225823

موسوی: استقلال با این روند شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت/ با تمرینات گروهی نمی‌توان مهاجمان را برای گلزنی آماده کرد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: یک تیم برای قهرمان شدن نیاز دارد تا تمام بازیکنانش تلاش دو چندانی انجام داده و تیم خود را به سمت بالای جدول پیش ببرند.

به گزارش دنیای معدن، سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۹۷ اظهار داشت: دو تیم در ۵-۴ دیدار آخر خود بازی دلنشین و خوبی از خود به نمایش نگذاشته بودند و نتوانسته بودند هواداران خود را با فوتبالی روان، دلگرم کنند. پیش از دربی هم حدس زده بودم این دیدار به تساوی بینجامد، این نتیجه قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: دو تیم بازی برابری انجام دادند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند که در آخر شاهد هیچ گلی نبودیم. می‌توان گفت هر دو تیم برای نباختن به میدان آمده بودند. استقلال کمی برتری داشت و نیاز بیشتری به پیروزی حس می‌کرد، اما بُرندگی لازم را نداشت و مهاجمان مانند بازی‌های قبل زهردار و فرصت طلب نبودند.

*تعویض‌های استقلال می‌توانست زودتر و هجومی‌تر باشد

پیشکسوت استقلال درباره تعویض‌های فرهاد مجیدی در این مسابقه عنوان کرد: رودی ژستد مهاجم کم تحرکی بود و می‌توانست در دقیقه ۶۰-۵۰ از بازی بیرون بیاید، زیرا کار خاصی انجام نداد. به هر حال تصمیم برای انجام تعویض‌ها به عهده کادرفنی است و دلیل این تاخیر را باید از خود سرمربی پرسید. تعویض‌ها می‌توانست زودتر و هجومی‌تر انجام شوند، چون در این مسابقه تساوی و باخت برای استقلال فرقی نداشت.

موسوی در رابطه با عملکرد بازیکنان استقلال و اینکه کدام بازیکن در دربی موثرتر بود، عنوان کرد: نمی‌خواهم از بازیکن خاصی نام ببرم، تمام بازیکنان استقلال در یک سطح بودند و تلاش خود را کردند و با این تلاش به تساوی رسیدند. یک تیم برای قهرمان شدن نیاز دارد تا تمام بازیکنانش تلاش دو چندانی انجام داده و تیم خود را به سمت بالای جدول پیش ببرند. استقلال اگر به این صورت ادامه دهد نمی‌تواند در ادامه حرفی برای گفتن داشته باشد.

*با یکی، دو جلسه تمرین گروهی نمی‌توان مهاجمان را برای گلزنی آماده کرد

مهاجم اسبق آبی‌پوشان در خصوص نکات مثبت استقلال در دربی ۹۷ تصریح کرد: امسال در خط دفاع بهتر شده‌ایم و نسبت به پارسال گل‌های کمتری می‌خوریم، اما در خط حمله و در هنگام ارسال‌ها کم تعداد هستیم و بازیکنان باید با نفرات بیشتری به سمت دروازه حریف حرکت کنند. مهاجمان استقلال باید با تلاش و تمرین بیشتر به صورت اثربخش‌تر و خطرناک‌تری در ۱۸ قدم حریفان ظاهر شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که «راهکار شما برای برطرف شدن مشکل خط حمله استقلال چیست؟» گفت: فرهاد (مجیدی) مربی با دانشی است که دوران بازی پُرباری هم داشته، این مشکلات برای همه تیم‌ها به وجود می‌آید و راهکار این است که مهاجمان صبح‌ها تمرینات اختصاصی و فشرده‌ای داشته باشند. با یکی دو جلسه تمرین گروهی کنار تمام بازیکنان نمی‌توان به طور مطلوبی برای گلزنی آماده شد. مهاجمان استقلال باید یک نوبت در صبح بصورت جداگانه و ویژه تمرین کنند و یک نوبت هم عصر به همراه سایر نفرات تیم.

*استقلال نباید بیشتر از این امتیاز از دست دهد

علی موسوی در پایان درباره ادامه مسیر استقلال در لیگ و دیدار هفته بعدی مقابل پیکان گفت: اگر می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم جهش خوبی در تیم صورت می‌گرفت و روحیه بالایی برای ادامه مسیر به تیم تزریق می‌شد، باید با یک ریکاوری خوب خستگی دربی را از تیم دور کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیکان تیم مستحکم و استخوان‌داری است و همواره مقابل استقلال با دو برابر توان خود به میدان می‌آید. این دیدار هم بازی سختی است و استقلالی‌ها باید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنند. امیدوارم با یک پیروزی خوب در هفته بعد، استقلال زودتر از این روند خارج شده و بیش از این امتیاز از دست ندهد، زیرا فاصله افتادن بین ما و مدعیان قهرمانی کار را در ادامه سخت خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید