224305

یک شوک سخت دیگر به پرسپولیس/ کالدورن مجوز ها را لغو کرد

دنیای معدن- حساب باشگاه پرسپولیس که به‌خاطر شکایت یک شرکت هواپیمایی بسته شده بود باز شد تا باشگاه سرخ پایتخت این‌بار مشکلی از بابت امور مالی نداشته باشد. این شرکت بعد از برداشت رقم ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از حساب باشگاه پرسپولیس قید دریافت مابقی طلب ۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومانی‌اش را زد و رضایت داد تا حساب بانکی باشگاه پرسپولیس رفع توقیف شود.

به گزارش دنیای معدن،  پرسپولیس امسال آن شوروحال چند سال گذشته را از بازی‌هایش به هوادارانش منتقل نکرده و بعد از ۵قهرمانی پیاپی در لیگ پیش‌رو با عملکردی متزلزل همراهانش را دچار نگرانی‌هایی کرده است. هرچند پرسپولیس در فصل قبل هم با یک شکست و ۱۰مساوی توانست به مقام قهرمانی دست بیابد. حالا پرسپولیس با ایستادن در رده ششم جدول لیگ برتر فصل جاری قصد دارد از تعطیلات لیگ نهایت بهره را ببرد و با رفع ضعف‌هایش شروعی تازه در لیگ برتر داشته باشد. «فرهیختگان» نگاهی انداخته به آخرین اخبار قهرمان ۵دوره گذشته لیگ که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

با رضایت شاکی حساب پرسپولیس باز شد

حساب باشگاه پرسپولیس که به‌خاطر شکایت یک شرکت هواپیمایی بسته شده بود باز شد تا باشگاه سرخ پایتخت این‌بار مشکلی از بابت امور مالی نداشته باشد. این شرکت بعد از برداشت رقم ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از حساب باشگاه پرسپولیس قید دریافت مابقی طلب ۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومانی‌اش را زد و رضایت داد تا حساب بانکی باشگاه پرسپولیس رفع توقیف شود. به این ترتیب یکی دیگر از پرونده‌های شکایتی باشگاه پرسپولیس حل شد.

دردسر واریز طلب کالدرون

خیلی از هواداران پرسپولیس این سوال را از خود می‌پرسند که چرا با وجود اعلام باشگاه پرسپولیس مبنی‌بر واریز طلب کالدرون هنوز پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس باز نشده است. ظاهرا دردسر واریزی که زمان پرداخت طلب ماریو بودیمیر وجود داشته هنوز هم وجود دارد و باشگاه نمی‌تواند طلب کالدرون را به‌صورت یکجا به حساب مربی آرژانتینی واریز کند. با توجه به تحریم‌های موجود واریز مبلغی حدود ۶۰۰هزار دلار به حساب اشخاص امکان‌پذیر نیست و ممکن است مشکلاتی برای باشگاه به وجود بیاورد. شنیدیم پول از طریق صرافی به شکل رقم‌های کم به حساب کالدرون حواله شده و تا آخرین رقم به حساب ننشیند کالدرون نامه دریافت کامل طلبش را به فیفا نمی‌فرستد. نشستن حواله به حساب هم کمی زمان می‌برد. با وجود این به‌زودی پرونده شکایت کالدرون از پرسپولیس به‌صورت کامل بسته می‌شود و همه این اتفاقات فراموش خواهد شد.

هزینه انتقال نوراللهی به پرسپولیس زیاد است

خبر بازگشت احمد نوراللهی به پرسپولیس امیدهای زیادی را بین هواداران این تیم به وجود آورده که مشکلات فنی تیم محبوب‌شان بهبود پیدا کند. گفته شد صدری سرپرست این باشگاه تلاش می‌کند که این بازیکن را به خدمت بگیرد. اما نکته قابل‌تامل این است که قرارداد نوراللهی با الشباب الاهلی امارات ۲ساله است و باشگاه پرسپولیس برای جذب این بازیکن باید رقم زیادی را به تیم اماراتی بدهد. ظاهرا در این مورد هنوز مذاکره‌ای با نوراللهی نشده و این انتقال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته اسپانسر فصل جدید خود را معرفی کند. بعد از مزایده نافرجام، باشگاه پرسپولیس مذاکره با گزینه‌های اسپانسری را آغاز کرد اما هنوز این مذاکرات نتیجه‌ای در پی نداشته است. شنیدیم رقم ۱۸۰میلیارد تومان موردنظر پرسپولیسی‌ها مورد تایید گزینه‌ها قرار نگرفته و همین موضوع باعث شده مذاکرات با اسپانسرها به نتیجه نرسد. گفته می‌شود برخی شرکت‌ها روی رقم ۱۶۰میلیارد اصرار دارند که این رقم جواب هزینه‌های باشگاه پرسپولیس را نمی‌‌دهد. هنوز مذاکرات ادامه دارد و پرسپولیس فعلا با اسپانسری بانک گردشگری، همراه‌اول و اوانو درحال گذران امور مالی خود در فصل جاری است.

۲ جای خالی و امکان جذب فقط یک بازیکن

با توجه به اتمام زمان یارگیری لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه پرسپولیس بعد از جذب منوچهر صفروف و وحدت هنانوف دو بازیکن جوان تیم استقلال تاجیکستان فقط امکان جذب یک بازیکن آزاد را دارد. این درحالی است که بعد از جدایی دهقانی از پرسپولیس ۲جای خالی در لیست بزرگسالان پرسپولیس وجود دارد. با توجه به اینکه پرسپولیس در زمان پایان نقل‌وانتقالات لیگ ایران فقط ۳بازیکن آزاد می‌تواند جذب کند با جذب دو بازیکن تاجیک فقط امکان جذب یک بازیکن دیگر را دارد. البته اگر بازیکن خوبی الان آزاد باشد و البته پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس هم باز شود.

یحیی گل‌محمدی برای رفع مشکلات فنی تیمش به‌دنبال جذب یک مهاجم است. البته الان اکثر بازیکنان خوب و مورد تایید از نظر فنی صاحب تیم و باشگاه هستند و امکان پیدا کردن بازیکن خوب در این روزها تقریبا ناممکن است. شنیدیم یحیی منتظر است لیگ برخی کشورها تعطیل شده و از این فرصت برای پیدا کردن و خرید بازیکن موردنظرش اقدام کند. ظاهرا تا یک‌ماه دیگر برخی لیگ‌ها ازجمله لیگ کشور سوئد، شرق و میانه آسیا تعطیل می‌شود و سرمربی پرسپولیس امیدوار است از این لیگ‌ها بازیکنی متناسب با تفکرات فنی خود بیابد. اگر در این ایام هم گزینه‌ای پیدا نشود یحیی تا نیم‌فصل صبر می‌کند تا در پنجره زمستانی مشکلاتش را حل کند.

اسپانسری که به کمک پرسپولیس آمد

بانک گردشگری به‌عنوان اسپانسر پیراهن پرسپولیس تا پایان این فصل با سرخپوشان همکاری خواهد کرد. شنیدیم قرارداد این بانک با پرسپولیس ۴۰میلیارد تومان است و البته تا الان ۱۰میلیارد تومان از این رقم قرارداد را پرداخت کرده است! البته برای حل مشکل باشگاه پرسپولیس که حسابش توقیف شده بود این رقم را مستقیم به حساب بازیکنان پرسپولیس واریز کرد تا به پرداخت ۵درصدی طلب سرخ‌ها به باشگاه پرسپولیس کمک کرده باشد و مشکل حسابی قهرمان فصل قبل لیگ را به این شکل حل کند. اسپانسر جدید اگر با پرسپولیس توافق کند قادر به حذف اسپانسر پیراهن نیست و این فصل باید بدون امکان درج تبلیغات روی پیراهن پرسپولیس با این باشگاه همکاری کند!

هماهنگی تاجیک‌ها دردسر تازه شیری و نعمتی

گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی تصمیم دارد از سیستم ۱-۲-۴-۳ در تیمش بهره بگیرد. ظاهرا در این سیستم قرار است وحدت هنانوف به‌عنوان دفاع متمایل به راست و منوچهر صفروف به‌عنوان بک راست در ترکیب موردنظر یحیی قرار بگیرند. البته هماهنگی این دو بازیکن و حضورشان در بازی‌های استقلال و تیم‌ملی ازبکستان باعث شده هر دو شانس بیشتری برای حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد کار برای مهدی شیری و سیامک نعمتی سخت می‌شود. البته درصورت عملکرد خوب دو بازیکن تاجیکستانی و اینکه نعمتی توانایی بازی در چندپست را دارد و عملکرد خوبی هم داشته ممکن است یحیی از او در پست دیگری بهره بگیرد.

وزارت مجوز به‌کارگیری صدری را گرفته است؟

در خبرها آمده مجید صدری به‌زودی ازسوی وزارت ورزش به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی خواهد شد. اما هنوز وزارت اعلام نکرده که توانسته مجوز بازگشت به‌کار صدری که بازنشسته است را بگیرد یا نه! صدری مدتی قبل بازنشسته شده و برای ادامه کار نیاز به دریافت مجوز دارد؛ مجوزی که پیش از این برای حمیدرضا گرشاسبی صادر نشد و وزارت او را از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برکنار کرد.

انتهای پیام/*

 

دیدگاهتان را بنویسید