فاصله امتیازی این تیم با استقلال که صدر جدول را در اختیار دارد ۶ امتیاز است و با کسب حداکثری امتیازات در بازی‌های آینده می‌تواند به قهرمانی در لیگ امیدوار بماند.

در خصوص اینکه چرا سپاهان در کسب نتیجه ناموفق عمل کرده دلایل مختلفی مطرح شده است. این در حالیست که این تیم تلاش می‌کند بازی هجومی انجام دهد و این بازی تهاجمی مقابل استقلال و پرسپولیس کاملا مشهود بود. اینکه در لیگ برتر فوتبال ایران که تیم‌ها اکثرا بازی نتیجه‌گرا و تدافعی انجام می‌دهند تیمی همچون سپاهان به دنبال بازی هجومی است اتفاق مثبتی محسوب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد محرم نویدکیا در این خصوص افراطی عمل کرده است.

بازی هجومی قوائد خاص خودش را دارد که یکی از آنها در اختیار داشتن مهاجمان تمام کننده تراز اول است که البته در حال حاضر سپاهان فاقد چنین بازیکنانی است. از طرفی نویدکیا باید متوجه این موضوع باشد که به صرف بازی هجومی نمی‌تواند پیروز شود و باید بازی دفاعی را هم به شاگردانش یاد بدهد. اینکه تصور شود تنها به خاطر اینکه سپاهان بازی تهاجمی انجام می‌دهد و همین موضوع برای اثبات شایستگی این تیم کافیست باعث می‌شود نتوان راهکار درستی را برای حل مشکلات تیم پیدا کرد.

با توجه به هزینه‌های زیادی که سپاهان در فصل جاری برای جذب بازیکنان مطرح انجام داده حتی نایب قهرمانی هم نمی‌تواند برای این تیم نتیجه خوبی باشد. نویدکیا می‌تواند با ایجاد یک تعادل نسبی در نوع بازی سپاهان، تیمش را از این بحران نجات دهد؛ در غیر این صورت اصرار به بازی انتحاری باز هم برای زردپوشان اصفهانی دردسرساز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید