226454

یوسفی: پرسپولیس با این روند به جایی نمی‌رسد/ تیم‌های دیگر اندازه ما مهره ندارند

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: احساس می‌کنم برخی از بازیکنان کم لطفی می‌کنند و در حد نام و پیراهن پرسپولیس بازی نمی‌کنند.

به گزارش دنیای معدن، رحیم یوسفی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت: بازی را بردیم و سه امتیاز را کسب کردیم، اما بد و به هم ریخته بازی کردیم. قبلاً خیلی بهتر و روان‌تر بازی می‌کردیم و این سبک از فوتبال در شان پرسپولیس نیست. پیکان موقعیت‌های زیادی داشت و نیمه دوم خیلی بهتر از ما عمل کرد و این زنگ خطری برای پرسپولیس است. بازیکن لیگ برتری که نتواند بازیکن مقابل را دریبل کند و از پیش رو بردارد باید برود و در خانه بنشیند. کوشکی (بازیکن پیکان) مقابل مدافعان ما بسیار خوب بود و به راحتی آنها را دریبل می‌کرد و دفاع ما به جای یورش به او همواره عقب می‌نشست.

وی ادامه داد: سایر تیم‌های لیگ برتر به اندازه‌ ما مهره‌های خوب ندارند، اما این ایراد به بازیکن پرسپولیس وارد است که عملکرد ضعیفی دارند. احساس می‌کنم برخی از بازیکنان کم لطفی می‌کنند و در حد نام و پیراهن پرسپولیس بازی نمی‌کنند. بازیکن خودش متوجه می‌شود که چه عملکردی داشته و باید سعی در تقویت خود داشته باشد، زیرا با این روند به جایی نخواهیم رسید.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد رضا اسدی و اینکه به عنوان یار تعویضی یک پاس گل فرستاد، گفت: فوتبالیست وظیفه دارد هم در دفاع و هم در حمله شرکت کند و هم پاس‌های درست و مناسبی برای همبازیان خود بفرستد. یک هافبک باید عملکرد خیلی بهتری داشته باشد و مدام مهاجمان را صاحب موقعیت‌های مناسب کند. بازیکنی که ۲۰ میلیارد قرارداد دارد فقط باید یک پاس گل بدهد؟ آیا نباید از او توقع بیشتری داشته باشیم؟ اینکه چندین بازی ضعیف باشی و موقعیت خراب کنی و یک‌بار گل بزنی یا پاس گل بدهی فایده ندارد.

وی در رابطه با اینکه سرخپوشان پس از شکست مقابل الهلال همچنان روحیه سابق را ندارند، تصریح کرد: این حرف‌ها اصلا منطقی نیست، برای مثال بایرن مونیخ به تیم دست دومی می‌بازد، اما پس از آن باخت خود را جمع و جور می‌کند و روند قدرتمندش را ادامه می‌دهد. فوتبال همیشه برد و باخت دارد و اگر بخواهیم با یک باخت همه چیز را از دست بدهیم اصلاً خوب نیست. حسن یزدانی در المپیک به تیلور آمریکایی باخت، اما با زحمت کشیدن و تلاش توانست قهرمان جهان شود و اگر پشتکار نداشت به جایی نمی‌رسید.

بازیکن اسبق سرخپوشان پایتخت در خصوص راهکار لازم برای رفع مشکل پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس باید در نیم فصل ۲ یا ۳ بازیکن خوب جذب کند و البته بازیکنان فعلی هم با تمام توان به میدان بروند. من تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کردم، اما هر روزی که به میدان می‌رفتم فکر می‌کردم اولین روز فوتبال من است. بازیکنان خوب پول می‌گیرند، اما خوب زحمت نمی‌کشند و انگار اشباع شده اند، بازیکنی که تلاش نکند لایق هیچ چیزی نیست. زمان ما ۱۱ بازیکن در زمین بودند و ۱۱ نفر که بیرون از زمین حضور داشتند سطحی بسیار بالایی و در حد بازیکن اصلی داشتند و رقابت سنگینی برای فیکس بازی کردن بود، اما در حال حاضر هر تیم یک بازیکن خوب و شاخص دارد و بقیه در زمین فقط راه می‌روند و حتی اصول اولیه فوتبال را بلد نیستند. بیشتر این بازیکنان خیلی زودتر از وقتش به جای بزرگی رسیدند و انگار عملکرد بد برایشان مهم نیست و پس از بازی با خیال راحت به خانه هایشان می‌روند. پرسپولیس شاید بازی خود را ببرد، اما از لحاظ تاکتیکی بسیار ایراد داریم و یک روز به مشکل خواهیم خورد.

وی درباره دیدار پرسپولیس مقابل ویستا توربین در جام حذفی عنوان کرد: پرسپولیس ان‌شاءلله این بازی را خواهد برد و امیدوارم با خوب بازی کردن برنده‌ میدان باشیم. حریف چیزی برای از دست دادن ندارد و در این مسابقه سنگ تمام خواهد گذاشت. بازیکنان پرسپولیس باید با فوتبالی روان جریان مسابقه را کنترل کنند و تلاش خیلی بیشتری داشته باشند. در سال‌های اخیر ما حتی وقتی عقب هم بودیم خیلی خوب بازی می‌کردیم و با پاسکاری‌های دقیق و زیبا، بازی خوبی به نمایش می‌گذاشتیم، اما در حال حاضر در حد لیگ برتر و حرفه‌ای بازی نمی‌کنیم و اشتباهاتی درد تیم‌های نوجوانان داریم.

رحیم یوسفی در پایان خطاب به بازیکنان پرسپولیس گفت: مردم با نتایج این تیم می‌خندند و گریه می‌کنند، بازیکنان تیم باید بدانند ارزش پیراهنی که بر تن کرده اند بسیار بالاتر از پول و سایر مسائل است و به خاطر همین مردم و هواداران، همه تلاش و توان خود را در زمین بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید