222973

بازی مرگ و زندگی استقلال در اصفهان

دنیای معدن- استقلال در دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر به اصفهان می‌رود تا برابر ذوب آهن بازی کند.

به گزارش دنیای معدن از فرارو، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر امروز با انجام چند دیدار دیگر پیگری می‌شود که در حساس‌ترین بازی ذوب آهن در خانه میزبان استقلال است. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم در هفته اول با برتری مشابه یک بر صفر رقبا را شکست داده و در جدول رده بندی پشت سر هم قرار گرفته اند.

 استقلال در تهران با یک گل هوادار را شکست داد و ذوب آهن هم در دیداری خارج از خانه از سد صنعت نفت آبادان گذشت. حالا این دو تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که کسب سه امتیاز بازی برای فرهاد مجیدی و استقلال از نان شب واجب‌تر است. استقلال در این فصل خانه تکانی کرده و با نظر فرهاد مجیدی بسته شده است. تیم آن‌ها مثل سایر تیم‌های مدعی بازی نخست را با برد پشت سرگذاشته اند و حالا اگر قرار باشد در همین هفته دوم همچنان در بین تیم‌های بالانشین جدول باقی بمانند باید هر طور شده ذوب آهن را هم شکست دهند.

سپاهان روز گذشته با سه گل برابر نفت مسجد سلیمان به برتری رسید و ۶ امتیازی شد. پرسپولیس هم بعید است مشکل چندان خاصی در دیدار خانگی اش برابر نساجی داشته باشد، پس این استقلال است که کارش در مقایسه با دو رقیب دیگر سخت‌تر است. مشکل استقلال وقتی جدی‌تر می‌شود که آمار این تیم در تقابل با ذوب آهن در اصفهان بررسی شود؛ از آخرین باری که استقلال در اصفهان موفق شده ذوب آهن را در لیگ برتر شکست دهد ۵ سال می‌گذرد! از آن زمان در هر سفرش به این شهر و هر تقابلش با ذوب آهن یا مساوی کرده و یا شکست خورده است.

به این آمار عجیب باید تقابل فرهاد مجیدی و مهدی تارتار هم اضافه شود. سرمربی پیکان در این فصل مهدی تارتار شده که فصل پیش با تیم پیکان در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را متوقف کرد؛ ابتدا استقلال محمود فکری را و بعد هم استقلال فرهاد مجیدی را.

البته استقلال آن قدر مهره دارد که زیاد نگران بازی با ذوب آهن نباشد، ولی آمار نشان داده که اهمیت این بازی برای استقلال به ویژه برای ماندن در بین سه تیم بالای جدول در پایان هفته دوم، بسیار زیاد است و همین اول کاری برایشان حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت. این بازی امروز از ساعت ۱۸ شروع می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید