226060

گروسی: ژستد می‌تواند الگویی برای جوانان استقلال باشد/ بازی با سپاهان برای ماندن در کورس قهرمانی حیاتی است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: باید بازی به بازی پیش برویم و حریفان را به خوبی آنالیز کنیم و با همین روند ادامه دهیم.

به گزارش دنیای معدن، محسن گروسی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی پرگل استقلال مقابل پیکان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در نیمه اول بازی در اختیار ما بود و برتری نسبی مقابل پیکان داشتیم، اما موقعیت‌های کمی ایجاد شد. نیمه دوم کنترل بازی به کل در دستان استقلال بود و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. پس از ۵ هفته دوری از پیروزی به ۳ امتیاز حیاتی رسیدیم که حق ما بود.

وی درباره اینکه «این پیروزی می‌تواند باعث شود استقلال به روند خوب سابق برگردد» گفت: استقلال در چند بازی قبلی هم مستحق پیروزی بود و فوتبالی منطقی ارائه می‌داد و اینگونه نیست که فقط پیروزی در این بازی آغاز روند خوب آبی‌پوشان باشد. اگر بخواهیم در باد این بُرد بخوابیم به مشکل خواهیم خورد. باید بازی به بازی پیش برویم و حریفان را به خوبی آنالیز کنیم و نقاط ضعف آن‌ها را پیدا کنیم و با همین روند ادامه دهیم. اگر بگوییم هفته قبل برنده شده‌ایم گول زننده و مشکل‌ساز خواهد شد.

پیشکسوت استقلال در رابطه با عملکرد بازیکنان خارجی این تیم عنوان کرد: رودی ژستد روی تمام توپ‌های ارسالی تاثیرگذار بود و مدافعان حریف را اذیت کرد و اگر موفق به گلزنی شود هم بسیار خوب است و از این فشار خارج خواهد شد. ژستد اگر در ترکیب استقلال جا بیفتد می‌تواند به خوبی کمک حال مجیدی باشد و جوانان تیم از او الگوبرداری کنند. به هر حال در نیمه اول موقعیت‌های زیادی نداشتیم، اما نیمه دوم شرایط بهتر شد و او هم بازی تاثیرگذاری به نمایش گذاشت.

مهاجم اسبق آبی‌پوشان پایتخت در خصوص عملکرد خوب خط هافبک این تیم خاطرنشان کرد: اگر فاصله بین خطوط مناسب باشد و خطوط سه گانه از هم دور نباشند و ارتباط بین آن‌ها به خوبی برقرار شود، همه می‌توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. وقتی هافبک‌ها از سوی مدافعان تیم حمایت شوند می‌تواند عملکرد خوبی به ثبت برساند. در این بازی فاصله بین خطوط استقلال خوب و مناسب بود و با یک انسجام تیمی و خیال راحت، بازیکنان توانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

محسن گروسی در پایان درباره دیدار هفته بعد استقلال با سپاهان و این مسابقه ۶ امتیازی تصریح کرد: سپاهان تیمی خوب و از مدعیان قهرمانی لیگ بیست و یکم است. تیمی که سودای قهرمانی دارد باید در بازی‌های مستقیم و تعیین کننده با پیروزی بر حریفان بتواند فاصله ایجاد کند و خود را از آن‌ها جدا سازد و به قهرمانی نزدیک شود. در این بازی موقعیت‌سازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود و تیمی که بتواند باهوش عمل کند و از تک موقعیت‌ها به خوبی بهره ببرند می‌تواند کار را تمام کند. امیدوارم در این بازی پیروز باشیم و گام مهمی برای صدرنشینی برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید