227199

پشت پرده انتخاب مدیران سرخابی/ تماس دفتر بذرپاش با دادکان برای مدیرعاملی پرسپولیس!

دنیای معدن- مهرداد بذرپاش در حالی این روزها به فرد تعیین‌کننده در مدیریت ورزش تبدیل شده که نامش در زمان اعلام حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان هم زیاد شنیده شد.

به گزارش دنیای معدن، ۲ مهر ۱۴۰۰ مصطفی آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد. از آن زمان هواداران پرسپولیس از وزیر ورزش خواسته‌اند که تکلیف باشگاه پرسپولیس هم مشخص شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و سرخ‌ها همچنان با سرپرستی مجید صدری به کار خود ادامه می‌دهند.

حمید سجادی وزیر ورزش بارها تاکید کرده است در حال بررسی گزینه‌های مدیرعاملی سرخ‌هاست و مشاوران وزیر هم مدعی شدند این کار به زودی انجام می‌گیرد. خیلی از هواداران فکر می‌کنند حمید سجادی وزیر استقلالی است و با پرسپولیسی‌ها مشکل دارد که در انتخاب مدیرعامل سرخ‌ها دست دست می‌کند. آنها نمی‌دانند وزیر ورزش در انتخاب مدیرعامل پرسپولیس و استقلال نقش چندانی ندارد و این کار در جای دیگری بسیار دور از ساختمان وزارتخانه انجام می‌شود؛ در دیوان محاسبات و دفتر مهرداد بذرپاش.

خبرنگار روزنامه اعتماد به شواهدی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این رییس دیوان محاسبات و نماینده سابق مجلس است که مدیران عامل سرخابی‌ها و اعضای هیات‌مدیره دو باشگاه را مشخص کرده و به حمید سجادی پیشنهاد می‌دهد. در زمان وزارت مسعود سلطانی‌فر شایع شد که بذرپاش روی انتخاب اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال نفوذ دارد و اوست که ملکیان، داریوش دلفانی و پرویز مظلومی را به سلطانی‌فر معرفی کرده است. هر سه این افراد هم از وزیر وقت ورزش حکم گرفتند. در ابتدای دولت سیزدهم هم خبر رسید که بذرپاش در حال تلاش برای وارد کردن مصطفی آجرلو به باشگاه استقلال است.

اتفاقی که درنهایت هم رخ داد و مدیرعامل سابق باشگاه‌های تراکتور و پاس به اردوگاه آبی‌ها ملحق شد. پیش از این مهدی عبدیان یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال در یک استوری کنایه‌آمیز به تیم مهرداد بذرپاش بابت تاثیرگذاری در مجموعه مدیریت استقلال تبریک گفته بود. مهرداد بذرپاش در ادامه پروسه انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را کلید زد. در ابتدا نام رضا درویش مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا برای مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شد. درویش زمانی که بذرپاش مدیرعامل کارخانه سایپا بود با او همکاری داشت و به همین دلیل یکی از گزینه‌های مدیرعاملی سرخ‌ها شد. با این حال بدهی سنگین کالدرون که تمام انرژی باشگاه را گرفته بود باعث شد همه دست نگه دارند تا صدری سرپرست فعلی این مشکل را حل کند. هیچ مدیری دوست نداشت زمانی که وارد باشگاه می‌شود با یک بدهی ۷۵۰ هزار دلاری و فرصت چند روزه روبه‌رو شود.

فشار هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس و هواداران شرایط را پیچیده کرد. کمی بیشتر از یک ماه قبل و با پایان دوران سرپرستی، هیات‌مدیره سرخ‌ها صدری را به عنوان مدیرعامل به سجادی معرفی کردند. صدری که بازمانده دولت قبل است در این چند وقت دست به یک اقدام مهم هم زد و آن جلب رضایت کادرفنی محبوب سرخ‌ها بود. طبق شنیده‌های خبرنگار روزنامه اعتماد صدری پیشنهاد تمدید وسوسه‌برانگیزی را به یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی ارایه کرد و در عوض از آنها خواست از او حمایت کنند. چند روز پیش کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس در اقدامی مشترک با انتشار یک استوری اینستاگرامی حمایت قطعانه خود از صدری را اعلام کردند و از وزیر ورزش خواستند با مدیرعاملی صدری موافقت کند.

این در حالی بود که دو ماه قبل یحیی گل‌محمدی از وضعیت آشفته پرسپولیس شکایت و تلویحا از مدیریت باشگاه انتقاد کرده بود. در این میان یک تجمع اعتراضی از سوی هواداران پرسپولیس مقابل وزارت ورزش انجام گرفت. در آن تجمع بخش عمده‌ای از هواداران با فریاد زدن نام دادکان از وزیر ورزش خواستند رییس سابق فدراسیون فوتبال را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه معرفی کند. در این رابطه یک فرد مطلع به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت مهرداد بذرپاش بعد از این اتفاق به جمع‌بندی رسیده که دادکان گزینه مناسبی برای مدیرعاملی پرسپولیس است.

او به یکی از معاونینش می‌گوید با دادکان تماس بگیرد و قرار یک ملاقات را بگذارد تا دو طرف به جمع‌بندی برسند و مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شود اما دادکان نمی‌پذیرد و اعلام می‌کند مشکلی با مدیرعاملی پرسپولیس ندارد ولی این کار باید از طریق وزارت ورزش انجام شود نه دیوان محاسبات. دادکان از اینکه شأن وزارت ورزش در انتخاب مدیران عامل سرخابی‌ها پایین آمده بود گله داشت.

مهرداد بذرپاش در حالی این روزها به فرد تعیین‌کننده در مدیریت ورزش تبدیل شده که نامش در زمان اعلام حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان هم زیاد شنیده شد. در آن مقطع گفته شد بذرپاش، حمید سجادی را به عنوان وزیر به ابراهیم رییسی معرفی کرده است. پیش از این قرار بود کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان بشود. سجادی همانند درویش در دوران مدیرعاملی بذرپاش در کارخانه سایپا با او همکاری داشته و این دو از دوستان قدیمی یکدیگر به حساب می‌آیند.

 

دیدگاهتان را بنویسید