224318

چالش های گل محمدی در استفاده از الگوی چلسی برای پرسپولیس

دنیای معدن- چلسی جز تیم های مطرح اروپایی است که در چند سال اخیر فوتبال نوین را ارائه کرده است و باید دید سیستم پلسی در پرسپولیس جواب خواهد یا نه؟

به گزارش دنیای معدن از شفقنا ورزشی، یحیی گل محمدی جز مربیان با دیسیپلین و سبک مربیگری خاص در فوتبال ایران است که بعد از موفقیت در پرسپولیس در سایه سیستم برانکو بیرون آمد و با تاکتیک های خاصی که در پرسپولیس پیدا کرد این تیم را قهرمان لیگ برتر و به فینال لیگ قهرمانان رساند و بدون اغراق باید گفت که اگر اشتباهات ناشیانه چند بازیکن پرسپولیس نبود این تیم قهرمان این مسابقات می شد او همانند برانکو شایسته سالاری در پرسپولیس لحاظ کرده اما با تمام این وجود درچند سال اخیر دست این مربی از داشتن بازیکنان با کیفیت و تاثیر گذار تا حدودی خالی مانده است.

با نگاه به سبک مربیگری گل محمدی و تاکتیکی که در تیم استفاده می کند تا حدودی به تیم متمول چلسی شباهت دارد تیمی که یکی از قدرت های باشگاههای  فوتبال اروپا بوده و نیاز به توضیح و تعریف از این تیم با توجه به شهرت جهانی و موفقیت های که در دهه اخیر بدست آورده است لازم نبوده و با داشتن بازیکنان با کیفیت و مطرح جهان همیشه به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

با توجه به سبکی که گل محمدی از الگوی این تیم استفاده می کند و با تفاوت های که در تاکتیک پذیری بازیکنان دو تیم وجود دارد باید دید این مربی چقدر از این کار خود نتیجه خواهد گرفت. در فوتبال امروز باید این واقعیت را پذیرفت که بازیکنان تاثیرگذار به نوعی تیم را به موفقیت رسانده  و داشتن این بازیکنان دست مربی را برای استفاده از تاکتیکی که در ذهن خود دارد باز می کند.

با این تفاسیر باید بررسی کرد که در پرسپولیس چند بازیکن با کیفیت وجود دارد که گره بازی را باز کرده و دست گل محمدی را از الگوی که از این تیم بهره می برد به سرانجام رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید