225947

ورمزیار: در نبود غفوری سمت راست استقلال از کار افتاده/ حضور مطهری برای هر تیمی نعمت است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: متاسفانه استقلال در بازی‌های امسال اصطلاحاً یک تیم راست حمله شده و از این جناح بیشترین موقعیت‌سازی را روی دروازه حریفان ایجاد کرده.

به گزارش دنیای معدن، صادق ورمزیار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اهمیت دیدار استقلال و پیکان برای کادرفنی آبی پوشان اظهار داشت: امتیاز این بازی از نان شب هم برای فرهاد مجیدی و همکارانش بیشتر است. استقلال اگر قصد دارد به کورس برگردد و به عنوان یکی از تیم‌های مدعی عنوان قهرمانی معرفی شود باید امتیاز کامل این بازی را به دست آورد در غیر اینصورت کار برای این تیم به شدت مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: استقلال در بازی‌های اخیر خود در فاز هجومی به هیچ عنوان مطلوب عمل نکرده، استفاده متناوب از بازیکنان در خط حمله استقلال باعث از بین رفتن هارمونی ایده‌آل شده است، اگر به بازی‌های قبلی استقلال دقت کنید می‌بینید، ژستد، یامگا، آزادی، قاسمی نژاد و مطهری همگی در پست حمله بازی کرده‌اند، اما هنوز استقلال در این پست به شدت مشکل دارد.

*با این روند امتیازگیری سرنوشت قهرمانی به خطر می‌افتد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: البته در میانه میدان هم با مشکلاتی مواجه بودیم؛ در ارسال‌ از جناحین و حرکات عمقی به خوبی مهاجمان تغذیه نشدند هرچند که همان موارد حداقلی هم با بی‌دقتی و بی‌توجهی مهاجمان از بین رفته؛ به همین دلیل باید فکری اساسی در خصوص مدل بازی استقلال شود وگرنه با این سیستم استقلال قادر نیست به عنوان یک مدعی قهرمانی خود را در بالای جدول ببیند.

ورمزیار در ادامه توضیح داد: استقلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید از جدال با هر تیمی در مجموع بازی رفت و برگشت حداقل چهار امتیاز بگیرد تا بتواند به عنوان یک تیم مدعی در جمع بالانشینان حضور داشته باشد که متاسفانه پنج تساوی اخیر استقلال کار را مشکل کرده و با این روند امتیازگیری سرنوشت قهرمانی به خطر می‌افتد.

*موسوی را داشتیم حالا نگران جانشین وریا نبودیم

وی با اشاره به غیبت وریا غفوری در ترکیب تیم به دلیل مصدومیت گفت: متاسفانه استقلال در بازی‌های امسال اصطلاحا یک تیم راست حمله شده و از این جناح بیشترین موقعیت‌سازی را روی دروازه حریفان ایجاد کرده، اما حالا در نبود وریا به کلی سمت راست استقلال از کار افتاده است و بازیکن جایگزین مناسبی برای غفوری در اختیار کادرفنی نیست که بتواند این کمبود را جبران کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: شاید اگر قدری در ماجرای احمد موسوی تأمل می‌شد امروز دغدغه جایگزین وریا را نداشتیم، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و او از تیم جدا شد تا حالا موضوع جانشینی غفوری به عنوان یک چالش جدی استقلال را آزار دهد. کاش موسوی را حفظ می‌کردیم تا این اتفاقات رخ ندهد، اما حالا که او نیست نباید دست به سینه فقط تماشاگر باشیم، باید از یامگا در آن پست استفاده کنیم، به ویژه اینکه این بازیکن پست تخصصی‌اش نیز در همان موقعیت است. به جای اینکه یامگا را در خط حمله به کار بگیریم باید حالا که وریا نیست او را در جناح راست به کار بگیریم تا استقلال آسیب‌پذیر نشود.

*مطهری باید به ترکیب برگردد

ورمزیار در پاسخ به این پرسش که یامگا در جریان نیمه نخست بازی با نساجی زیاد راضی کننده ظاهر نشد، تا زمانی که غفوری به ترکیب تیم اضافه شد، گفت: صحبت امروز ما انتخاب بین بد و بدتر است، من هم قبول دارم در نیمه نخست بازی با نساجی یامگا به عنوان جانشین غفوری نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، اما امروز که نه وریا را در اختیار داریم، نه احمد موسوی در تیم حضور دارد؛ پس باید از یامگا در آن پست استفاده کنیم تا جا برای حضور ارسلان مطهری باز شود و او بتواند به ترکیب اصلی تیم برگردد.

وی با ابراز تعجب از نیمکت نشینی مطهری و حضور کوتاه او در دو بازی اخیر استقلال گفت: واقعاً نمی‌دانم در تیم چه خبر است، قطعا مجیدی بهتر از هر کسی می‌داند شرایط فنی تیمش به چه شکلی است، اما حضور ارسلان برای هر تیمی یک نعمت است. مطهری فصل گذشته یکی از بهترین‌های استقلال بوده و قطعاً حضور او در استقلال می‌تواند چالش عدم گلزنی را از بین ببرد و استقلال را در خط حمله خطرناک‌تر از قبل کند. امیدوارم مجیدی به مطهری اعتماد کند و از او بازی بگیرد، چون ممکن است تداوم نیمکت نشینی او کار را برای مجیدی هم سخت کند.

*مهاجم باید باهوش باشد و از موقعیت‌های ایجاد شده نهایت بهره‌برداری را کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص شرایط فنی آبی‌پوشان در خصوص عملکرد رودی ژستد در چهار بازی اخیرش برای استقلال گفت: حقیقت ماجرا این است که چیزی از رودی ژستد ندیدم و این برای یک مهاجم خیلی بد است که در وظیفه گلزنی ناکام بماند. مهاجم باید باهوش باشد و از موقعیت‌های ایجاد شده نهایت بهره‌برداری را کند تا تیمش را در رسیدن به گل یاری کند. اگر پست او مهاجم نبود، می‌توانست در بخش‌های دیگر هم بازی کند، اما وقتی به عنوان مهاجم خارجی به لیگ ما می‌آید باید به مرز خودباوری رسیده باشد تا به وظیفه اصلی‌اش که گلزنی است بپردازد.

ورمزیار در پایان خطاب به فرهاد مجیدی گفت: استقلال می‌تواند روز‌های خوبی را با فرهاد تجربه کند به شرط اینکه از تمام ابزار‌های موجود به درستی بازی گرفته شود، اگر باهوش باشیم متوجه می‌شویم که ما نیاز به پیروزی داریم و اگر موفق نشویم کار گره می‌خورد پس از همه ابزار‌های موجود باید استفاده کنیم تا نتیجه دلخواه به دست آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید