225637

اختر: دربی که در آن بزن بزن، اخراج، دعوا و تماشاگر نباشد، دربی نیست/ دعوا‌های امروز همه در فضای مجازی است

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال باید به قدری قوی باشد که تحت‌الشعاع اشتباهات داور نباشد: وقتی بازیکن هنوز شرح وظایف خود را نمیداند می‌خواهد سه دفاعه باشد یا چهار دفاعه!

به گزارش دنیای معدن، ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، درباره تفاوت دیدار‌های دربی در زمانی که او بازی می‌کرد با دربی‌های حال حاضر اظهار داشت: تفاوت‌ها از زمین تا آسمان است، دربی که در آن بزن بزن، اخراج، دعوا و تماشاگر نباشد اسمش دربی نیست. از سوی دیگر دربی‌های دهه ۶۰ که ما آرزو داشتیم خودمان در آن حضور داشته باشیم و از آن لذت ببریم کجا و حتی دربی‌های دهه ۷۰ که خودمان بازی می‌کردیم و همه‌اش دعوا و درگیری فیزیکی در میدان بود کجا و دربی‌های امروز کجا!

وی ادامه داد: دربی‌های امروز فقط حاشیه است و تحت الشعاع فضای مجازی قرار دارد. از زمانی که فضای مجازی به فوتبال ما آمد و همه جریانات با این گوشی‌ها به راه می‌افتد، دیگر چه می‌توان گفت؟ خدا لعنت کند آن کسی که فضای مجازی را اختراع کرد و آن کسی که این فضا را در ایران باب کرد؛ از آن روز دیگر فوتبال‌مان نابود شد.

*در دربی‌های الان پِخ هم نمی‌کند

اختر تصریح کرد: ما امروز در فوتبالمان دعوا نداریم و تمام دعوا‌ها و حاشیه‌ها در فضای مجازی رخ می‌دهد و آنجا همه به هم فحش می‌دهند، اما در زمین کسی به کسی کاری ندارد و حتی پِخ هم نمی‌کند. دیگر خبری از هیجان نیست، فقط همه دنبال آن هستند تا سریع بازی شروع شده و تمام شود و بروند پی کارشان و در همان فضای مجازی دوباره کارشان را آغاز کنند!

مهاجم اسبق استقلال گفت: منظور من از بزن بزن این است که در زمین یک بازی فیزیکی و پر هیجان و با برخورد‌های زیاد دنبال می‌شد نه اینکه بخواهیم خدای ناکرده غیرفوتبالی با هم کتک کاری کنیم. اگر هم کارت می‌گرفتیم یک کاری کرده بودیم، اما الان به خاطر حمله به داور کارت می‌گیرند؛ کارت‌های امروز این شکلی شده است. منظور از خشن، بازی با توپ است نه چیز دیگر، اتفاقاً در زمان ما هم در دربی سال ۷۳، نه نفر محروم شدند.

* سیستم در فوتبال معنی ندارد

اختر درباره اینکه استقلال چرا هنوز به سیستم و ترکیب مورد نظر سرمربی دست پیدا نکرده است گفت: سیستم و این صحبت‌ها همه حرف است. سیستم را بازیکن تعیین می‌کند و در این مورد بازیکن‌ها تعیین کننده هستند. مگر شما می‌دانید تیم‌های بزرگ دنیا مثل بارسلونا و منچسترسیتی با چه سیستمی بازی می‌کنند؟ در فوتبال دنیا سیستم معنی ندارد، ۳-۵-۲ یا ۴-۴-۲ یا ۴-۲-۳-۱ این‌ها همه حرف است.

وی تصریح کرد: ما در تمرینات نیستیم و باید ببینیم فرهاد مجیدی از بازیکنان خود چه می‌خواهد. نظر شخصی من این است که سیستم در فوتبال معنی ندارد. وقتی بازیکن هنوز شرح وظایف خود را نمی‌داند می‌خواهد سه دفاعه باشد یا چهار دفاعه، همه باید با هم هماهنگ در زمین در موقع حمله و دفاع حضور داشته باشند و این می‌شود تاکتیک تیم.

*هیچ داوری نمی‌خواهد برای یک تیم بد قضاوت کند

مهاجم سال‌های دور استقلال درباره اینکه نگران داوری علیه استقلال در دربی نیست گفت: این چیز‌ها را قبول ندارم که بخواهند سر تیم را ببرند، این‌ها همه حاشیه‌هایی است که درست می‌کنند. به نظر شما یعنی داور از عمد پنالتی نگرفته است؟ به نظر من به عنوان یک استقلالی، استقلال باید آنقدر قدرتمند باشد و قوی بازی کند که باوجود اشتباهات داوری هم بتواند همه تیم‌ها را با اختلاف گل بالا شکست دهد. بالاخره فرق تیمی که ۳۰ میلیون هوادار دارد و هویت دارد با تیمی که اصلاً این چیز‌ها را ندارد باید یک جایی مشخص باشد، ما باید آنقدر قوی باشیم که بتوانیم بازی را به هر شکلی در بیاوریم و به اشتباهات داوری بسنده نکنیم. از کجا معلوم اگر پنالتی می‌گرفتند آن توپ گل می‌شد؟

ادموند اختر در پایان خاطر نشان کرد: استقلال آنقدر در ایران مشکلات دارد که ربطی به این مسائل ندارد؛ مطمئن باشید هیچ داوری هم نمی‌خواهد برای یک تیم بد قضاوت کند. ما آنقدر فضا را آلوده می‌کنیم و طوری حمله می‌کنیم که اگر اتفاقی هم می‌افتد می‌گوییم از عمد این کار را کردند!

 

دیدگاهتان را بنویسید