243411

انعقاد تفاهم‌نامه در راستای تربیت نیروهای متخصص و ماهر در حوزه‌های معدن

دنیای معدن: تفاهمنامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه ای استان و شرکت اکتشافات و حفاری صدر تامین در راستای بهره گیری از ظرفیتهای متقابل و هم افزایی توانمندی ها و امکانات به منظور تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بخش معدن استان منعقد شد.

به گزارش دنیای معدن، جلیل شهریاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های مستعد در بخش معدن بوده و صدها معدن متنوع و رنگارنگ، گنج های نهفته ای هستند که در ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت‌زدایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در استان دارند.

وی همچنین سهم معادن و ذخایر معدنی در شکل گیری صنایع استان را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار با اهمیت دانست.

بر اساس این تفاهمنامه، انجام نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی بر اساس نیاز حوزه معدن، تأمین مربی متخصص واجد شرایط و در صورت لزوم ارائه سرفصل و محتوای نیازهای آموزشی جهت تدوین استانداردهای مورد نیاز، جذب و بکارگیری مهارت آموختگانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند از تعهدات شرکت اکتشافات و حفاری صدر تامین بوده و برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری آزمون و سنجش صلاحیت حرفه ای مهارت آموختگان و صدور گواهینامه برای قبول شدگان در آزمونهای تئوری و عملی از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می باشد.  

همچنین  انتشار فراخوان مشترک به منظور شناسایی متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی و برگزاری جلسات کمیته های تخصصی آموزشی به منظور راهبری و اجرای دوره های آموزشی  نیز در تعهدات مشترک دو طرف برنامه ریزی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید