231276

طالبان: چین به زودی استخراج معدن مس عینک را آغاز می کند

دنیای معدن: وزارت معادن دولت موقت طالبان از استخراج معدن مس عینک توسط یک شرکت چینی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، وزارت معادن و نفت دولت موقت طالبان اعلام کرد که در آینده نزدیک یک شرکت چینی دفتر خود را در کابل افتتاح خواهد کرد و اقداماتی را برای استخراج معدن مس عینک انجام خواهد داد.

این وزارت می گوید که در تلاش است تا سرمایه گذاری بیشتری را در بخش معادن افغانستان جذب کند.

به گفته این وزارت مشکلی برای استخراج معدن مس عینک وجود ندارد و این روند در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

مفتی عصمت الله هبرهان، سخنگوی وزارت معادن و نفت دولت موقت طالبان، در این باره گفت که رهبری این گروه درباره قرارداد بررسی می کند، مشکل خاص وجود ندارد، با ام سی سی گفت گو شده است و این شرکت دفترش را در کابل افتتاح می کند تا روند اسختراج آغاز شود.

اعضای بخش خصوصی نیز می گویند که قیمت مس در بازارهای جهانی افزایش یافته و استخراج معدن مس تاثیر بسیار مثبتی بر نظام اقتصادی افغانستان خواهد داشت.

باز محمد غیرت، عضو بخش خصوصی، در این باره گفت: ”جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن برای اقتصاد افغانستان بسیار خوب است، زیرا برای مردم زمینه کار مساعد می شود و هم درآمد بیشتر به خزانه می آید.»

بر اساس گزارش های اخیر روزنامه وال استریت ژورنال، چین می خواهد بزرگترین معدن مس جهان را استخراج کند، زیرا در حال حاضر به مس نیاز دارد و قیمت جهانی مس افزایش یافته است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که طرف چینی مذاکرات با دولت افغانستان را آغاز کرده و در تلاش است تا به زودی این روند را آغاز کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید