240036

در آخرین روز معاملاتی هفته؛ قیمت مس با امید به تقاضای بهتر در سال آینده افزایش یافت

دنیای معدن: قیمت مس روز جمعه و در آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت که به گفته تحلیل‌گران دلیل آن ذخایر کم و امید به بهبود اقتصادی در سال آینده است که کاهش تقاضای کوتاه مدت چین را که ناشی از افزایش موارد کووید – ۱۹ بود، جبران کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، قیمت مس برای تحویل در ماه مارس ۱.۶ درصد در بازار کومکس نیویورک افزایش یافت و به ۳.۸۱ دلار در هر پوند یا ۸۳۸۲ دلار در هر تن رسید.

برخی از تحلیل‌گران در حالی انتظار دارند فلز سرخ در سال ۲۰۲۳ به رکورد قیمتی ۱۱هزار دلار افزایش یابد که تضعیف رشد اقتصادی، قیمت‌ها را در سال جاری ۱۴ درصد کاهش داده است.

رابرت مونتفوسکو از اعضای کارگزاری ساکدن فایننشال در این باره تاکید کرد: دلیل این قیمت‌ها عدم وجود تقاضاست.

او همچنین تصریح کرد که قیمت مس می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۳ مسیر صعودی در پیش بگیرد، اما این به محرک‌های اقتصادی بیشتری در چین – این کشور بزرگترین مصرف کننده مس است – و بهبود احساسات در بازارهای گسترده‌تر نیاز دارد.

به گفته یکی از مقامات بهداشتی دولتی، انتظار می‌رود که چین در عرض یک هفته به اوج ابتلا به کووید – ۱۹ برسد، چرا که مقامات این کشور پیش‌بینی می‌کنند که فشار بیشتری بر سیستم بهداشتی وارد شود و همین باعث گسترش بیشتر این ویروس در میان عموم خواهد شد.‌

 

دیدگاهتان را بنویسید