223817

بازی‌های طارمی در پورتو را با غرور می‌بینم اما…/ آقای بازیکن! تو حسن یزدانی نیستی/ اسکوچیچ حرف بدی نزد

دنیای معدن- اختلافات سرمربی کروات تیم ملی و ستاره ایرانی پورتو به هر دلیلی اوج گرفت و حالا کار به قطع همکاری رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، برخی ها معتقدند دراگان اسکوچیچ کار درستی کرده و شأن سرمربی تیم ملی را حفظ کرده است و برخی دیگر غیبت مهدی طارمی را به ضرر منافع ملی می دانند و … در همین ارتباط بد ندیدیم نقطه نظرات محمود فکری بازیکن سابق تیم ملی ایران و استقلال تهران را جویا شویم. او در گفت و گوی اختصاصی با خبرورزشی حرف های جالبی زد:

مهدی طارمی ستاره پورتو از لیست تیم ملی خط خورد. تعجب نکردید؟

ببینید من همین ابتدا این نکته را باید بگویم که بازی های مهدی طارمی در پورتو را مرتب پیگیری کرده و احساس غرور می کنم. این حرف من در مورد سردارآزمون و گل هایی که برای زنیت روسیه می زند یا علیرضا جهانبخش و حتی سامان قدوس که همین چند روز قبل گل زیبایی در انگلیس زد هم صدق می کند. بنابراین اگر حرفی می زنم بر مبنای واقعیت است و سعی می کنم قضاوت احساسی یا عجولانه نداشته باشم.

بسیار خوب، شما فکر نمی کنید مصاحبه دراگان اسکوچیچ و تاکتیک ناپذیر خواندن بازیکنان ایرانی نادرست بوده است؟

شاید این طور به نظر برسد اما واقعیت چیست؟ من خودم بازیکن فوتبال بودم و مربی هم هستم. متأسفانه یک واقعیت را باید بپذیریم که ما ایرانی ها فرهنگ کار گروهی و تیمی نداریم و شما می بینید در ورزش هم معمولا در رشته های انفرادی مثل کشتی، تکواندو یا وزنه برداری و کاراته مدال آور هستیم. دراگان اسکوچیچ حرف بدی نزده است و یک واقعیت را بیان کرده است.

خود شما هم تا به حال این موضوع را جایی گفته اید که بازیکنان من تاکتیک پذیر نیستند؟

نه ولی همیشه در تمرینات و داخل رختکن مسابقات به بازیکنانم گوشزد می کنم که شما حسن یزدانی نیستید!

حسن یزدانی؟!

بله، همیشه می گویم حسن یزدانی روی تشک تنها می رود، حریف را ضربه فنی می کند و قهرمان دنیا می شود اما بازیکنان فوتبال باید به کمک هم برنده شوند. باید کارگروهی قوی داشته باشند و این معضل متأسفانه نزد اغلب بازیکنان ایرانی دیده می شود.

ما دو بازی نسبتا سخت در زمین حریفان برابر لبنان و سوریه داریم؛ فکر نمی کنید غیبت مهدی طارمی به تیم ملی ایران ضربه بزند؟

طارمی تا جایی که من در این چند سال دیده و شنیده ام بازیکن پرحاشیه ای نیست. معمولا سرش توی کار خودش است و امیدوارم مسئولان و نزدیکان تیم ملی به ویژه آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون این موضوع را مدیریت کنند اما این دو بازی باید اجازه داد اسکوچیچ کارش را انجام دهد. اگر الان اصرار بیش از حدی برای بازگرداندن طارمی انجام شود فشار زیادی به سرمربی تیم ملی وارد شده و صلابت اسکوچیچ زیر سئوال می رود. بعد از دو بازی ایران با لبنان و سوریه باید دنبال فیصله دادن اختلاف این دو رفت. مهدی طارمی بازیکن خوبی است و می تواند در دیدارهای سخت تر به ویژه برابر کره جنوبی در سئول و بازی برگشت با عراق کمک حال تیم ایران باشد.

به نظر شما چرا کار به اینجا کشیده شد که سرمربی تیم ملی و بازیکن تیم ایران با هم به مشکل بخورند؟

من به عنوان یک هوادار و نه پیشکسوت از ستاره های تیم ملی خواهش می کنم در این شرایط حساس فقط و فقط به شادی دل مردم و صعود به جام جهانی فکر کنند و بس.

در پایان حرف ناگفته ای ندارید؟

به نظر می رسد دلالانی که امثال مارک ویلموتس را به ایران آوردند و حتی تلاش کردند جریمه شکایت او از فوتبال کشورمان دو یا سه برابر شود مدت هاست به دنبال آوردن یک مربی سرشناس هستند تا دوباره جیب های خود را پُر کنند. این دلالان با نقشه جلو آمده و ابتدا عنوان کردند اسکوچیچ مربی کوچکی برای تیم ملی است. در ادامه وقتی دیدند نتیجه گرفته است دنبال مسائل دیگری رفتند تا حاشیه سازی کنند تا آب گل آلود شود. حالا هم اختلاف بین مهدی طارمی و اسکوچیچ می تواند بهترین فرصت را در اختیار این دلالان بگذارد تا دوباره امثال ویلموتس را به تیم ملی ما قالب کنند. باید هوشیار باشیم و بدانیم نشاط جامعه و موفقیت تیم ملی ایران از هرچیز دیگری واجب تر است. نباید آب به آسیاب دشمنان بریزیم و کمک کنیم تیم ایران با قدرت هر چه تمام تر جلو رفته و موفق شود. این آرزوی قلبی همه ما فوتبالدوستان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید