220186

رییس نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر با نشریه داخلی:

میخواهیم هنر مجسمه سازی را در سیرجان گسترش دهیم

دنیای معدن -شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در اقدامی بیسابقه تصمیم گرفته با دعوت از هنرمندان برجسته مجسمهسازی کشور نخستین سمپوزیوم مجسمهسازی را در شهرستان سیرجان برگزار کند.

به گزارش دنیای معدن، درباره اهداف شرکت گل گهر از برگزاری این رویداد هنری و سیاست‌های آن با ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت‌وگو کرده‌ایم. حلوایی‌پور رییس سمپوزیوم و عضو شورای سیاست‌گذاری این رویداد است و در ماه‌های گذشته برگزاری آن را به دقت زیر نظر داشته است. این گفت‌وگوی کوتاه پیش روی شماست.

جناب آقای حلوایی‌پور لطفا بفرمایید که گل‌گهر به عنوان یک شرکت معدنی و صنعتی با چه هدفی برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی اقدام کرد؟

در راستای تحقق اهداف فرهنگی-هنری و ایفای مسئولیت‌های فرهنگی-اجتماعی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و طبق برنامه‎‌ریزی‌های قبلی و اهدافی که برای سال 1400 تنظیم شده بود و بنا به تاکید مدیرعامل محترم شرکت گل گهر جناب آقای مهندس عتیقی که همواره حامی تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شرکت در قالب مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی هستند، اولین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر با همکاری جمعی از هنرمندان مجسمه‌سازی در کشور و در سیرجان برنامه‌ریزی شد. تیم قوی و شورای سیاستگذاری تشکیل شد و امیدواریم این رویداد که هدفش در وهله اول این است که پای هنرمندان بزرگ را به سیرجان باز کند و انشاءالله تجربه متفاوتی برای هنرمندان سیرجانی و مردم سیرجان باشد. امیدوایم این اقدام با توجه به اینکه نوپاست در سیرجان ادامه یابد. یکی از اهداف مهمی که در این رویداد پی‌گیری می‌کنیم این است که هنر مجسمه‌سازی را در سیرجان گسترش بدهیم تا هنرمندان سیرجانی در کنار این رویداد هم تجربه کافی را به دست بیاورند هم استفاده لازم را داشته باشند.

چه اصول و سیاست‌هایی را در برگزاری نخستین سمپوزیوم در دستور کار قرار دادید؟

از بدو تصمیم‌گیری شرکت گل‌گهر در خصوص برگزاری این سمپوزیوم تلاش کردیم استانداردهای لازم رعایت شود و کارها به صورت اصولی و حرفه‌ای و با استفاده از مشاوران و هنرمندان قوی در این زمینه پیش برود و امیدوارم تاکنون اصول و پروتکل‌های فنی و حرفه‌ای را رعایت کرده باشیم. یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در برگزاری این رویداد پایه‌ریزی و تداوم این کار در سالهای آینده بوده است. امیدواریم چه در حوزه نیروهای ستادی چه در حوزه مسائل عملیاتی چه در زمینه فضا، امکانات و مواد مورد استفاده به صورت حرفه‌ای عمل کنیم.

انتظار دارید برگزاری چنین رویدادی در این سطح چه پیامدهایی برای جامعه سیرجان داشته باشد؟

این رویداد یک رویداد جدیدی برای مردم و هنرمندان سیرجان است. با توجه به اقداماتی که شرکت گل‌گهر در این زمینه انجام داده و تمهیداتی که همکاران خوبم در قسمت‎‌‌های مختلف این سمپوزیوم اندیشیده‌‌اند، بدون شک پیامدهای مثبت و خیلی خوبی را برای هنرمندان و مردم سیرجان خواهد داشت. کار متفاوت و جدیدی دارد انجام می‌گیرد و امیدواریم هنرمندان بهره لازم را از این رویداد ببرند تا انشاءالله در سال‌های آتی هنرمندان مجسمه‌ساز سیرجانی در سطح کشور معرفی شوند و در سمپوزیوم‌های مختلف شرکت کنند.

در پوستر رویداد از عبارت نخستین سمپوزیوم استفاده شده آیا قرار است این رویداد در سال‌های آتی هم ادامه یابد؟

بله امیدواریم این رویداد در سال‌های آتی به همت و میزبانی شرکت گل‌گهر و محوریت شهر سیرجان ادامه داشته باشد. تلاش می‌کنیم زمینه برگزاری این رویداد را با همکاری هنرمندان شهرستان فراهم کنیم.

همان‌طور که استحضار دارید برگزاری این رویدادها می‌تواند به توانمندی بیشتر جامعه هنری شهرستان و استان هم کمک کند، برای تعامل و همکاری هنرمندان بومی شهرستان با هنرمندان مهمان چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

ما از روزی‌که تصمیم به این کار گرفتیم در کنار استفاده از تجربیات هنرمندان سراسر کشور و اساتید این حوزه، با انتشار فراخوانی از هنرمندان بومی سیرجان دعوت کردیم در این سمپوزیوم همراه باشند تا در صورت تمایل به عنوان همکار، دستیار و عوامل اجرایی همکاری کنند تا زمینه بیشتری برای تجربه‌اندوزی در این حوزه فراهم شود. این دوستان با ارسال درخواست و رزومه به دبیرخانه سمپوزیوم سازماندهی شدند و در حال پیش بردن بخش بزرگی از کارهای اجرایی هستند، ضمن اینکه طی بیست و پنج روز برگزاری سمپوزیوم علاوه بر هنرمندان بومی، اقشار مختلف مردم از نشست‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه رویداد بهره‌مند می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید