223342

فرمول موفقیت پرسپولیس در جیب سرمربی استقلال!

دنیای معدن- استقلال رقابت‌های فصل بیست و یکم لیگ برتر را با فرمولی جدید، برگرفته از فرمول پرسپولیس شروع کرده است.

به گزارش دنیای معدن، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر با برتری یک بر صفر استقلال مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی پیگیری شد. در این بازی شاگردان فرهاد مجیدی با تک گل ارسلان مطهری به برتری رسیدند و سه امتیاز ارزشمند دیگر هم گرفتند.

کسب ۳ برد از ۳ بازی شاید متفاوت‌ترین شروع استقلالی باشد که همواره یکی از مشکلاتش از دست دادن امتیازات زیاد در نیم فصل نخست و تلاش برای جبران آن در نیم فصل دوم بود. حالا، اما به نظر می‌رسد فرمول تغییر کرده است! در واقع فرهاد مجیدی و استقلال با کپی از روی دست پرسپولیس، رقیب، و مدافع عنوان قهرمانی در پی خاتمه دادن به ناکامی هایش در لیگ برتر است.

استقلال آخرین بار سال ۱۳۹۲ و زمانی که هنوز فرهاد مجیدی بازی می‌کرد، دستش به جام قهرمانی در لیگ برتر رسیده است. از آن زمان به بعد هرچه دویده فایده نداشته است. بدتر اینکه آن‌ها ۵ فصل اخیر را در شرایطی به پایان رسانده اند که شاهد بالابردن جام قهرمانی توسط رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس بوده اند.

در این فصل، اما فرهاد مجیدی به وضوح فرمول قهرمانی پرسپولیس را در جیب دارد: گل نخوردن و قهرمان شدن! این فرمول تا به اینجا جواب داده و تیم استقلال بعد از سه بازی با ثبت سه کلین شیت کارنامه قابل قبولی ازخودش به جا گذاشته است.

 گل نخوردن و تلاش برای بردن بازی‌ها حتی اگر شده با اختلاف یک گل، همان فرمولی است که پرسپولیس از لیگ شانزدهم سعی در رعایت کردنش داشته است. سرخ‌های تهرانی، در لیگ شانزدهم ۱۴ گل، لیگ هفدهم ۱۵ گل، لیگ هجدهم ۱۴ گل، لیگ نوزدهم ۱۷ گل و لیگ بیستم ۱۴ گل خوردند و نهایتا جام قهرمانی را بالای سر بردند. در کنار دیگر فاکتور‌هایی که این تیم برای قهرمانی داشت، کم گل خوردن مهمترین فرمول آن‌ها بود.

حالا در شرایطی که پرسپولیس در هر دو بازی ابتدایی اش در لیگ برتر دروازه اش گشوده شده، استقلال و سپاهان به خوبی از این فرمول برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید