227547

در گفت و گوی اختصاصی با «دنیای معدن»‌مطرح شد:

تعامل «ومعادن» و سازمان زمین شناسی برای توسعه اکتشافات

دنیای معدن- صبا نمایشی: تفاهمنامه همکاری بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و شرکت توسعه معادن و فلزات در زمینه فعالیت‌های اکتشافی به منظور شناسایی و دستیابی ذخایر معدنی جدید به امضا رسید.

این تفاهم نامه بدون شک می تواند در حوزه اکتشافات که یکی از گلوگاه های اصلی بخش معدن است به نتایج خوبی منجر شود.

این همکاری در قالب خدمات مشاوره‌ای و اجرایی و همچنین تبادل اطلاعات اکتشافی، خدمات ژئوفیزیکی و ژئوشیمی، ژئوفیزیک هوایی و خدمات مشاوره‌ای است که با توجه به توانمندی و برنامه‌های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و تنوع ساختارهای زمین‌شناسی و وجود خاستگاه مواد معدنی مختلف در گستره ایران زمین، اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند آثار مثبتی را در شناسایی ذخایر جدید معدنی و منافع شرکت به همراه داشته باشد.

امین صفری معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات درباره این تفاهم نامه همکاری به «دنیای معدن» گفت: شرکت توسعه معادن و فلزات استراتژی خود را بازنگری و در این استراتژی جدید سعی بر آن دارد تا توان مالی خود را وارد پروژه ها کند. درواقع استراتژی جدید نیازمند زیرساخت هایی بود که بخشی از آن از حوزه اکتشافات آغاز می شود.

وی تصریح کرد: تا پیش از این تغییر «ومعادن» صرفا شرکتی سرمایه گذار بود که در شرکت ها به صورت سهامدار حضور داشت اما در حال حاضر نگاه شرکت و برنامه ها تغییر کرده است.

صفری با اشاره به این تفاهم نامه بیان کرد: ‌فعالیت های اکتشافی در مناطق مختلفی از کشور آغاز شده است و در استان های اردبیل، کرمان، کردستان و همدان کار برروی پهنه ها شروع شده است.

وی افزود: این فعالیت نیازمند تجهیزات و سرمایه گذاری و نیروهای متخصص است اما در کنار آن نیازمند اطلاعاتی هستیم که در اختیار سازمان زمین شناسی است به همین دلیل چنین تفاهم نامه ای در دستور کار قرار گرفت.

به گفته صفری، درنتیجه این تفاهم نامه اطلاعاتی که در اختیار سازمان زمین شناسی است در بخش هایی که نیاز است به ما داده می شود که می تواند به انجام کار سرعت بخشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه ژئوفیزیک اگر اقداماتی انجام شده باشد در اختیار ما قرار می دهند یا آنکه ما در این استان ها نیازمند ژئوفیزیک هوایی هستیم و می خواهیم این کار تنها توسط سازمان زمین شناسی انجام شود. چنین تعامل به افزایش توان سازمان زمین شناسی نیز کمک خواهد کرد.

این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه‌های جدید این شرکت در حوزه اکتشاف و به منظور توسعه همکاری ها در زمینه پیشبرد فعالیت‌های زمین‌شناسی، اکتشاف ذخایر معدنی و جهت دستیابی به ذخایر معدنی و استفاده از دانش، تجارب و خدمات تخصصی در حوزه زمین شناسی و اکتشاف معدنی و با هدف توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در بخش معدن به امضای امیر حسین نادری، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات و علیرضا شهیدی، معاون وزیر صمت، معدن و تجارت و رئیس سازمان رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید