227060

انتظار افکارعمومی برای برخورد با مسببان حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

دنیای معدن- پروسه حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا با جرائم انضباطی سنگینی همراه خواهد بود که انتظار افکار عمومی برخورد با متخلفان این پرونده است.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از میزان- با مرور زوایای پنهان پروسه حذف قریب الوقوع استقلال و پرسپولیس از آسیا می‌توان با یک رویکرد حقوقی از مسببان این اتفاق به عنوان افرادی که موجب ضرر و زیان گسترده به این دو باشگاه شدند در مراجع قضایی شکایت کرد.

اهمال مدیران پیشین دو باشگاه، سومدیریت در حوزه فدراسیون فوتبال و کارشکنی‌های موجود در این پروسه می‌تواند محکومیت مقصران این ماجرا را در محاکم ورزشی و قضایی به اثبات برساند تا دیگر شاهد فعالیت آن‌ها در عرصه مدیریت فوتبال نباشیم تا چنین اتفاقاتی به این شکل روی ندهد.

حذف استقلال و پرسپولیس جدا از ضربه بزرگ مالی به پیکره این دو باشگاه اثرات نامطلوبی بر افکارعمومی و جامعه هواداری این دو باشگاه وارد آورده است و برخورد با متخلفان این پرونده که به نوعی زمینه ایجاد این موقعیت را به وجود آوردند می‌تواند درس عبرتی برای مدیران بعدی فوتبال و ورزش ایران باشد.

استقلال و پرسپولیس هر چند در مقطع کنونی به واسطه محدودیت‌های قانونی از بودجه جاری کشور هیچ سودی نمی‌برند، اما نباید فراموش کرد که سرنوشت این دو باشگاه به عنوان سرمایه عمومی لطمه روحی زیادی به جامعه جوان کشور وارد می‌کند، از این حیث مدعی العموم می‌تواند علیه کسانی که در خلق چنین شرایطی نقش داشتند اعلام جرم کند.

به ویژه که با استناد به اظهارات برخی مسئولان ذی ربط مشخص شده اهمال در مدیریت فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه پرسپولیس رخ داده و به واسطه این اتفاق کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبتا به ماجرا حساس شده است.

از طرفی بی تفاوتی مدیران سابق باشگاه استقلال به بارگذاری مدارک مورد نظر در زمان مقرر علی رغم هشدار‌های سازمان لیگ مبنی بر برطرف کردن نواقص موجود در مدارک ارسالی، زمینه برخورد انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با استقلال را فراهم آورده است!

از آنجا که پروسه حذف احتمالی این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا با جرائم انضباطی سنگینی همراه خواهد بود، باید دستگاه‌های نظارتی با جدیت زمینه برخورد با متخلفان این پرونده را فراهم آورند و در صورت اعمال هرگونه جریمه نقدی مسببان را وادار کنند تا این مبلغ از حساب شخصی آن‌ها پرداخت شود، تا صدمه بیشتری به پیکره نحیف این دو باشگاه وارد نشود.

مطمئنا اگر برخورد قاطع و سختی با مسببان این فرایند صورت گیرد، دیگر هیچ کسی در فوتبال ایران وظایف محوله به خود را هرگز فراموش نخواهد کرد و در مدت مسئولیت خود با دقت نظر بیشتری به ماموریت سازمانی خود توجه خواهد کرد، اما اگر خلاف این اتفاق رخ دهد بدون تردید در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاقات و فجایع دوباره در فوتبال ایران تکرار خواهد شد.

مسئولانی که باعث این محرومیت شدند در دوره‌ای که حقوق دریافت می‌کردند نسبت به انجام وظیفه خود مرتکب قصور و کوتاهی شدند لذا باید برای مقررات اداری آن‌ها تنبیه و جریمه شوند تا از این پس این ماجرا تبدیل به عادت نشود و دوباره مجبور نباشیم با تراژدی‌های عمومی به این شکل کنار بیایم و از حذف به خاطر سو مدیریت سخن بگوئیم!

 

دیدگاهتان را بنویسید