238161

مصرف جهانی فولاد کاهش یافت

دنیای معدن: به گفته انجمن جهانی فولاد، تقاضای جهانی فولاد امسال کاهش می‌یابد، زیرا بحران انرژی اروپا و کاهش رشد اقتصادی چین مصرف را کاهش داده است. به گزارش فولاد ایران، این گروه در تحقیقی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت تقاضا برای فولاد که به‌طور گسترده به‌عنوان یک فشارسنج اقتصادی درنظر گرفته می‌شود، در سال‌۲۰۲۲ تا ۳/ ۲درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش دنیای معدن، مصرف در تولیدکننده برتر جهان یعنی چین به دلیل رکود در بخش املاک این کشور ۴‌درصد کاهش می‌یابد.  بیشتر شرکت‌ها از رونق قیمت‌ها با کاهش محدودیت‌های ویروس‌کرونا سود بردند، اما مدت کوتاهی پس از آن با کاهش تقاضا مواجه شدند زیرا سیاست‌های پولی سخت‌‌‌‌‌‌‌تر و قیمت‌های بالای انرژی به این رشد آسیب وارد کرد. 

در اتحادیه اروپا، جایی‌که بحران انرژی به‌طور ویژه حاد بوده است، مصرف فولاد هم در سال‌جاری و هم در سال‌آینده کاهش می‌یابد زیرا افزایش هزینه‌ها تولید کارخانه‌ها و سازندگان را پایین می‌آورد.  مصرف روسیه نیز ممکن است در سال‌آینده حدود ۱۰‌درصد کاهش یابد زیرا تحریم‌های مرتبط با جنگ در اوکراین اقتصاد این کشور را تحت‌فشار قرار داده است.  با این حال، برخی از کشورها با چشم‌انداز بهتری روبه‌رو هستند، زیرا روند مصرف در هند و ایالات‌متحده تا سال‌آینده رشد خواهد کرد. این انجمن گفت: انتظار می‌رود تقاضای جهانی در سال‌۲۰۲۳ اندکی افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید