226829

عربشاهی: تعویض‌های گل‌محمدی هوشمندانه بود/ آل‌کثیر باید طوری بازی کند که با تاکتیک تیم همخوانی داشته باشد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تعویض‌های گل‌محمدی در نیمه دوم برنامه و تاکتیک تیم را عوض کرد که اگر این اتفاق در نیمه اول رخ می‌داد به گل‌های بیشتری دست پیدا می‌کردیم.

به گزارش دنیای معدن، ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی پرگل تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ویستا توربین در چارچوب رقابت‌های جام حذفی اظهار داشت: بازی جذابی بود و یحیی گل‌محمدی با تعویض‌های هوشمندانه توانست تیم را رو به جلو حرکت دهد، تیم ویستا توربین بسیار دونده و با انگیزه نشان داد، اما نوع بازی پرسپولیس اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف را نداد.

وی افزود: دو تیم با شرایط روحی و روانی خوبی وارد میدان شدند؛ ویستا توربین بدون ترس و با انگیزه بود. گل‌محمدی با تعویض‌های به موقع و حساب شده توانست تیم حریف را در نیمه زمین خودش نگه دارد و خلاء بین خط هافبک که در نیمه اول وجود داشت برطرف شد که با شروع نیمه دوم یک بازی کاملاً زیبا را به نمایش گذاشتند. پرسپولیس در نیمه اول دو، سه موقعیت روی دروازه ویستا توربین ایجاد کرد که به گل ختم نشد، زیرا خط هافبک آن‌طور که انتظار داشتیم مهدی عبدی را صاحب موقعیت نمی‌کردند.

*ادمین‌های کم سن و سال فضای مجازی بلای جان شده‌اند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: در نیمه دوم برنامه و تاکتیک پرسپولیس عوض شد و بازیکنان پرس از جلو را شروع کردند و اجازه ندادند ویستا توربین از نیمه زمین خودش جلو‌تر بیاید. این اتفاق اگر همان نیمه اول رقم می‌خورد پرسپولیس می‌توانست با گل‌های بیشتری زمین بازی را ترک کند. به نظر من سیستم ۴-۲-۳-۱ خیلی به تیم کمک می‌کند، زیرا خط هافبک با خلق موقعیت برای مهاجمان، می‌توان به قلب دفاع تیم حریف نفوذ کرد.

عربشاهی در ادامه درباره عملکرد عیسی آ‌ل‌کثیر در ترکیب تیم پرسپولیس عنوان کرد: آل‌کثیر بازیکن خوبی است و باید سعی کند در مرکز زمین حرکت کند و به کناره‌ها نرود. بازیکن مهاجم باید کاری کند که بازیکن‌های کناری به او توپ بدهند. آل‌کثیر باید طوری بازی کند که با تاکتیک تیم همخوانی داشته باشد تا به این صورت بتواند تیم حریف را تحت فشار بگذارد.

وی درباره عملکرد صدری در باشگاه پرسپولیس گفت: از صدری تشکر می‌کنم که با تلاش‌های زیاد برای حل مشکلات پرسپولیس قدم برمی‌دارد. بسیاری از ادمین‌های کم سن و سال فضای مجازی قصد تخریب این چهره ورزشی و دلسوز را دارند و شدند بلای جان. صدری چاله‌های تیم را می‌شناسد و به خوبی توانسته مشکلات پرسپولیس را حل کند. از وزیر ورزش خواستارم که این فرد ورزشی که دلسوز باشگاه است را مدیرعامل کند.

*دست کم گرفتن ذوب آهن می‌تواند عواقب بدی برای پرسپولیس داشته باشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با جذب بازیکن‌های تاجیک اظهارداشت: من بازی و سبک این دو بازیکن را دقیق ندیدم، اما امیدوارم جذب این دو بازیکن برای پرسپولیس مثمر ثمر باشد. در نیم فصل پرسپولیس نیاز به جذب یک بازیساز خوب مثل سروش رفیعی دارد، ما در گذشته بشار رسن را داشتیم که با بازیسازی فوق‌العاده‌اش موقعیت‌های زیادی را خلق می‌کرد. اکنون پرسپولیس بازیساز کاربلد می‌خواهد تا مهاجم‌های تیم را صاحب موقعیت کند.

عربشاهی در پایان در خصوص بازی پیش روی این تیم مقابل ذوب آهن خاطرنشان کرد: ذوب آهن تیم ریشه‌دار و مطرحی است و دست کم گرفتن این تیم می‌تواند عواقب بدی برای پرسپولیس داشته باشد. سیستم ۴-۲-۳-۱ بهترین ارنج است، چون می‌تواند با دو مهاجم بر روی دروازه ذوب آهن فشار آورد. ما ۳ - ۴ هافبک دفاعی داریم که می‌توانند خلق موقعیت کنند و دو مهاجم پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار دهند. به امید خدا این بازی را می‌بریم و با وجود هوادارانی که داریم در پایان فصل ششمین قهرمانی را کسب می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید