226209

عربشاهی: شایسته نبود گل تساوی را دقیقه ۹۲ به هوادار بزنیم/ عملکرد مدافعان پرسپولیس در شأن این تیم نیست

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای ما شایسته نبود که بخواهیم گل تساوی را در دقیقه ۲+۹۰ به هوادار بزنیم.

به گزارش دنیای معدن، ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی پرسپولیس مقابل هوادار اظهار داشت: هوادار با اینکه تازه به لیگ برتر صعود کرده، اما با اقتدار مقابل پرسپولیس حاضر شد. هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، شرایط تیمی و جدولی خودش را فراموش کرده و بسیار بهتر بازی می‌کند. آن‌ها طوری بازی را مدیریت کردند که گل برتری را روی اشتباهات فردی بچه‌های پرسپولیس به ثمر رساندند؛ برای ما شایسته نبود که بخواهیم گل تساوی را در دقیقه ۲+۹۰ بزنیم.

وی ادامه داد: مدافعان میانی ما ناهماهنگ و عجولانه بازی کردند و این برای تیمی که ۵ سال است قهرمان ایران می‌شود، خوب نیست. در خط دفاع به یک رهبر و مدیر به نام سیدجلال حسینی نیاز داریم که با حفظ توپ و مدیریت کردن دفاع، جریان بازی را کنترل کند. خط دفاع پرسپولیس طراوت و استحکام لازم را نداشت و روز خوب آن‌ها نبود. روی ضربات ایستگاهی بسیار ضعیف عمل کردیم و ۲ گل خوردیم، گل اول با اشتباه مدافع پرسپولیس در دفع توپ و گل دوم روی اشتباه حامد لک اتفاق افتاد و این برای بازیکنانی که می‌خواهند در آسیا بازی کنند ضعف بزرگی است.

*چرا وضعیت بازیکنان تاجیک مشخص نمی‌شود؟

عربشاهی درباره عملکرد خط هافبک تیمش گفت: هافبک‌ها عملکرد مناسبی نداشتند و وینگر‌ها به جای تغذیه مهاجمان بیشتر به کار‌های فردی می‌پرداختند. یک هافبک خوب باید با کار‌های ترکیبی و تک ضرب و حرکات پا به توپ و خلاقانه دست به موقعیت سازی بزند. به جز وحید امیری بقیه بازیکنان شرایط مطلوبی نداشتند.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با مشخص نبودن شرایط دو بازیکن تاجیک این تیم عنوان کرد: واقعاً برایم جای تاسف و تعجب است که چرا وضعیت بازیکنان تاجیک مشخص نمی‌شود. آن‌ها نزدیک به یک ماه است که در ایران حضور دارند، اما نمی‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند.

*وینگر‌ها و هافبک‌های پرسپولیس باید دست از کار‌های انفرادی بکشند

وی در خصوص انتقادات به داوری‌های لیگ برتر گفت: داوری در فوتبال ما ضعیف عمل می‌کند و در این زمینه مدیریت نداریم. داوران حقوق و دستمزد پایینی دریافت می‌کنند و چند ماه یک بار با آن‌ها تسویه حساب می‌شود و این باعث ضربه خوردن فوتبال ما خواهد شد. اگر دستمزد داوران مناسب و منطقی باشد می‌توانیم از آن‌ها انتظار بیشتری هم داشته باشیم تا تحت هیچ شرایطی اشتباه نکنند. ابتدا باید حق و حقوق آن‌ها را بدهیم و سپس از لحاظ فنی و انضباطی از آن‌ها توقع داشته باشیم تا اشتباهات به صفر برسند.

ضیا عربشاهی در پایان درباره دیدار هفته بعد پرسپولیس با پیکان و ادامه مسیر این تیم تصریح کرد: پرسپولیس باید همه بازی‌ها را مهم ببیند و نباید بگویند این حریف ضعیف است. کسی فکر نمی‌کرد هوادار به این زیبایی بازی کند؛ تمام تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه‌های بسیار زیادی دارند تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. ما می‌توانیم به قهرمانی ششم برسیم اگر کار‌های ترکیبی و تیمی افزایش پیدا کند و حرکات انفرادی کمتر شوند. وینگر‌ها و هافبک‌های ما باید دست از کار‌های انفرادی بکشند و تک ضرب و گروهی کار کنند تا حریفان را خسته کنیم و با عبور از لایه‌های دفاعی آن‌ها مهاجمان را صاحب توپ و موقعیت نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید