226398

وحید یامین‌پور بله، پرسپولیس نه!

دنیای معدن- روز سه‌شنبه هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل وزارت ورزش نسبت به رفتار وزیر ورزش و جوانان نسبت به تیم محبوب‌شان اعتراض کردند.

به گزارش دنیای معدن،  روز سه‌شنبه هواداران پرسپولیس با تجمع مقابل وزارت ورزش نسبت به رفتار وزیر ورزش و جوانان نسبت به تیم محبوب‌شان اعتراض کردند. این اعتراض با حضور مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس و صحبت با هواداران معترض به پایان رسید، اما درخواست هواداران سر جای خودش ماند. اینکه وزارت هرچه سریع‌تر تکلیف مدیرعامل و هیات‌مدیره باشگاه را مشخص کند.

بعد از تجمع، حمید سجادی وزیر ورزش در گفت‌وگویی با دوربین‌های تلویزیونی درباره وضعیت باشگاه پرسپولیس و مدیریت آن گفت: «هواداران این تیم نگران نباشند، اینکه این تیم الان با سرپرست اداره می‌شود، باور و اعتماد کنند که هیچ فرقی ندارد و سرپرست فعلی همان اختیارات مدیرعامل را دارد.» سجادی در تمام چند ماه گذشته همین جمله را مدام تکرار کرده است و به نظر می‌رسد تا چند وقت دیگر هواداران شاهد تکرار این جمله خواهند بود.

۱۴‌شهریور بود که جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس استعفا داد و مجید صدری به عنوان رییس هیات‌مدیره به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد با این امید که به زودی مدیرعامل جدید سرخ‌ها معرفی می‌شود. این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

این تنها تعلل وزارت ورزش و در راس آن حمید سجادی به عنوان وزیر نیست. در کل به نظر می‌رسد وزارت ورزش علاقه زیادی به ایجاد تاخیر در انجام وظایفش دارد و این فقط مختص هواداران پرسپولیس نیست. حمید سجادی از زمان رسیدن به وزارت نتوانست در مورد پست معاونت قهرمانی تصمیم‌گیری کند و با وجود زاویه مشخص با مهدی علی‌نژاد معاون مسعود سلطانی‌فر با او به همکاری ادامه داد تا اینکه خود علی‌نژاد تصمیم‌گرفت از سمتش کناره‌گیری کند. حال از استعفای علی‌نژاد هم چهار روز می‌گذرد و خبری از انتصاب معاون جدید نیست. در حالی که هر روز مسابقات بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر می‌شود و بی‌سامان شدن معاون قهرمانی وزارت ورزش روی روند آماده‌سازی تیم‌های ورزشی تاثیر می‌گذارد.

وزارت ورزش در مساله ورود زنان به استادیوم هم تعلل می‌کند و منتظر است که زمان مشکلات را برطرف کند. اخیرا گفته شده هواداران باید یک ماه دیگر صبر کنند تا سامانه‌ای برای بلیت‌فروشی راه‌اندازی شود.

‌سجادی روز ۱۳ آذر و هنگام تماشای دربی پایتخت در مورد ورود زنان به استادیوم گفته بود «فعلا وقت تماشای مسابقه است و وقت این جور صحبت‌ها نیست و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.» جالب اینکه همان مسابقه دربی به خاطر تاخیر وزیر ورزش در رسیدن به جایگاه ویژه به جای ۱۶:۱۵ ساعت ۱۶:۲۰ برگزار شد!

دیگر تعلل وزارت ورزش و جوانان در حوزه خصوصی‌سازی سرخابی‌هاست. ۱۳ شهریور سال جاری حمید سجادی در اولین وعده‌اش در رابطه با واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی، اعلام کرد که نهایتا تا ۶۰ روز آینده این اتفاق محقق می‌شود. از ۱۳ آبان که موعد اعلام شده توسط وزیر است بیش از ۳۰ روز دیگر گذشته و تازه حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه اعلام کرد که هنوز چالش‌های بسیاری وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان باید بداند این‌ها مسائلی نیست که با گذشت زمان برطرف شود و زمان خریدن کمکی به حل مشکلات نمی‌کند. اگر وزیر ورزش اصرار دارد مجید صدری همه اختیارات مدیرعاملی را دارد چرا او را به عنوان مدیرعامل معرفی نمی‌کند تا مشکلات برطرف شود و اگر قرار است شخص دیگری روی صندلی مدیرعاملی سرخ‌ها بنشیند چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

وزیر ورزش باید پاسخ بدهد که دقیقا منتظر چه چیزی است و هدفش از به وجود آوردن این همه حاشیه بی‌دلیل چیست؟ سجادی باید به همین شکل در مورد معاونت قهرمانی هم توضیح بدهد.

اینکه چطور ایشان وحید یامین‌پور مجری صداوسیما را در همان روز‌های اول بدون هیچ‌گونه رزومه مشخصی در حوزه معاونت جوانان به عنوان معاون وزیر منصوب کرد، اما در حوزه ورزش به جمع‌بندی نرسیده؟ اینکه از پشت گوش انداختن تصمیم ورود زنان به استادیوم چه سودی می‌برد و چرا با مقامات بالاتر از خودش در این زمینه گفتگو نمی‌کند؟ همچنین باید توضیح بدهد که وعده ۶۰ روزه‌اش برای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها چرا محقق نشد و چرا اگر قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد زودتر اعلام نمی‌کند؟

شاید بهتر باشد از فردا نام وزارت ورزش و جوانان را به وزارت تعلل و سکوت تغییر بدهند تا حداقل کارکردش برای همه مشخص شود. تمام کاری که حمید سجادی از زمان نشستن به صندلی وزارت انجام داده ورود به بحث تبلیغات محیطی باشگاه‌ها بوده و غیر از این به جز تبریک گفت موفقیت ورزشکاران یا بیانیه دادن به مناسبت رویداد‌های سیاسی، مذهبی کار دیگری انجام نداده است.

منبع: روزنامه اعتماد

 

دیدگاهتان را بنویسید