225701

کنایه مجیدی به منتقدان، هواداران و پیشکسوتان استقلال را عصبانی کرد/ آیا استقلال بهترین تیم ایران است؟

دنیای معدن- خطاب قرار دادن منتقدان و پیشکسوتان استقلال با کنایه "فرگوسن‌های وطنی" قطعاً برای مجیدی گران تمام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تبعات این حمله واکنش سریع پیشکسوتان منتقد مجیدی باشد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از میزان - فرهاد مجیدی، در نشست خبری قبل از دربی مدعی شد تیم او بهترین تیم ایران است، اما هیچ نشانه برای اثبات این مساله در ساختار فنی تیم تحت مدیریت وی دیده نمی‌شود؛ با این حال وی بدون اینکه نقد‌های وارده به سیستم عملکرد تیمش را بپذیرد، اشتباهات داوری را عامل اصلی ناکامی استقلال قلمداد می‌کند.

شاید اشتباهات داوری در نتایج تیم او تاثیرگذار باشد، اما آیا اشتباهات داوری تنها برای تیم مجیدی رقم می‌خورد که وی تلاش می‌کند ناکامی تیمش در پنج هفته اخیر را به این ترتیب پوشش دهد؟

مجیدی هنوز ترکیب ایده آل بهترین تیم فوتبال ایران را پیدا نکرده است با این حال وقتی با انتقاد‌ات پیشکسوتان استقلال مواجه می‌شود، تلاش می‌کند پاسخ این انتقاد‌ات را با کنایه بدهد و منتقدان را فرگوسنِ داخلی خطاب کند!

اما چرا مجیدی این رفتار را در دستور کار خود قرار می‌دهد؟ کاملاً روشن است، او می‌داند در صورت تداوم شرایط کنونی فنی قطعاً خطر برکناری از سرمربیگری استقلال وی را به شدت تهدید می‌کند حتی اگر وی برای توجیه ناکامی‌های تیمش عوامل بیرونی نظیر اشتباهات داوری، کارشکنی مسئولان سازمان لیگ و نبود سیستم کمک داور ویدئویی در جریان مسابقات لیگ بیست و یکم را بهانه قرار دهد.

مجیدی تا به امروز ۱۰ امتیاز ارزشمند را از دست داده، اتفاقی که می‌تواند در ادامه مسابقات بهترین تیم حاضر در جریان مسابقات را از کورس قهرمانی دور کند، هرچند در حال حاضر شکست در کارنامه سرمربی بهترین تیم ایران! ثبت نشده، اما در دنیای فوتبال وقتی یک تیم پنج تساوی به دست می‌آورد، حکم سه شکست و یک تساوی را دارد!

سرمربی استقلال، به خوبی می‌داند، امروز تمام امکانات مورد نظر برای موفقیت وی فراهم است، اما تیم او در مستطیل سبز نتوانسته توقعات را برآورده کند. استقلال دیگر مثل فصول گذشته مشکل مدیریتی ندارد و مصطفی آجورلو تمام ابزار‌های لازم برای کسب موفقیت یک تیم را برآورده کرده است. بازیکنان خارجی مدنظر فرهاد مجیدی جذب تیم شده‌اند و آقای سرمربی راهی برای فرار ندارد به همین دلیل ترجیح می‌دهد به جای پذیرش واقعیت و اعتراف به ناتوانی خود در امر مربیگری و ضعف فنی گزینه حمله به منتقدان و پیشکسوتان را انتخاب کند.

خطاب قرار دادن منتقدان و پیشکسوتان استقلال با کنایه "فرگوسن‌های وطنی" قطعا برای مجیدی گران تمام خواهد شد، از این رو پیش‌بینی می‌شود تبعات این حمله ناگهانی واکنش سریع و آنی پیشکسوتان منتقد مجیدی باشد که طبیعتاً دود این اختلافات به چشم استقلالِ مجیدی خواهد رفت و فضا برای فعالیت وی به شدت محدودتر و سخت‌تر خواهد شد.

از طرفی این عکس‌العمل مجیدی باعث شکاف عمیق در لایه‌های هواداران این تیم در فضای مجازی شده است، هوادارانی که معتقد بودند وی امسال باید با کسب جام به نوعی عملکرد فصول گذشته خود را جبران کند، حالا به شدت علیه مجیدی موضع گرفته‌اند و با انتقادات بسیار تند خواستار عذرخواهی او بابت ناکامی‌های اخیر شده‌اند، اما هیچ خبری از اعتراف به اشتباه و ضعف تاکتیکی نیست تا گلایه‌ها افزایش پیدا کند و کار برای تیم فنی استقلال سخت و سخت‌تر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید