227137

ژستد به تیم ته جدولی گل زده نه به مدعی قهرمانی/شلوغ‎کاری فولادی‎ها توهین آمیز نباشد ایرادی ندارد/امیدوارم استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند

دنیای معدن- ​کاپیتان اسبق استقلال گفت: امیدوارم اگر هم ایحاشیه بیرون از زمین بازی استقلال و فولاد به وجود می آید، توهین آمیز و غیر فوتبالی نباشد.

به گزارش دنیای معدن، دیدار هفته دوازدهم تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان از نگاه اکثر کارشناسان استقلالی به عنوان یکی از مسابقات مهم این تیم تا پایان دور رفت به شمار می‌رود.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبر ورزشی، درباره مسابقه این هفته استقلال و فولاد در استادیوم آزادی و موضوع صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

در آخرین مسابقات استقلال و فولاد همواره بحث سروصداهای روی نیمکت تیم فولاد و جر و بحث های مربیان این تیم با نیمکت استقلال سوژه رسانه ها بوده. به نظر شما در دیدار این هفته هم باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟

امیدوارم بازی بدون حاشیه باشد. هرچند که گاهی در دنیای حرفه‌ای فوتبال، برخی از مربیان این روش را استفاده می کنند. نمی خواهم بگویم این موضوع حرفه ای گری است، ولی شاید بتوان گفت نوعی زرنگی محسوب می شود. به طور مثال همین حالا در فوتبال اروپا می توان به رفتارهای سیمئونه کنار زمین اشاره کرد. مهم این است، اتفاقاتی که لبه خط  رخ می‌دهد در یک چارچوب مشخص باشد و به کسی توهین نشود وگرنه برخی مربیان عادت دارند لب خط شلوغ کاری کنند.

بازی تیم‌های استقلال و فولاد را چطور پیش بینی می کنید؟

بازی برای هر دو تیم مهم است. فولادی ها می خواهند خودشان را به صدر نزدیک کنند و استقلال درصدد حفظ جایگاه و ارتقای امتیازاتش است. در واقع این بازی به نوعی یک شطرنج فوتبالی است. هر دو تیم محتاطانه و با تفکرات مشخص به مصاف هم می آیند تا ابتدا گل نخورند و سپس گل بزنند.

اگر قرار باشد هر دو تیم برای گل نخوردن به میدان بیایند چطور می‌توانند به گل برسند؟

به نظرم در چنین مسابقاتی ضربات ایستگاهی تاثیرگذار است و می تواند در رقم خوردن نتیجه بازی تعیین کننده باشد. استقلال هم روی ضربات ایستگاهی خوب گل زده و هم گل خورده است.

ژستد در دیدار با شهرخودرو گل زد. فکر می‌کنید توانسته از زیر فشارهای قبلی خارج شود؟

به طور کلی بازیکنان وقتی به کشور دیگری می روند تا به لحاظ فرهنگی و آب و هوایی جا بیفتند زمان می برد البته این موضوع برای ژستد یک مقدار طولانی تر از حد معمول شد و انتظارات از او بیشتر بود. به همین خاطر فشار پیشکسوتان و رسانه ها نیز بیشتر احساس شد. اما اینکه او بالاخره گل زد هم قابل بحث است. گاهی شما مقابل تیمی مثل شهرخودرو که ته جدول است گل می زنید و یک زمان مقابل تیم مدعی قهرمانی. اینها را هم باید در نظر گرفت.

۷ گل زده در سه بازی اخیر استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به طور کلی بالابردن تفاضل گل مقابل تیم های نه چندان مطرح روش خوبی برای تمرین گلزنی و البته بالا بردن تعداد گل‌های زده است. اگر استقلال این ۷ گل را در سه بازی مثل پرسپولیس، گل گهر و فولاد زده بود بیشتر میشد روی آن بحث کرد. ولی همین که توانسته جلوی پیکان و شهرخودرو هم ۶ گل بزند اتفاق خوبی بود.

در موضوع عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس چه موضعی دارید؟

امیدوارم هر جفتشان حذف شوند. این حذف شدن فوایدی دارد که حذف نشدن آنها را به وجود نمی آورد. وگرنه اگر این دو تیم حذف نشوند باز هم همین آش و همین کاسه است و اتفاقات ۲۰ سال اخیر برای فوتبال باقی می ماند. بالاخره روزی باید تعدادی حقوقدان ورزشی و فوتبالی بنشینند و تکلیف این دو تیم را مشخص کنند. از طرفی من مانده‌ام چرا ملک و املاک باشگاه استقلال را به این مجموعه بر نمی گردانند.

چطور؟

چون این باشگاه در گذشته زمینهایی داشته. زمین دیهیم، استقلال جنوب و خیلی دیگر. چرا نباید حالا آنها را دوباره داشته باشد! هزاران نفر در گذشته زمین داشتند و حالا فرزندانشان آنها را خرید و فروش می‌کنند. این تصمیمات برای باشگاه استقلال شرعی نیست. اینکه نمی گذارند استقلال املاک خودش را صاحب شود شرعاً و عرفاً خلاف مقررات و خلاف قانون است. از طرفی وقتی این همه وام هایی هزار میلیاردی می دهند و وام گیرنده ها هم دیگر آنها را پس نمی دهند، چرا یکبار برای همیشه دولت از این وام ها به باشگاه های فوتبالی نمی دهد؟ مثل همین ترکیه که دولتش وام های سنگین داد و آنها استادیوم ساختند و در طول سالها پول وام شان را پس دادند.

 

منبع : خبر ورزشی

 

دیدگاهتان را بنویسید