240286

قائم مقام صبا فولاد خلیج فارس در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

نبود سرمایه گذاری ایران را به وارد کننده گاز تبدیل می کند/ ضرورت سرمایه گذاری به صورتBOT

دنیای معدن-قائم مقام مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه تامین گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی کشور گفت: اگر در زمینه تامین گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی و فولادی سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام نگیرد در مدت 3 و یا 4 سال آینده ایران به وارد کننده گاز تبدیل خواهد شد.

«عباس تفضلی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن افزود: در این شرایط و با توجه به کمبود و قطعی گاز انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای تامین انرژی و گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع انرژی در بخش صنعت بسیار حائز اهمیت، اظهارداشت: مصرف گاز برای توسعه بیشتر صنعت فولاد با توجه به فرآیند تولید مبتنی بر آهن اسفنجی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه امروز روند سرمایه‌گذاری در حوزه تامین گاز در کشورمان کاهشی است، تاکید کرد: این وضعیت در سرمایه گذاریها در حوزه انرژی سال به سال بر تولید فولاد کشور نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی خواستار افزایش سرمایه گذاریها در حوزه تامین انرژی و به خصوص گاز به صورت BOT با سرمایه گذاران خارجی شد و افزود: سال گذشته تولید گاز کشور حدود ۸۵۰ میلیون متر مکعب در روز بود و فولادسازان با محدودیت زیاد تامین گاز مواجه شدند.

تفضلی یادآورشد: امسال نیز با کاهش نسبت به سال گذشته و تولید ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز باز محدودیت‌های زیادی به واحدهای فولادی و صنعتی اعمال می شود و این بر میزان تولید فولادسازان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گفته این مقام مسئول در شرکت صبا فولاد خلیج فارس،  کمبود و قطعی گاز پیام منفی برای فولادسازان دارد، زیرا در کشور ما کسی نمی تواند در حوزه تولید گاز اقدام کند و تنها راهکار مشارکت دولت با شرکت های سرمایه گذاری خارجی در این زمینه است.

وی تاکید کرد: این یک مسئله بسیار مهم حاکمیتی است و دولت برای افزایش سرمایه گذاری ها در این حوزه اقدامات لازم را باید به عمل آورد در غیر این صورت با افزایش تدریجی قطعی گاز، فولادسازان با افت تولید مواجه خواهند شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در پایان تصریح کرد: صنعت فولاد کشور یک صنعت مهم با ارزش افزوده بالایی است و اگر قطعی گاز و برق در این صنعت ادامه پیدا کند ظرفیت عملیات تولید محصولا فولادی کشور به شدت کاهش خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید