239728

احتمال افزایش قیمت آلومینیوم در چین

دنیای معدن: قرارداد آلومینیوم بورس آتی شانگهای برای تحویل در ماه دسامبر سال‌جاری میلادی، با قیمت ۱۸‌هزار و ۹۲۰یوآن در هر تن طی روز معاملاتی ۲۱نوامبر آغاز شد و پایین‌‌‌ترین و بالاترین میزان هفتگی آن به‌ترتیب به حدود ۱۸‌هزار و ۷۱۵یوآن در هر تن و ۱۹‌هزار و ۲۱۰یوآن در هر تن رسید. قیمت قراردادهای آتی آلومینیوم تا قبل از پایان روز معاملاتی ۱۸نوامبر، به حدود ۱۹‌هزار و ۲۰۰یوآن در هر تن رسیده بود که حدود ۴۴۵یوآن در هر تن یعنی ۳۷/ ۲‌درصد افزایش در این هفته نشان می‌دهد.

به گزارش «دنیای معدن»، براساس اعلام موسسه «SMM»، قرارداد آتی آلومینیوم بورس فلزات لندن در روز معاملاتی ۲۱ماه نوامبر با قیمت ۲‌هزار و ۴۶۴دلار در هر تن آغاز شد و پایین‌‌‌ترین و بالاترین سطح هفتگی آن به‌ترتیب به حدود ۲‌هزار و ۳۶۱دلار در هر تن و ۲‌هزار و ۴۷۸دلار در هر تن رسید.در بخش کلان، شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده آمریکا در ماه اکتبر کاهش یافت که انتظارات برای افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده آمریکا را کاهش داد. با این حال، آمارهای بهتر از حد انتظار فروش در خرده‌‌‌فروشی ایالات‌متحده آمریکا نشان داد که نرخ تورم ممکن است به حالت قبل بازگردد. میزان فروش خرده‌‌‌فروشی‌‌‌های ایالات‌متحده آمریکا در ماه اکتبر، ۳/ ۱‌درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و در ماه سپتامبر به روند ثابتی رسید که نسبت به پیش‌بینی‌‌‌های یک‌درصدی قبلی از رشد حکایت داشت.

چین سیاست‌‌‌های پیشگیرانه و کنترل بیماری ویروس کرونا را بهبود بخشید و اقداماتی را در جهت بهبود وضعیت بخش املاک خود انجام داد که موجب افزایش تقاضا در بازار آلومینیوم شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و دو بخش دولتی دیگر چین، طرحی مبنی بر کاهش انتشار گاز دی‌‌‌اکسید کربن و رسیدن به خالص انتشار صفر در صنعت فلزات غیر‌آهنی را ارائه دادند که نگرانی‌هایی را در مورد عرضه آینده آلومینیومی ایجاد کرد که برق موردنیاز آن از سوخت‌‌‌های فسیلی تامین می‌شود.شرکت «Aba Aluminium» ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد فعالیت واحدهای ذوب خود را دوباره آغاز کند؛ اما ممکن است فعالیت این واحد ذوب با ظرفیت کامل در فصل تابستان امکان‌‌‌پذیر نباشد.

پس از معرفی سیاست‌‌‌های تشویقی دولت چین، انتظار می‌رود ازسرگیری تولید آلومینیوم در استان گوانگژی سرعت بیشتری به خود بگیرد. استان هنان چین حدود ۸۰‌هزار تن از ظرفیت تولید آلومینیوم خود را کاهش داده است و زمان ازسرگیری واحدهای تولید آلومینیوم آن مشخص نیست؛ اما به طور کلی می‌‌‌توان بیان کرد که وضعیت ظرفیت بهره‌‌‌برداری آلومینیوم داخلی چین تا حد زیادی پایدار است.همچنین هزینه‌‌‌ واحدهای ذوب آلومینیوم به دلیل کاهش قیمت زغال‌‌‌سنگ و آلومینا کاهش یافت. در بخش‌‌‌های صنایع پایین‌‌‌دستی، برخی از شرکت‌های تولیدی ورق، تسمه و فویل‌‌‌های آلومینیومی، حجم تولید خود را به دلیل سفارش‌‌‌های ناکافی کاهش دادند. این در حالی است که نشانه‌‌‌هایی از کاهش حجم تولید در بخش‌‌‌های اکستروژن، سیم و کابل آلومینیومی نیز در فصل رکود مشاهده می‌شود. همچنین موجودی آلومینیوم انبار بازرگانان چین به دلیل کاهش حجم واردات از شمال غرب چین به پایین‌‌‌ترین حد خود رسید. علاوه‌‌‌ بر این، پریمیوم‌‌‌های بازار فیزیکی در شرق چین در میان عرضه محدود آلومینیوم افزایش یافت.کالاخبر

 

دیدگاهتان را بنویسید