244226

معدن جانجا سیستان و بلوچستان با نیروی ماهر بومی جان می گیرد

دنیای معدن: نشست سه جانبه تعامل و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان،سازمان صمت و معدن مس جانجا در راسای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز این معدن به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، نشست توسعه آموزش های مهارتی حوزه معادن با حضور جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان،مولوی زرندی، مولوی مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان، و جغتایی معاون آموزش سازمان صمت استان برگزار شد.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خشکسالی های مکرر در شمال استان،از اهمیت معیشت جایگزین برای مردم سیستان گفت و اقزود: نیاز سنجی و برنامه ریزی دوره های مهارتی برای تامین نیروی ماهر مورد نیاز معدن جانجا در جهت توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه در دستور کار است.

مولوی مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان، آموزش فنی و حرفه ای را بهترین مجموعه برای توانمندسازی و تربیت نیروی متخصص جهت اشتغال در پروژه های صنعتی و معدنی استان عنوان کرد و افزود: معدن مس و طلای جانجا بزرگترین پروژه معدنی سیستان و بلوچستان است که موجب تحول اقتصادی در شرق کشور خواهد شد.

در این نشست جغتایی مدیر طرح و برنامه ریزی سازمان صمت استان بیان کرد: یکی از روش های تقویت بخش معدنی و صنعتی در حال رشد استان، همکاری در تامین نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر است که سازمان صمت استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان این مهم را دنبال می کند.

گفتنی است معدن مس و طلای جانجا در شهرستان نیمروز واقع شده و از معادن کلاس جهانی محسوب می شود که در سال ۱۴۰۶ به مرحله بهره برداری خواهد رسید .

 

  • مسعود ارسالی در پاسخ

    خوبه آدم بی کار سر کار مشن

دیدگاهتان را بنویسید